2018-08-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Man ska inte räkna bort risken för nyval heller. Jag gick förbi en stackars liberal i en valstuga idag. Han tyckte att Alliansen skulle försöka bilda regering om dom var störst. Så jag frågade hur han tänkte sig en majoritet för en Kristersson-regering. "Vi blir störst". "-Ja men det blir ju ingen majoritet av det?". "Men vi blir störst ju". "Jaha så Decemberöverenskommelsen gäller menar du?".

Han tyckte att "det kommer bli stökigt" och jag tyckte "det kan bli nyval", och han tyckte att han inte hoppades på det för det skulle inte lösa något. Men det behöver inte dröja till 2022, det kan komma ett extraval där AfS får sin andra chans mycket tidigare även om dom skulle misslyckas första gången.
Visst är det så, och de partier som har mest att vinna på ett ev. omval borde rimligtvis vara SD och AfS.
Ett guldscenario helt enkelt
Citera
2018-08-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Däremot kan gräsrotsrörelsen göra det på heltid, vilken spelar mest roll hur som helst. Kasselstrand & co behöver bara visa upp sig lite då och då i media, vilket kommer efterfrågas automatiskt då folk undrar "vad är det här för parti som får >4% i OU?!".
Du menar gräsrotsrörelse som i ideellt?
Sett till mig själv så försöker man naturligtvis engagera sig efter sin förmåga, vilket kan vara svårt att kombinera med jobb, ungar, hus och en ifrågasättande käresta som anser att man borde prioritera annorlunda
Senast redigerad av HVU 2018-08-26 kl. 19:29.
Citera
2018-08-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Man ska inte räkna bort risken för nyval heller. Jag gick förbi en stackars liberal i en valstuga idag. Han tyckte att Alliansen skulle försöka bilda regering om dom var störst. Så jag frågade hur han tänkte sig en majoritet för en Kristersson-regering. "Vi blir störst". "-Ja men det blir ju ingen majoritet av det?". "Men vi blir störst ju". "Jaha så Decemberöverenskommelsen gäller menar du?".

Han tyckte att "det kommer bli stökigt" och jag tyckte "det kan bli nyval", och han tyckte att han inte hoppades på det för det skulle inte lösa något. Men det behöver inte dröja till 2022, det kan komma ett extraval där AfS får sin andra chans mycket tidigare även om dom skulle misslyckas första gången.
Saken är ju den att SD lär vilja undvika ett nyval om AFS visar fina siffror den 9 sept eftersom vid ett nyval riskerar SD att blöda ännu fler röster till AFS.
Citera
2018-08-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Saken är ju den att SD lär vilja undvika ett nyval om AFS visar fina siffror den 9 sept eftersom vid ett nyval riskerar SD att blöda ännu fler röster till AFS.
Samtidigt borde SD ha ett guldläge för att knipa ännu fler röster från 7-klövern..
Tänk er ett scenario där AfS har 10% och SD 30% vid ett ev. omval, då kommer det hända grejor
Citera
2018-08-26, 19:44
Medlem
robotguras avatar
Nya Dagbladet: “Därför bör du rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna”

https://nyadagbladet.se/debatt/darfor-bor-du-rosta-pa-alternativ-for-sverige-istallet-for-sverigedemokraterna/

Citera
2018-08-26, 19:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest

Kristersson hoppas på att bli framröstad av Alliansen som inte finns och SD, och Davos-globslisterna hoppas på det, eller nån hopplös V+S+C+L variant, helst med Annie som "första kvinnliga statsministern" nu är glastaket sprucket - det glastak som självaste USA inte kunde spräcka åt Clinton. Nu har Sverige visat vägen! För självaste USA. Globalismapplåder across the board!

Eftersom SD (både Åkesson och Karlsson) sagt att dom inte ska släppa fram någon regering där C finns så kastas det lite grus i Davosgloblisternas plan.

Jag tror hellre SD blöder en procent till till AfS vid ett eventuellt extraval, eller ska SD vända i frågan om Centerns regeringsmedverkan och kalla det att "ta ansvar för Sverige". Att stå emot Centerns medverkan i båda regeringsalternativen är den enda uppgift SD har i regeringsbildningsarbetet. Centern är den förgiftade pilen - låter man den löpa lös kan den träffa jävligt illa.
Citera
2018-08-26, 19:48
Medlem
Känns som 50/50 om huruvida AfS klara spärren. Men då är det ju bra att de värvar väljare dag efter dag nu i upptakten till valet. jag själv har blivit övertygad att lägga min röst på AfS mycket tack vare deras torgmöten de senaste veckorna även om jag inte håller med om allt i deras retorik men SD har ju helt och hållet lämnat matchen, det är faktiskt lite förbluffande hur mycket de har lämnat matchen.

Sprid videor och artiklar som trycker på skillnader i politik och framförallt VILJA mellan AfS och SD till väljare som står och velar mellan AfS och SD. Tryck på hur SD inte ens har några planer för att ens börja lägga fram förslag om en nödvändig återvandring och hur det svikit sina väljare var det gäller EU, NATO etc...

