2018-08-26, 16:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
några har fått för sig att Steffe bara tänker på samlag #SUCK# för det skulle vara anledning till mordet på Le*a
hela svenska folket har samlag inget brottsligt ska han sitta hemma utan träffa barn sin partner Ha*na för en del tycker det efter som steffe inte har något att dölja lever han sitt liv som alla människor har rätt till

Ja, och? Vad ville du ha sagt med detta inlägg? Tänker Steffe aldrig på samlag menar du? Jag kan dock upplysa dig om att hela svenska folket inte har samlag, men förstår inte vad det har med mitt inlägg. Menar du att hela svenska folket varit svartsjuka på LW för att dom också, som Steffe, idkar samlag ibland?
Citera
2018-08-26, 16:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Till skillnad från oss som har läst och tagit till oss de fakta som har framgått av tidningsartiklar, och av de mer substantiella inläggen här i tråden, anser du dig alltså inte ha en aning om de kända omständigheter som faktiskt kan anses tala för att SD är gärningsmannen.

Hur kan du då samtidigt göra bedömningen att "det är större sannolikhet att han är skyldig än oskyldig"?

Tycker att jag svarade på detta inlägg?

https://www.flashback.org/sp65056694

Eller vilken fråga var det jag "duckade" för?
Citera
2018-08-26, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, och? Vad ville du ha sagt med detta inlägg? Tänker Steffe aldrig på samlag menar du? Jag kan dock upplysa dig om att hela svenska folket inte har samlag, men förstår inte vad det har med mitt inlägg. Menar du att hela svenska folket varit svartsjuka på LW för att dom också, som Steffe, idkar samlag ibland?

du ville få det till att låta att Steffe va nojig att Le*a skulle indika samlag med någon därför mördades Le*a
kanske inte människor över 75 -80 + men annars är det normalt att svenska folket har samlag
nopp inget om svartsjuka
Senast redigerad av smulrton82 2018-08-26 kl. 16:32.
Citera
2018-08-26, 16:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
du ville få det till att låta att Steffe va nojig att Le*a skulle indika samlag med någon därför mördades Le*na
kanske inte människor över 75 -80 + men annars är det normalt att svenska folket har samlag
nopp inget om svartsjuka

Så, finns möjligheten att Lena ville ha samlag med någon i Norge-gänget eller inte?
Citera
2018-08-26, 16:34
Bannlyst
Citat:
Så, finns möjligheten att Lena ville ha samlag med någon i Norge-gänget eller inte?

jag tror inte ”det”
Citera
2018-08-26, 16:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad gäller frågan som du säger att jag har "duckat för" måste jag gå tillbaka för att se vad jag inte svarade på. Får återkomma.
Det är alltså frågan i det här inlägget jag tycker att du verkar vilja undvika att svara på:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-08-26 kl. 16:37.
Citera
2018-08-26, 16:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ja, verkligen olämpligt. Tyvärr har jag ingen insyn.

Är just nu mest intresserad av HD: s göromål när SD satt inlåst. Har hon del i mordet, tro?
Jag reagerar bl a på att hon var till en Geocache by Softis den 30 maj med S*ll*n och Y*nk**n. Inte ett ord om Softis i loggen. HD kanske är en kall och klinisk människa? Hennes blivande exman satt anhållen och hon loggade hans älskarinnas cache.
http://www.geocaching.com/geocache/GC70Q0C_sangen-pa-sottern

Ett tips: länka hellre direkt till personens enskilda loggtext för just den cachen, alternativt kopiera in loggtexten i tråden. (Om man länkar till sidan för själva cachen, så kommer nämligen inte allas loggar med hos läsare som inte är inloggade på geocache-sajten, utan de ser bara de allra senaste loggarna. HD & Company's loggar syns exempelvis inte i ovanstående länk eftersom de redan ligger för långt tillbaka i tiden. Endast läsare som har ett geocachekonto och som är inloggade kan se de äldre loggarna).

Här är länkning direkt till HD's loggtext:

OBS, en sak som för övrigt är ganska intressant gällande denna cache är att HD skriver att hon den 30 maj loggar cachen tillsammans med bl.a. JG (Yank**Dud*), men märkligt nog loggar JG den som hittad en månad senare (dvs. den 30 juni. Misstag eller medvetet?

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-26 kl. 16:58.
Citera
2018-08-26, 16:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
jag tror inte ”det”

Konstigt. Varför inte? Du har ju precis skrivit att hela svenska folket gör sådant? Varför skulle just LW vara ett undantag ifrån detta tänker du?

Det låter lite som att du funderar över att hon kan ha sagt till någon att hon inte skulle det.
Citera
2018-08-26, 16:43
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag är 100% säker på att hon hela sommaren har haft 4.800 "hittade cacher". Om den försvann exakt igår, vågar jag inte svära på, men den har åtminstone försvunnit under de senaste ca. två veckorna.

