Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Det folk är beredda att betala för en liter mjölk eller en brödlimpa är väl ungefär det som det kostar.
Vet inte om du läser textTV. Gör du det ? I alla fall, alldeles häromdagen fanns en sida
där man talade om överproduktionen av mat. Ca 1/3 av det som produceras förstörs,
mer eller mindre direkt. Samtidigt svälter ett antal miljarder på jorden. Logiskt ?
Skillnaden mellan bostäder och andra varor, särskilt då mat, är kanske att vi inte
omedelbart förstör de bostäder det tagit oss åtskilliga år att bygga. Men det är väl
dit du vill komma, din lille fjant ! Har man bara läst ekonomi och tillika tror att det
är vetenskap är det ingen konst att landa i den sortens resonemang.
Och vad är det för skillnad på bostadsköer, som alliansen struntar i, och vårdköer
som de vill åtgärda omedelbart ? Pengarna ? Eller antalet köande ? Eller att vård
"inte kostar någonting" utan finansieras via skatten ?