Hur kan man se detta och fortfarande rösta SD?
Senast redigerad av knibis 2018-08-26 kl. 19:54.
Citera
2018-08-26, 19:49
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Samtidigt borde SD ha ett guldläge för att knipa ännu fler röster från 7-klövern..
Tänk er ett scenario där AfS har 10% och SD 30% vid ett ev. omval, då kommer det hända grejor
Kan det inte också bli så att en massa SD-sojapojkar och sojaflickor blir rädda för "regeringskris" och röstar på något av de andra två blocken? Sen förstår jag inte vad ett nyval skulle göra för skillnad, det lär ju 100% säkert inte leda till att något av de traditionella blocken får majoritet.

Vad är för grejor som kommer hända om AfS får 10% och SD 30%?
Citera
2018-08-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Kan det inte också bli så att en massa SD-sojapojkar och sojaflickor blir rädda för "regeringskris" och röstar på något av de andra två blocken? Sen förstår jag inte vad ett nyval skulle göra för skillnad, det lär ju 100% säkert inte leda till att något av de traditionella blocken får majoritet.

Vad är för grejor som kommer hända om AfS får 10% och SD 30%?
Vad som skulle hända om man tillsammans får 40% är väl isf att man får egen majoritet ock kan styra landet efter bästa förmåga
Så fort alla feminister, liberaler och övriga syltryggar försvinner så kan man börja prioritera svenskarna igen.
Hur svårt kan det vara?
Citera
2018-08-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag vet inte beräkningsgrunden, men om F! fick 333.000:- för 3,1%, kan man utgå ifrån att det handlar om så förhållandevis små summor ifall man missar riksdagsinträdet.

För AfS del torde partistödet i händelse av missat riksdagsinträde således spela mindre roll. AfS har, enligt, hemsidan, via crowdfunding et cetera, hitintills fått in ca 3,1 Mkr. Hur mycket de kommer att ha spenderat vid valrörelsens slut, är dock oklart.
Förra året fick F! totalt in 3,1 milj kr varav statsbidrag 1,67 milj kr.
https://www.kammarkollegiet.se/partifinansiering/search/feministiskt-initiativ-2017-12-31
Citera
2018-08-26, 20:01
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Vad som skulle hända om man tillsammans får 40% är väl isf att man får egen majoritet ock kan styra landet efter bästa förmåga
Så fort alla feminister, liberaler och övriga syltryggar försvinner så kan man börja prioritera svenskarna igen.
Hur svårt kan det vara?
Du har missuppfattat det här med egen majoritet, för det krävs >50% av riksdagspartiernas röster.
Citera
2018-08-26, 20:02
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
Känns som 50/50 om huruvida AfS klara spärren. Men då är det ju bra att de värvar väljare dag efter dag nu i upptakten till valet. jag själv har blivit övertygad att lägga min röst på AfS mycket tack vare deras torgmöten de senaste veckorna även om jag inte håller med om allt i deras retorik men SD har ju helt och hållet lämnat matchen, det är faktiskt lite förbluffande hur mycket de har lämnat matchen.

Sprid videor och artiklar som trycker på skillnader i politik och framförallt VILJA mellan AfS och SD till väljare som står och velar mellan AfS och SD. Tryck på hur SD inte ens har några planer för att ens börja lägga fram förslag om en nödvändig återvandring och hur det svikit sina väljare var det gäller EU, NATO etc...

SD har lämnat Walk Over sen de lät Bieler, Jomshof och Karlsson kuppa och ta över partiet.
Sjukt svagt parti numera. Många som röstar på SD tror de är vad de var för 10 år sedan, men SD är genom liberaliserat och enbart lättmjölk numera. Bara titta på de senast 7+ åren, man har fått upp invandringsfrågan på bordet men när man haft lägen att smasha in poäng efter poäng på Sjupartiet så har man valt att undvika det, man har även smörat för partier som arbetat hårt på att förstöra Sverige
som något annat mobboffer som försöker slippa bli mobbade av mobbaren
"Jag gör vad du vill bara du slutar mobba mig".

Vän av ordning frågar då, vad fan håller SD på med?
Varför sparkar man inte de som mesat sönder partiet Bieler, Jomshof och Karlsson?
Hur kan folk inte se att de tre är ulvar i fåraklädsel?

Är liksom ingen match mellan att välja AfS före SD alla dagar i veckan.
SDs politik är sjukt dålig. Som ett halvruttet socialdemokratiskt parti med en mesig invandringsparti som enbart är marginellt bättre än Sjupartiets.

Sen får man inte glömma den öppna svenskheten, den är helt sinnessjuk, gissningsvis något som kokats upp i feminazisten Bielers febersjuka hjärna då hon själv inte är svensk.

Att rösta SD när det finns ett bättre alternativ är idioti och visar på hur sjukt dåligt insatta folk är och hur de verkligen inte ens fattar vilken situation Sverige står inför. Finns bara återvandring.
Blir det ingen återvandring så kommer det att bli krig, faktum är att utlänningar i detta nu bedriver krig mot Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in