2018-08-27, 21:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tyckte Norrland, med undantag av Umeå, verkade se kärvt ut sett från torgmötesvideona. Sedan var polisens direktiv till tokvänstern märkligt nog antagligen olika; i Umeå och Boden fick de skrika och störa allt vad de orkade, medan man i Skellefteå tillämpade polisens officiella princip: man får protestera via rop, men endast i pausen.

Sossarna är sjukt överrepresenterade i Norrland. I en del län har de runt 50% - eller hade? Det är klart, att AfS har en del att hämta även där.

Intressantast ska bli att se Göteborg, Malmö och finalen i Stockholm.

Intressanta reflektioner som nog kan vara riktiga, ja.

Sett till storstäderna så är Göteborg i sammanhanget ett ”sorgebarn” vilket är smått obegripligt utifrån antal förorter som har stora problem. Dessa har dessutom blivit fler sedan 2014.

Göteborg utgörs dessutom av oproportionerligt stor andel arbetarklass.
Citera
2018-08-27, 21:23
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
https://www.breakit.se/artikel/15010/alternativ-for-sverige-smog-in-pa-dn-och-gp-fick-in-otillaten-annons

Hahahaha! Bilden från DN's hemsida är obetalbar!

Hahaha det är för bra. DN är så giriga att de tog in reklamen iaf och spelar sedan oförstående.
Måste blivit något fel...

"Detta är inte en tillåten annons", meddelar DN:s redaktionella utvecklignschef Martin Jönsson, på Twitter.

Sure Martin sure
Som om de skulle ha så dålig kontroll på vad de producerar. Finns inte på kartan.
Är det så dåligt så bör nog ett par lirare sluta inom kort och annonser på arbete på DN lär dyka upp.
Citera
2018-08-27, 21:26
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Intressanta reflektioner som nog kan vara riktiga, ja.

Sett till storstäderna så är Göteborg i sammanhanget ett ”sorgebarn” vilket är smått obegripligt utifrån antal förorter som har stora problem. Dessa har dessutom blivit fler sedan 2014.

Göteborg utgörs dessutom av oproportionerligt stor andel arbetarklass.

Göteborg om några borde vara stora supporters till återvandring, de blir ersatta av folk där Staten betalar 80% av lönen, man kan alltså anställa 5 personer till samma pris som en Göteborgs arbetare för få ett jobb utfört. Tycker de brukar grina om lönedumpning och skit då och då, sen fortsätter de rösta på S? WTF?
Citera
2018-08-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Kan man inte få veta någon siffra?

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Exakt det är ju det man vill veta, att AfS är störst har ju vi vetat hela tiden, det är ju inget av dom andra partierna som har över 0,5 % just nu. Men har AfS 1,5% eller har dom 2,5% eller ligger dom på 3,5%. Skulle vara jäkligt intressant att se vad dom hade för siffror.

Vad som är hyfsat bekräftat är att åtminstone Demoskop (oväntat nog) och YouGov kommer att särredovisa AfS i deras kommande mätning. Demoskop förväntar jag mig inte mer än typ runt 1,5... då de tenderar på att vara dåliga på att pricka in SDs sanna siffror. YouGov däremot kan de få så högt som 3,5 i den som kommer. Det är åtminstone min prognos.

Tålamod.
Citera
2018-08-27, 21:39
Medlem
robotguras avatar
Jag antar att det är positivt att Demoskop ska särredovisa AfS, men i den senaste undersökningen fick 'övriga' 1.1%.

Tror ni nästa OU från dem kommer vara mer sanningsenlig? Eller kommer de köra på samma gamla klandervärda mättekniker?
Citera
2018-08-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Vad som är hyfsat bekräftat är att åtminstone Demoskop (oväntat nog) och YouGov kommer att särredovisa AfS i deras kommande mätning. Demoskop förväntar jag mig inte mer än typ runt 1,5... då de tenderar på att vara dåliga på att pricka in SDs sanna siffror. YouGov däremot kan de få så högt som 3,5 i den som kommer. Det är åtminstone min prognos.

Tålamod.

Demoskop kommer särredovisa AfS i meningen att de kommer finnas med som ett eget svarsalternativ.
Citera
2018-08-27, 21:44
Medlem
Vryzass avatar
Tror att ni feltolkar vad som sägs i artikeln, det står att AfS kommer att få ett eget svarsalternativ istället för att behöva gå genom kategorin "Övriga". Man ska nog inte dra en automatiskt slutsats att de därför kommer att särredovisas.

Kan lika gärna vara att Demoskop vill ha bättre pejl på kategorin Övriga för internt/framtida bruk.
Citera
2018-08-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Demoskop kommer särredovisa AfS i meningen att de kommer finnas med som ett eget svarsalternativ.

Jo jo, men om de har tagit det steget känns det som att de även kommer att särredovisa dem. Kanske jag tolkade in för mycket i det uttalandet från Demoskop, men det känns ju högst rimligt i min värld iaf. Hade de inte planerat att särredovisa dem hade de heller inte givit dem ett helt eget alternativ i undersökningen. Sedan tror jag dessutom att sannolikheten ökar att AfS ökar om de finns med som ett eget alternativ.

Vi får se.
Citera
2018-08-27, 22:03
Medlem
robotguras avatar
Hahne:
Citat:
Oh, the irony...

Youtube CENSURERAR samtliga Alternativ för Sveriges 30 torgmöten och när partiet skriver om det på Twitter blir även det censurerat.

Det är SKANDAL att ett politiskt parti blir censurerat två veckor före valet men media är knäpptysta.
https://twitter.com/William_Hahne/status/1034167990814756864

Globalisterna gör verkligen ALLT för att tysta ner AfS.
Citera
2018-08-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Exakt det är ju det man vill veta, att AfS är störst har ju vi vetat hela tiden, det är ju inget av dom andra partierna som har över 0,5 % just nu. Men har AfS 1,5% eller har dom 2,5% eller ligger dom på 3,5%. Skulle vara jäkligt intressant att se vad dom hade för siffror.

Säkert mellan 1 och 1.5%.
Citera
2018-08-27, 22:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Säkert mellan 1 och 1.5%.

Dom ligger nära 3%, det är min gissning. Att Youtube släcker ner deras videos och Twitter fuckar med deras tweets och SD försöker köpa tillbaka sina väljare med 1 miljard samma dag, tror du det är en slump?
Citera
2018-08-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Dom ligger nära 3%, det är min gissning. Att Youtube släcker ner deras videos och Twitter fuckar med deras tweets och SD försöker köpa tillbaka sina väljare med 1 miljard samma dag, tror du det är en slump?

Nej. Men att SD skulle vara orsaken till detta är foliehattssnack.

Den riktiga orsaken är att vänstern går in på AfS's kanal på YouTube och flaggar dom. Då blir AfS's blockad eller straffad eller liknande under en viss kort tid. Där efter så kommer någon från YouTube och ber om ursäkt och sedan ger tillbaka filmerna.

Samma sak som förra gången. Har ju även inträffat SD's dokumentär om korrupta S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in