2018-08-26, 20:04
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du har missuppfattat det här med egen majoritet, för det krävs >50% av riksdagspartiernas röster.

Det har i stort sett varje SD:are gjort, de tror att SD får makten om de får 25%...
"Uhhh vi blir största parti!"
Och? Ni behöver 50,1%, 25% är 25.1% för lite...
Citera
2018-08-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Vad som skulle hända om man tillsammans får 40% är väl isf att man får egen majoritet ock kan styra landet efter bästa förmåga
Så fort alla feminister, liberaler och övriga syltryggar försvinner så kan man börja prioritera svenskarna igen.
Hur svårt kan det vara?
Är det verkligen så att AfS- och SD-väljare är så patetiska figurer att de behöver en överhet som daltar med dom?
Citera
2018-08-26, 20:09
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
Känns som 50/50 om huruvida AfS klara spärren. Men då är det ju bra att de värvar väljare dag efter dag nu i upptakten till valet. jag själv har blivit övertygad att lägga min röst på AfS mycket tack vare deras torgmöten de senaste veckorna även om jag inte håller med om allt i deras retorik men SD har ju helt och hållet lämnat matchen, det är faktiskt lite förbluffande hur mycket de har lämnat matchen.

Sprid videor och artiklar som trycker på skillnader i politik och framförallt VILJA mellan AfS och SD till väljare som står och velar mellan AfS och SD. Tryck på hur SD inte ens har några planer för att ens börja lägga fram förslag om en nödvändig återvandring och hur det svikit sina väljare var det gäller EU, NATO etc...

Hur kan man se detta och fortfarande rösta SD?

Alla som röstade in SD i Riksdagen kan mycket väl välja AfS och dessutom har de nya antiglobalistiska vindarna säkert påverkat, så AfS kan mycket väl få 6-7%.

AfS ska vinna över SDs röster i gamla gardet och några tiondelprocenter av M och KD.

Det kommer räcka långt.

Har beställt Champagne idag. Till den 9/9 då AfS kommer in i Riksdagen.
Citera
2018-08-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du har missuppfattat det här med egen majoritet, för det krävs >50% av riksdagspartiernas röster.
Jag trodde du tillhörde det liberala gardet som häckar i tråden, därav mitt dryga svar
Ovan kanske inte är ett rimligt scenario, då det skulle kräva att flera andra partier skulle åka ur eller bli marginaliserade.
Svårt att bilda en regering med endast 40%, särskilt om man heter AfS och SD
Citera
2018-08-26, 20:12
Medlem
erikp121s avatar
Vilken låt är er pepplåt inför valet som stundar?

AfS har på sin Återvandringsturné spelat många aktuella låtar såsom Kiwis låt om Alternativ för Sverige eller K A S S E L W A V E.

För mig personligen är det definitivt denna:
Richard Wagner - Ride Of The Valkyries
Citera
2018-08-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Är det verkligen så att AfS- och SD-väljare är så patetiska figurer att de behöver en överhet som daltar med dom?
Överhet som daltar med dom?
Ni får nog omformulera ert påstående/frågeställningen
Citera
2018-08-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Kristersson hoppas på att bli framröstad av Alliansen som inte finns och SD, och Davos-globslisterna hoppas på det, eller nån hopplös V+S+C+L variant, helst med Annie som "första kvinnliga statsministern" nu är glastaket sprucket - det glastak som självaste USA inte kunde spräcka åt Clinton. Nu har Sverige visat vägen! För självaste USA. Globalismapplåder across the board!

Eftersom SD (både Åkesson och Karlsson) sagt att dom inte ska släppa fram någon regering där C finns så kastas det lite grus i Davosgloblisternas plan.

Jag tror hellre SD blöder en procent till till AfS vid ett eventuellt extraval, eller ska SD vända i frågan om Centerns regeringsmedverkan och kalla det att "ta ansvar för Sverige". Att stå emot Centerns medverkan i båda regeringsalternativen är den enda uppgift SD har i regeringsbildningsarbetet. Centern är den förgiftade pilen - låter man den löpa lös kan den träffa jävligt illa.
Nej, det har de inte sagt. De har sagt att Centerpartiets migpol inte får vara regeringens.

