2018-08-26, 23:09
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
299 712 för att vara exakt.

https://data.val.se/val/val2018/alkon/R/rike/alderkon.html#rostberalkon

ELLER 12% av rösterna i 1 av de 29 valkretsarna.
Citera
2018-08-26, 23:09
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Ja om nu varenda röstberättigad röstade ja, men det kommer naturligtvis inte att hända. 4 procent motsvarar runt 250 000 röster i praktiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Vid 100% valdeltagande.

Förra valet hade 85%, med tanke på den stora mängd invandrare som förmodligen tillkommit i röstlängden men som inte röstar tror jag vi landar mellan 80-85%.

Så mellan 240-255k lär behövas.

Jaaa! Tänkte inte på det...

Men det är fan inte lätt att få ihop 250 000 röster heller på så kort tid. Men vi hoppas!
Citera
2018-08-26, 23:19
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Det enda viktiga är att de behöver ca 290 000 röster för att komma in i riksdagen.

Absolut! Alla får dra sitt strå till stacken - åtminstone prata med nära och kära, familj och vänner som man kan tala politik med. Och de talar med sina...

Dessutom kan man tala om AfS. "Har ni hört att AfS vill att alla kriminella invandrare och de som ljugit om sina flyktingskäl skall återvandra?" Det är något som många skulle kunna skriva under på. Och som de faktiskt tror att SD eller t o m moderaterna står bakom. Det ligger helt enkelt i linje med det allmänna rättsmedvetandet.

För andra kanske "genusteori" är triggerordet. Eller för era kolleger på kontoret eller era studiekamrater; skattepolitiken. "Har ni hört att AfS vill ha platt inkomstskatt?"
Citera
2018-08-26, 23:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag föreslår att du bemöter mitt inlägg sakligt i stället för att hålla på och tramsa. Nu beter du dig som ett litet barn som håller för öronen och skriker: "Lalalala, jag kan inte höra dig"!

Här är en länk till inlägget som du inte klarade av att bemöta:

Jag påpekade för dig att om du har något väsentligt att säga, så ska du också kunna säga det utan att använda ordet 'rasist' (*). Du visade oss just att det klarade du inte.

Ordet 'rasist' är något som för dig (och många) har en magisk kraft, och du använder det som en snuttefilt. Om du slutar att använda den typen av magiska ord så har du plötsligt inget att säga längre.

(*) Jag brukar ge folk samma intellektuella övning beträffande ordet 'demokrati', som också är ett ord som i stor utsträckning tappat sitt innehåll (och mest blivit ett allmänt hurra-ord). Kan man inte beskriva med andra ord vad man syftar på när man säger att något ska vara demokratiskt, så vet man inte vad man pratar om. Så många magiska ord....

PS. Du skrev om AfS att "de har ett främlingsfientligt program". Det är ett falskt påstående. Men ingen är förvånad att du skriver så...
Citera
2018-08-26, 23:25
Medlem
Vem inom AfS är det som är drivande när det gäller de counterjihadistiska utspel som görs då och då? Nu hade AfS riks twitterkonto lagt ut en sån grej igen om att bl.a. sätta stopp för niqab (allt som ökar främlingskap mellan svenskar och invandrare är ju bra!), stopp för sharialagstiftning (som inte gäller i Sverige) och stopp för halalskat (som redan är förbjudet).

Denna typ av utspel är väldigt antintellektuella. Dessutom är det hycklande när man säger att islam inte hör hemma i Sverige, medan man låter bli att nämna judendomen som inte heller hör hemma i Sverige.
Citera
2018-08-26, 23:38
Medlem
Det viktiga är att skapa förändrng.

Jag har röstat på AfS gör ni det också. Övertala fruar, flickvänner göra det samma.

Alternativet ser ni redan, bränder av bilar, förskolor och skolor i övrigt, balkonghopp, skjutningar på restauranger, på gator, handgranater i lägenheter, skolor som inte fungerar längre, sjukhus med vakter och poliser, skatteflykt, bidragsfusk, fusk med allt som går att fuska med som generar pengar, stök, osvenskt uppträdande, idioter som ringer på annonser, med halva priset "mannen", företag som blåser äldre svenskar med massa jävla skit och åtaganden, våldtäkterna av svenska flickor och kvinnor, med nedslagning av äldre svenska pensionärer som säger ifrån. I vissa fall med dödlig utgång.
Skolor som slutat fungera.

