Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
Jag försökt titta mer på vad som försvunnit och har jämfört den nya och den gamla statistiken (hade versionen med 4800 loggar öppen i en webbläsare så det behövdes inga tjuvtricks).
Rent allmänt så är det tillåtet att radera loggar (fast kanske inte alltid så uppskattat), en cacheägare har kanske gjort en oavsiktlig åtgärd och det kan också inträffa fel i systemen.
Jag har listat skillnaderna som jag tyckte mig se nedan. Det verkar inte direkt motsvara en befintlig cache i Örebro län. Det skulle kunna vara någon form av raderad logg från en arkiverad cache iofs, eller så har man ändrat något grundattribut. Risken med att söka på uppgifter på detta sätt är förstås att man riskerar att misstänkliggöra någon helt oskyldig cacheägare som bara verkar passa in.
Samtidigt så är det ju lite märkligt att radera en logg efter mer än tre år.
Beträffande Tjackarismygs fråga så tog det några minuter att hitta det datum som saknades, man tittar på totalen år för år tills man hamnar på rätt år och så läser man på månaderna. LW hade också en svit på 550 dagar i rad som bröts nu vilket gjorde det extra lätt att hitta dagen som saknades.
Det är nu alltså bara Most consecutive days with finds: 278, from 2014-05-17 to 2015-02-18
Jämförelse statistik data 2018-08-21 (nu aktuell statistik i project-gc) mot föregående vecka
Saknas 1 cache och en caching day i Feb 2015
Saknas 1 Traditional (nu 2808 cacher mot 2809 tidigare)
Saknas 1 D 2.5 och T 2.0 (D/T för cachen)
Saknas 1 Finds by size för other (kan vara en nano eller så är storleken en del av "problemet")
Saknas 1 Finds by found date för den 19 (datum cachen loggades)
Saknas 1 Finds by hidden date för December (cachens utplaceringsmånad)
Saknas 1 Finds by hidden date för den 20 (cachens utplaceringsdatum)
Saknas 1 Finds by hidden month för 2014 (cachens utplaceringsår)
Saknas 1 cache på höjden 25 till 50 meter över havet
Hidden date kan avvika från publiceringsdatum.
Ingen skillnad vad avser Finds by owner (alltså 25 eller mindre antal cacher loggade av denna cacheägare), eller så släpar statistiken för denna uppgift.
Skillnader för positiva attribut
Saknas 1 Take less than 1 hour
Saknas 1 Recommended for kids
Saknas 1 Recommended at night
Inga skillnader för negativa attribut
Ingen skillnad på geografisk information vad jag kan se, troligen så släpar bara statistiken för denna uppgift.
Tidigare 4595 loggar i Sverige, 2405 i Örebro län och 1691 i Örebro kommun.
Den borttagna loggen är 90 ord lång (minskning från 918,883 till 918,793 ord)
Det saknas 9 km i sammanlagd cache to cache distance
Antalet funna och arkiverade cacher verkar ha ändrats från 713 till 712 (antingen en avarkivering eller radering av en arkiverad logg?)
Stort tack!
Så om jag arma PhD förstår datarasslet ovanför rätt, är det en cache som placerades ut 20/12 2014 och hittades 19/2 2015. Vid havsnivå. Sträckan som LW tillryggalade var alltså 9 km? eller har jag missförstått detta?
Saknas 1 cache och en caching day i Feb 2015
Saknas 1 Traditional (nu 2808 cacher mot 2809 tidigare)
Saknas 1 D 2.5 och T 2.0 (D/T för cachen)
Saknas 1 Finds by size för other (kan vara en nano eller så är storleken en del av "problemet")
Saknas 1 Finds by found date för den 19 (datum cachen loggades)
Saknas 1 Finds by hidden date för December (cachens utplaceringsmånad)
Saknas 1 Finds by hidden date för den 20 (cachens utplaceringsdatum)
Saknas 1 Finds by hidden month för 2014 (cachens utplaceringsår)
Saknas 1 cache på höjden 25 till 50 meter över havet