Två från SD, Bieler och Sjöstedt har sagt att SD röstar nej till en regering som inte förhandlar med SD. Åkesson har i båda fallen korrigerat sina partikamrater.

Senaste beskedet i regeringsfrågan är för två dagar sedan i SvD.
Citat:
Hur troligt är det att ni släpper fram en Alliansregering där Centerpartiet är med?

– Alla scenarier är öppna. Det enda som är intressant för oss är vad det är för politik som kommer ur förhandlingarna, eller ur en regering, eller ur riksdagen. Vem som genomför politiken är sekundärt.

– Om Centern plötsligt kommer på att de har haft fel om invandringspolitiken och är beredda att acceptera Moderaternas tuffare linje, då är det troligt. Men står de fast vid den här nästan miljöpartistiska hållningen, som är ganska extrem, då blir det väldigt svårt, säger Jimmie Åkesson.
Notera att Åkesson inte ens helt utesluter att släppa fram en regering där Centern har kvar sin nuvarande migpol och argumenterar för den i regeringen, utan han nöjer sig med att säga att det blir mycket svårt.

Kort sagt, Åkesson planerar det största väljarsveket jag har upplevt i min livstid. Han tänker lägga sig platt för en Alliansregering. Endast AfS kan stoppa det, för om AfS kommer in så kommer Åkesson inte att våga svika sina väljare på det här sättet.
Citera
2018-08-26, 20:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kort sagt, Åkesson planerar det största väljarsveket jag har upplevt i min livstid. Han tänker lägga sig platt för en Alliansregering. Endast AfS kan stoppa det, för om AfS kommer in så kommer Åkesson inte att våga svika sina väljare på det här sättet.

Tack för rättelsen som jag hade missförstått. Ibland blir jag bara så trött.
Citera
2018-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vilken låt är er pepplåt inför valet som stundar?

AfS har på sin Återvandringsturné spelat många aktuella låtar såsom Kiwis låt om Alternativ för Sverige eller K A S S E L W A V E.

För mig personligen är det definitivt denna:
Richard Wagner - Ride Of The Valkyries

Ett utomordentligt bra val, den rockar!

Men Kasselwave är inte kattskit den heller. Den sätter sig direkt och AfS budskap nöts verkligen in.
Citera
2018-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej, det har de inte sagt. De har sagt att Centerpartiets migpol inte får vara regeringens.

Två från SD, Bieler och Sjöstedt har sagt att SD röstar nej till en regering som inte förhandlar med SD. Åkesson har i båda fallen korrigerat sina partikamrater.

Senaste beskedet i regeringsfrågan är för två dagar sedan i SvD.

Notera att Åkesson inte ens helt utesluter att släppa fram en regering där Centern har kvar sin nuvarande migpol och argumenterar för den i regeringen, utan han nöjer sig med att säga att det blir mycket svårt.

Herr Åkesson tycks vara världsmästare på att förhandla bort sin egen väljarkår?
Antingen en "masterplan" och en strategi eller bara allmänt trött i skallen?
Citera
2018-08-26, 20:38
Medlem
Citat:
Den enda strategin som jag kan komma på är att Åkesson försöker vara "den vuxna i sammanhanget" och på så vis försöker vinna ytterligare röster, för att sen tuffa till sin retorik efter 9 september när man sitter i ev. förhandlingar.
Allt annat vore politiskt självmord..
Citera
2018-08-26, 20:39
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:

Glöm inte att Åkesson har sin egen Grima Ormtunga i form av Mattias Karlsson, Expos egen man i SDs partiledning.

I sitt sjukdomstillstånd som Åkesson befinner sig i så kan nog Karlsson droppa många giftpiller.
"Det är kassaskåpssäkert Jimmie, jag lovar, har jag någonsin svikit dig Jimmie, titta vad vi vuxit under tiden jag hjälpt dig Jimmie, det är jag som är mannen med planerna Jimmie, lita på mig jag löser det här, ge mig bara fria tyglar, orcher är också svenskar Jimmie"

Måtte inte AfS fyllas med såna förgiftare som Mattias Karlsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in