2018-08-26, 21:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag skrev ju i just relationer med kvinnor. Det är i princip omöjligt att en man är bra i alla tidigare relationer men helt motsatt karaktär i en enda.
Det återstår att se vad övriga kvinnor säger. De lär ju bli förhörda om SD:s karaktär.

Han kanske inte har behövt vara fysiskt
våldsam mot HD eller andra kvinnor.
Han kanske har valt kvinnor som han kunnat kontrollera på andra sätt.

Det kanske inte funkade som han var van vid
när han hade med LW att göra.
Hon kankse inte accepterade hans BS.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-26 kl. 21:53.
Citera
2018-08-26, 21:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det finns en första gång för allt. Brottslighet såväl som annat.

Nej. En man kan inte vara snäll, omtänksam m.m. i alla tidigare kärleksrelationer och helt plötsligt göra en 180 graders vändning i karaktären och agera motsatsen d.v.s. med hot och våld mot en kvinna.
Sådana karaktärsdrag visar sig tidigt och i mer eller mindre grad i samtliga kärleksrelationer männen har.
Det är ju jag som studerat psykologi i 7 år på högskolenivå hittills men vill du bråka så fine. Jag har inget mer att tillägga.
Citera
2018-08-26, 21:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Jag försökt titta mer på vad som försvunnit och har jämfört den nya och den gamla statistiken (hade versionen med 4800 loggar öppen i en webbläsare så det behövdes inga tjuvtricks).

Rent allmänt så är det tillåtet att radera loggar (fast kanske inte alltid så uppskattat), en cacheägare har kanske gjort en oavsiktlig åtgärd och det kan också inträffa fel i systemen.

Jag har listat skillnaderna som jag tyckte mig se nedan. Det verkar inte direkt motsvara en befintlig cache i Örebro län. Det skulle kunna vara någon form av raderad logg från en arkiverad cache iofs, eller så har man ändrat något grundattribut. Risken med att söka på uppgifter på detta sätt är förstås att man riskerar att misstänkliggöra någon helt oskyldig cacheägare som bara verkar passa in.
Samtidigt så är det ju lite märkligt att radera en logg efter mer än tre år.

Beträffande Tjackarismygs fråga så tog det några minuter att hitta det datum som saknades, man tittar på totalen år för år tills man hamnar på rätt år och så läser man på månaderna. LW hade också en svit på 550 dagar i rad som bröts nu vilket gjorde det extra lätt att hitta dagen som saknades.
Det är nu alltså bara Most consecutive days with finds: 278, from 2014-05-17 to 2015-02-18

Jämförelse statistik data 2018-08-21 (nu aktuell statistik i project-gc) mot föregående vecka

Saknas 1 cache och en caching day i Feb 2015
Saknas 1 Traditional (nu 2808 cacher mot 2809 tidigare)
Saknas 1 D 2.5 och T 2.0 (D/T för cachen)
Saknas 1 Finds by size för other (kan vara en nano eller så är storleken en del av "problemet")
Saknas 1 Finds by found date för den 19 (datum cachen loggades)
Saknas 1 Finds by hidden date för December (cachens utplaceringsmånad)
Saknas 1 Finds by hidden date för den 20 (cachens utplaceringsdatum)
Saknas 1 Finds by hidden month för 2014 (cachens utplaceringsår)
Saknas 1 cache på höjden 25 till 50 meter över havet

Hidden date kan avvika från publiceringsdatum.

Ingen skillnad vad avser Finds by owner (alltså 25 eller mindre antal cacher loggade av denna cacheägare), eller så släpar statistiken för denna uppgift.

Skillnader för positiva attribut

Saknas 1 Take less than 1 hour
Saknas 1 Recommended for kids
Saknas 1 Recommended at night

Inga skillnader för negativa attribut

Ingen skillnad på geografisk information vad jag kan se, troligen så släpar bara statistiken för denna uppgift.
Tidigare 4595 loggar i Sverige, 2405 i Örebro län och 1691 i Örebro kommun.

Den borttagna loggen är 90 ord lång (minskning från 918,883 till 918,793 ord)
Det saknas 9 km i sammanlagd cache to cache distance
Antalet funna och arkiverade cacher verkar ha ändrats från 713 till 712 (antingen en avarkivering eller radering av en arkiverad logg?)

Tack för en utomordentligt proffsig analys!

Grundfrågan, tillika motivet, för borttagningen är i så fall om det handlar om en avarkivering eller en radering av en arkiverad logg, och om det gjorts som en slags standardåtgärd eller om anledningen har varit riktad specifikt mot en av LW's hittade cacher med tillhörande loggtext (på 90 ord).

Nu är jag inte på något sätt proffscachare själv, men frågan infaller genast, att ponera om LW hade varit i livet, borde hon inte ha opponerat sig ifall någon (medvetet eller omedvetet) påverkat hennes antal hittade cacher, så att hon i praktiken "förlorat" sin sammanhängande svit? Vill minnas att hon vid något tillfälle skrev hur mycket den betydde för henne.

Jag har fetmarkerat ett antal nyckeltal som skulle kunna ge en ledtråd vilken specifik cache det rör sig om - under förutsättning att inte hela cachen är raderad, utan endast LW's egen logg. Får se om det går att hitta någon (kvarvarande) befintlig cache som kan stämma in på de faktorer som du har uppgivit.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-26 kl. 22:04.
Citera
2018-08-26, 21:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej. En man kan inte vara snäll, omtänksam m.m. i alla tidigare kärleksrelationer och helt plötsligt göra en 180 graders vändning i karaktären och agera motsatsen d.v.s. med hot och våld mot en kvinna.
Sådana karaktärsdrag visar sig tidigt och i mer eller mindre grad i samtliga kärleksrelationer männen har.
Det är ju jag som studerat psykologi i 7 år på högskolenivå hittills men vill du bråka så fine. Jag har inget mer att tillägga.

Var han snäll och omtänksam när han var
otrogen mot sin sjuka fru?
Citera
2018-08-26, 21:56
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Jag försökt titta mer på vad som försvunnit och har jämfört den nya och den gamla statistiken (hade versionen med 4800 loggar öppen i en webbläsare så det behövdes inga tjuvtricks).

Rent allmänt så är det tillåtet att radera loggar (fast kanske inte alltid så uppskattat), en cacheägare har kanske gjort en oavsiktlig åtgärd och det kan också inträffa fel i systemen.

Jag har listat skillnaderna som jag tyckte mig se nedan. Det verkar inte direkt motsvara en befintlig cache i Örebro län. Det skulle kunna vara någon form av raderad logg från en arkiverad cache iofs, eller så har man ändrat något grundattribut. Risken med att söka på uppgifter på detta sätt är förstås att man riskerar att misstänkliggöra någon helt oskyldig cacheägare som bara verkar passa in.
Samtidigt så är det ju lite märkligt att radera en logg efter mer än tre år.

Beträffande Tjackarismygs fråga så tog det några minuter att hitta det datum som saknades, man tittar på totalen år för år tills man hamnar på rätt år och så läser man på månaderna. LW hade också en svit på 550 dagar i rad som bröts nu vilket gjorde det extra lätt att hitta dagen som saknades.

Det är nu alltså bara Most consecutive days with finds: 278, from 2014-05-17 to 2015-02-18

Jämförelse statistik data 2018-08-21 (nu aktuell statistik i project-gc) mot föregående vecka

Saknas 1 Finds by size för other (kan vara en nano eller så är storleken en del av "problemet")

Hidden date kan avvika från publiceringsdatum.

Ingen skillnad vad avser Finds by owner (alltså 25 eller mindre antal cacher loggade av denna cacheägare), eller så släpar statistiken för denna uppgift.

Skillnader för positiva attribut

Saknas 1 Take less than 1 hour
Saknas 1 Recommended for kids
Saknas 1 Recommended at night

Inga skillnader för negativa attribut

Ingen skillnad på geografisk information vad jag kan se, troligen så släpar bara statistiken för denna uppgift.
Tidigare 4595 loggar i Sverige, 2405 i Örebro län och 1691 i Örebro kommun.

Den borttagna loggen är 90 ord lång (minskning från 918,883 till 918,793 ord)
Det saknas 9 km
i sammanlagd cache to cache distance
Antalet funna och arkiverade cacher verkar ha ändrats från 713 till 712 (antingen en avarkivering eller radering av en arkiverad logg?)

Stort tack!

Så om jag arma PhD förstår datarasslet ovanför rätt, är det en cache som placerades ut 20/12 2014 och hittades 19/2 2015. Vid havsnivå. Sträckan som LW tillryggalade var alltså 9 km? eller har jag missförstått detta?

Citera
2018-08-26, 21:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske inte har behövt vara fysiskt
våldsam mot HD eller andra kvinnor.
Han kanske har valt kvinnor som han kunnat kontrollera på andra sätt.

Det kanske inte funkade som han var van vid
när han hade med LW att göra.
Hon kankse inte accepterade hans BS.

Jag förstår vad du menar. Det finns män som väljer "undergivna och lättmanipulerade" kvinnor. Men då hade han aldrig valt LW från början. Han hade sett igenom hennes personlighet och insett att hon är inget för honom.
Citera
2018-08-26, 21:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar. Det finns män som väljer "undergivna och lättmanipulerade" kvinnor. Men då hade han aldrig valt LW från början. Han hade sett igenom hennes personlighet och insett att hon är inget för honom.

Han kanske blev road av utmaningen
att lyckas kuva henne?
Citera
2018-08-26, 22:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var han snäll och omtänksam när han var
otrogen mot sin sjuka fru?

Nej. Men otrogna män kan vara väldigt snälla, omtänksamma, generösa hemma mot frun på alla andra plan ändå. Faktiskt gör de ännu mer för frun ibland när de är otrogna för att de har så dåligt samvete.
Otrohet är inte liktydigt med hot och våld alls.
Citera
2018-08-26, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Bråka? Du vet alltså precis hur t. ex. vår mgm varit i alla sina relationer? Den sortens detaljkunskap får du gärna förklara. Speciellt som du enligt egen utsago inte bott här länge nog för att känna honom så väl
Citera
2018-08-26, 22:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bråka? Du vet alltså precis hur t. ex. vår mgm varit i alla sina relationer? Den sortens detaljkunskap får du gärna förklara. Speciellt som du enligt egen utsago inte bott här länge nog för att känna honom så väl

Nej jag vet inte alls hur han var i sina tidigare relationer. Det är ju det jag vill få reda på innan jag kan bilda min uppfattning om han är skyldig till mordet. Just nu vet jag inte vad jag ska tro på grund av brist på info.
Citera
2018-08-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Angående HD:
Ser även att Honan6 noterat HDs textliga likgiltighet då hon snart efter mordet var ute med JG och tog LWs cache. Detta har jag även reagerat på och ihop med mycket annat så har det varit just HDs totala likgiltighet och glada tillsynes tillitsfulla myssemestrande med den mordmisstänkte mannen hon är på väg att skiljas med som fått mig att fundera över HDs inte bara inblandning utan rentav motiv och möjlighet som GM.

Tog mig friheten att kapa din text en aning. Den där likgiltigheten tycker jag mig se hos precis varenda vän till LW. Geocachegängen fortsätter som om ingenting hänt. Det arrangeras glada gruppbilder i sommarvärmen och livet tycks fortsätta som om ingenting har hänt. Kyrkfolket uppdaterar olika plattformar med glättiga bilder och till och med vännen EF som gick ut med att han vetat om försvinnandet men uppmanats till tystnad slänger frekvent upp alldagliga saker som bygge och barn. Nära vänner berättar för världen, via teknik, om hur förträffligt deras liv är och ingen nämner något om tragedin eller saknaden. Minnessidan för LW är sorglig tycker jag. Var är alla hundratals geocachevänner? Var är kyrkans folk, arbetskamrater, vänner från Norrköping?
Citera
2018-08-26, 22:20
Medlem
tjackarismygs avatar
Vi har alltså minst två datum som verkar viktiga för någon.
Dels 19/2 2015 då en lagrad cache-logg togs bort. Den var i en svit som LW tydligen hade uttalat sig speciellt om att den betydde mycket för henne
Enligt hennes Instagram hade hon en härlig dag i äventyrsbadet samt en del annat. Men hon hinner ju mer än de flesta.

Sedan 30/3 2018 som uppmärksammas från flera håll av olika skäl och med olika tonfall. Det intresserar mig. Det är alltså Nordsjöloggen med 7 cachar som SD bakloggat på ett tydligt sätt, med en avskedshälsning till LW. Hon har mot hennes alla vanor inte loggat dessa, trots övermänskliga strapatser.
Som jag ser det när man läser en annan cacheblogg av SD som gäller samma dag, så kan han antingen tunnla sig genom rumstiden eller så är Nordsjöbloggen bakloggad till fel datum.

Varför har loggen från 2015 tagits bort och av vem?

Varför har SD bakloggat Nordsjöcachen till den 30/3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in