Svenska barn som är rädda. I vissa fall måste anpassa sig till Mellanösternmentalitet för att inte hamna i konflikt med sina mer testosironfyllda klasskamrater som låtsas att de är 16 men i praktiken är 20 eller upp till 35 år. medan vuxna svenskar inom alla områden sviker barn och gamla, sviker de svagaste svenskarna.

Pengarna räcker inte längre och enligt PK är det strängt förbjudet att ställa människor mot människor så liberaler och Miljöpartister, egentligen hela sjuklövern), kommer inom en snar framtid ta in migranterna i sitt boende, hus eller lägenhet. Betala för uppehälle, skolgång och levnad för de är ju så goda. Eller.. .?
Senast redigerad av Lagring 2018-08-26 kl. 23:48.
Citera
2018-08-26, 23:39
Avslutad
Uppmaning till alla AfS-vänner!

Jag skulle vilja tipsa allihopa här att gå in på Sverigedemokraternas Facebook-sida och kolla upp vilka vänner ni har som gillar den sidan. Alla dom är potentiella AfS-väljare!

Gå sedan till https://alternativforsverige.se/val/ och beställ hem valsedlar åt allihopa. För att hitta dina vänners exakta hemadresser - använd t.ex. Eniro och Hitta. Om du inte hittar dom där så finns ALLA som är folkbokförda i Sverige på ratsit.se och upplysning.se . På bägge siter kan du även göra avancerade sökningar (upplysning.se tycks kräva inloggning, men det är gratis att registrera ett konto) som gör det lättare att hitta din väns adress om personen har ett vanligt namn eller om du är lite osäker på vart personen bor etc.. Valsedlarna skickas anonymt, i diskreta kuvert. På sista (tredje) sidan behöver du bara klicka på "skicka", då får personen 4st valsedlar hemskickade.

Några av dina fb-vänner kanske inte ens hört talas AfS ännu... Och om dom redan har det så kanske dom kollar upp det ännu mera och förhoppningsvis kan detta vara den sista lilla "push" som krävs för att få dom rösta rätt.

Tänk på att Steget från att ha en valsedel hemma att kunna ta med sig till vallokalen jämfört med att ta en blank valsedel och skriva "Alternativ för Sverige" är VÄLDIGT LÅNGT!!!

Själv hade jag 25 vänner som gillade SD's fb-sida. Om bara 3st av dom skulle välja att rösta AfS pga detta så vore det en stor framgång. Om vi alla gör vi alla det här så kan det vara ett bra tillskott för partiet! Tipsa alla dina bekanta AfS-vänner om att göra detta också.

Sök givetvis också upp andra "sverigevänners" adresser i din bekantskapskrets (som inte gillar SD på facebook) som ni vet kan vara potentiella AfS-väljare! Se till att göra detta så fort som möjligt nu så att dom hinner med sig att skicka ut valsedlar innan valdagen. Det är inte många dagar kvar nu...
Citera
2018-08-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Han kan fortfarande på valdagen gå till sin vallokal och ångerrösta.
Dvs. rösta om och då göra det bästa av situationen:
Riksdagen: AfS
Landsting: SD
Kommun: SD
så har han hjälpt båda partier. Dvs. Win-Win.

Exakt så kommer jag rösta och det känns toppen. Frågan är var få tag i Afs tryckt valsedel. Jag varnar alla för att skriva Afs för hand på valsedeln. Minsta otydlighet eller dålig handstil och röstsedeln underkänns. Så var det när SD var små. Sverige är en skendemokrati. Helst hade det styrande packet velat avskaffa allmäna val. De föraktar folkets röst.
Citera
2018-08-26, 23:41
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Exakt så kommer jag rösta och det känns toppen. Frågan är var få tag i Afs tryckt valsedel. Jag varnar alla för att skriva Afs för hand på valsedeln. Minsta otydlighet eller dålig handstil och röstsedeln underkänns. Så var det när SD var små. Sverige är en skendemokrati. Helst hade det styrande packet velat avskaffa allmäna val. De föraktar folkets röst.

Du beställer den på deras hemsida bara.
Citera
2018-08-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vem inom AfS är det som är drivande när det gäller de counterjihadistiska utspel som görs då och då? Nu hade AfS riks twitterkonto lagt ut en sån grej igen om att bl.a. sätta stopp för niqab (allt som ökar främlingskap mellan svenskar och invandrare är ju bra!), stopp för sharialagstiftning (som inte gäller i Sverige) och stopp för halalskat (som redan är förbjudet).