(Jag har dessvärre inte någon gammal skärmdump från att det stått 4.800 hittade cacher, men som "gammal" ingenjör har jag varje gång, vilket har varit ofta, gått in på hennes profilsida faktiskt reagerat på det matematiskt jämna antalet som hennes statistik har utgjorts av: 4.800 hittade cacher, 66 gömda, 200 spårbara. Jag vet, jag är detalj- och siffernörd).

Och nu är det endast 4.799 stycken.

Tyvärr är det väldigt svårt att se vilken logg som har tagits bort. Då måste man nästan ha skärmdumpat listan med samtliga hennes hittade cacher både före och efter borttagandet, och jämföra dem sinseemellan för att kunna hitta var skillnaden ligger.

Vet inte om detta är förklaringen, men för några veckor sedan gjorde jag en ansats att kolla igenom kommentarsfälten på LWs catcher. Någonstans såg jag då en längre kommentar från en reviewer eller admin som varnade henne om utebliven owner maintenance. (Alltid lika olustigt vad som händer med våra konton efter döden.) Minns tyvärr inte vilken burk det gällde, och nu hittar jag den inte, men kontentan av inlägget - i vädigt runda slängar fritt ur minnet - var ungefär: "Vi har upptäckt att din burk är i väldigt dåligt skick och kräver owner maintenance *rabbel om fel och vanvård, samt förslag på åtgärder*. Detta bör fixas omgående / som cachägare är det din skyldighet att ansvara för underhåll på platsen. Om reparationerna tar tid kan du stänga ner cachen tillfälligt. Du kan kontakta oss på xxx men om problemen inte åtgärdas och vi inte hör ifrån dig kommer vi att radera/arkivera cachen" Vet inte om den har raderats sedan dess. Hoppades att någon bekant också skulle se inlägget och meddela admin om läget eller fixa cachen i hennes ställe.
Citera
2018-08-26, 16:46
Medlem
Citat:
Om nu SD är GM så tror jag att motivet är svartsjuka. Då är det intressant att mordet skedde precis innan Norgeresan. Har SD en period innan mordet uttryckt till LW att han inte vill att hon ska åka på den resan? Har han levt med tankarna om att LW skulle idka samlag med någon i gänget? Har han blivit mer och mer besatt av dessa tankar i sån mån att blivit manisk? När de väl träffas på mordkvällen, är det detta som SD vill konfrontera LW med? Kanske han bad LW om att inte åka med? Men LW står på sig, och hela situationen eskalerar.

Nu har jag väldigt dålig koll på vilka som skulle på denna Norgeresan. Men någon annan kanske har en sådan lista?
Kan ju också vara så att:
-LW var sur på SD som skulle åka till USA med HD och lappa ihop förhållandet med HD.
-SD har lovat HD att hålla sig ifrån LW men inte lyckats hålla sitt löfte.
-LW som på sin mobil, i form av sms eller skärmdumpningar t.ex, har bevis på att SD fortfarande "uppvaktar" henne eller att de forfarande ses ibland påtalar/hotar att visa det för HD.
- SD söker upp LW för att "tala henne till rätta".
-Diskussion/tjafs uppstår.
-LW vill "prata klart" och går efter SD som argt går nerför gatan. Alternativt för att han tagit hennes mobil.
- I höjd med FP tappar han fattningen och hot/ handgemäng uppstår. (Därav skriken.)
-LW hotar med att hon ännu en gång ska anmäla honom.
-SD får panik och puttar in henne i buskarna vid planket för att de ska undvika bli sedda. (Därav skriken)
-I sina desperata försök att få tyst på henne och med vetenskapen om att situationen helt gått över styr..stryper/slår han till slut ihjäl henne och drar henne utanför planket för att gömma henne lite bättre.
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-26 kl. 16:50.
Citera
2018-08-26, 16:48
Bannlyst
Citat:
Konstigt. Varför inte? Du har ju precis skrivit att hela svenska folket gör sådant? Varför skulle just LW vara ett undantag ifrån detta tänker du?

Det låter lite som att du funderar över att hon kan ha sagt till någon att hon inte skulle det.

hela svenska folket ja men inte faro med vem som på jorden
du påstår det var steffe som indika att
le*na kanske skulle ha samlag med Norge
vännerna och steffe då som du vill få det till
mördade le*na ”samlag” började du med
Citera
2018-08-26, 16:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
hela svenska folket ja men inte faro med vem som på jorden
du påstår det var steffe som indika att
le*na kanske skulle ha samlag med Norge
vännerna och steffe då som du vill få det till
mördade le*na ”samlag” började du med

Väldigt svårt att greppa vad du skriver. Men kan du svara på min fråga? Vad skulle anledningen vara till att LW skulle avstå från samlag under Norgeresan, tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in