Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Kristersson hoppas på att bli framröstad av Alliansen som inte finns och SD, och Davos-globslisterna hoppas på det, eller nån hopplös V+S+C+L variant, helst med Annie som "första kvinnliga statsministern" nu är glastaket sprucket - det glastak som självaste USA inte kunde spräcka åt Clinton. Nu har Sverige visat vägen! För självaste USA. Globalismapplåder across the board!
Eftersom SD (både Åkesson och Karlsson) sagt att dom inte ska släppa fram någon regering där C finns så kastas det lite grus i Davosgloblisternas plan.
Jag tror hellre SD blöder en procent till till AfS vid ett eventuellt extraval, eller ska SD vända i frågan om Centerns regeringsmedverkan och kalla det att "ta ansvar för Sverige". Att stå emot Centerns medverkan i båda regeringsalternativen är den enda uppgift SD har i regeringsbildningsarbetet. Centern är den förgiftade pilen - låter man den löpa lös kan den träffa jävligt illa.
Nej, det har de inte sagt. De har sagt att Centerpartiets migpol inte får vara regeringens.
Två från SD, Bieler och Sjöstedt har sagt att SD röstar nej till en regering som inte förhandlar med SD. Åkesson har i båda fallen korrigerat sina partikamrater.
Senaste beskedet i regeringsfrågan är för två dagar sedan i SvD.
Citat:
Hur troligt är det att ni släpper fram en Alliansregering där Centerpartiet är med?
– Alla scenarier är öppna. Det enda som är intressant för oss är vad det är för politik som kommer ur förhandlingarna, eller ur en regering, eller ur riksdagen. Vem som genomför politiken är sekundärt.
– Om Centern plötsligt kommer på att de har haft fel om invandringspolitiken och är beredda att acceptera Moderaternas tuffare linje, då är det troligt. Men står de fast vid den här nästan miljöpartistiska hållningen, som är ganska extrem, då blir det väldigt svårt, säger Jimmie Åkesson.
Notera att Åkesson inte ens helt utesluter att släppa fram en regering där Centern har kvar sin nuvarande migpol och argumenterar för den i regeringen, utan han nöjer sig med att säga att det blir mycket svårt.
Kort sagt, Åkesson planerar det största väljarsveket jag har upplevt i min livstid. Han tänker lägga sig platt för en Alliansregering. Endast AfS kan stoppa det, för om AfS kommer in så kommer Åkesson inte att våga svika sina väljare på det här sättet.