Denna typ av utspel är väldigt antintellektuella. Dessutom är det hycklande när man säger att islam inte hör hemma i Sverige, medan man låter bli att nämna judendomen som inte heller hör hemma i Sverige.

Halalslakt är tillåtet med bedövning i Sverige (vilket borde förbjudas helt) sen vet jag inte om importerat halalslaktat är tillåtet.
Citera
2018-08-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Uppmaning till alla AfS-vänner!

Jag skulle vilja tipsa allihopa här att gå in på Sverigedemokraternas Facebook-sida och kolla upp vilka vänner ni har som gillar den sidan. Alla dom är potentiella AfS-väljare!

Gå sedan till https://alternativforsverige.se/val/ och beställ hem valsedlar åt allihopa. För att hitta dina vänners exakta hemadresser - använd t.ex. Eniro och Hitta. Om du inte hittar dom där så finns ALLA som är folkbokförda i Sverige på ratsit.se och upplysning.se . På bägge siter kan du även göra avancerade sökningar (upplysning.se tycks kräva inloggning, men det är gratis att registrera ett konto) som gör det lättare att hitta din väns adress om personen har ett vanligt namn eller om du är lite osäker på vart personen bor etc.. Valsedlarna skickas anonymt, i diskreta kuvert. På sista (tredje) sidan behöver du bara klicka på "skicka", då får personen 4st valsedlar hemskickade.

Några av dina fb-vänner kanske inte ens hört talas AfS ännu... Och om dom redan har det så kanske dom kollar upp det ännu mera och förhoppningsvis kan detta vara den sista lilla "push" som krävs för att få dom rösta rätt.

Tänk på att Steget från att ha en valsedel hemma att kunna ta med sig till vallokalen jämfört med att ta en blank valsedel och skriva "Alternativ för Sverige" är VÄLDIGT LÅNGT!!!

Själv hade jag 25 vänner som gillade SD's fb-sida. Om bara 3st av dom skulle välja att rösta AfS pga detta så vore det en stor framgång. Om vi alla gör vi alla det här så kan det vara ett bra tillskott för partiet! Tipsa alla dina bekanta AfS-vänner om att göra detta också.

Sök givetvis också upp andra "sverigevänners" adresser i din bekantskapskrets (som inte gillar SD på facebook) som ni vet kan vara potentiella AfS-väljare! Se till att göra detta så fort som möjligt nu så att dom hinner med sig att skicka ut valsedlar innan valdagen. Det är inte många dagar kvar nu...

Hur är sekretessen hos Afs? Hur har man skyddat databasen för de som beställer valsedlar online? Jag hoppas man ej sparar dessa uppgifter online eller på databas uppkopplad mot Internet? Ta integriteten på största allvar.
Citera
2018-08-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Deras Youtubekanal har 1300+ subscribers iaf och folk brukar inte subba på alternativmedias youtubekanaler.

Fria Tider har 4500+ subscribers
Samhällsnytt har 164 subscribers (om det ens är deras officiella kanal)
Nya Dagbladet har 3400 följare på Facebook.
De ligger lite i periferin.

Här en intervju som de gjorde den 24:e med Kasselstrand:
Kasselstrand: Därför ska vi lägga ned SVT
https://www.youtube.com/watch?v=NcK41rj8hAg

de är väl mest kända för att de "härjade" runt lite med Google och DN:
Här är samtalet med Bonnier-chefen – "Ni kommer inte få träffa Mattsson eller Wolodarski"
https://www.youtube.com/watch?v=_Q79ngc6srQ
Så här bemöter Google oberoende medier – besök på svenska huvudkontoret
https://www.youtube.com/watch?v=N7ipNqcTeqY

de blev jätteupprörda. Så jätteupprörda att de skickade ut något råskinn till fotograf för att försöka skrämmas:
Närgången Jonas Lindkvist från DN fotar Nya Dagbladet och NewsVoice
https://www.youtube.com/watch?v=m8KaGnd2bDI
och någon arg kvinna som framstår som minst sagt störd:
Nina Svanberg på Expressen "förhör" Markus Andersson på Nya Dagbladet
https://www.youtube.com/watch?v=whSJGz3-Q9M

Tack för den omfattande informationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem