2018-08-26, 15:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Kommunism, varken mer eller mindre. Man har helt enkelt tydligare definierat vilka som ska utrotas. Förr var det kapitalister och intellektuella (vilket i Sovjet och västvärlden utgjordes av vita män), nu är det helt enkelt bara vita män.
Det skulle kunna vara en slags "dold rasism"? Fridolin et al är gärna med och påverkar andra män som liknar dem själva = vita svenska medelklassmän. Men MENA-folk är de rädda för och känner ett stort avstånd till, då blir det tvärstopp på ideer i Fridolins huvud. Finns det någon som kan nämna ett enda MP-förslag någonsin som inte är riktat mot vanliga svenskar?
Citera
2018-08-26, 15:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kommunism, varken mer eller mindre. Man har helt enkelt tydligare definierat vilka som ska utrotas.
Förr var det kapitalister och intellektuella (vilket i Sovjet och västvärlden utgjordes av vita män), nu är det helt enkelt bara vita män.

Nu som då ivrade man för muslimer och allt som hade annan hudfärg och kön än vita män med undantaget för ickeheterosexuella vita män.

Oj det var ju en logisk slutsats.
Citera
2018-08-26, 15:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Är det inte ok att jag är passivt aggressiv medan du får vara det? Nu tycker jag inte att jag är det men du verkar känna det.

Nu drar du ner konversationen på en mycket barnslig nivå.

Citat:
Du och jag har nog olika definitioner av rasism. Varför hatar du muslimska män då om jag får fråga?

Varför anklagade du mig för att vara en självgod antirasist samtidigt som du subtilt antydde att jag skulle vara rasist mot vita män? Hur kom du till den slutsatsen? Och vad är din definition av rasism?

Citat:
Varpå du erkände just det.

Jag blir anklagad för allt möjligt och istället för att hamna i föravarsställning och ödsla massa energi på att försvara mig så har jag bara börjat erkänna att ja jag har fördomar. Jag ifrågasätter också ständigt mina fördomar.
Citera
2018-08-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det skulle kunna vara en slags "dold rasism"? Fridolin et al är gärna med och påverkar andra män som liknar dem själva = vita svenska medelklassmän. Men MENA-folk är det rädda för ich känner de ett stort avstånd till, då blir det tvärstopp på ideer i Fridolins huvud. Finns det någon som kan nämna ett enda MP-förslag någonsin som inte är riktat mot vanliga svenskar?

De bemödar sig inte ens dölja rasismen längre. Precis som att det i vänstermuppens värld är ok att sparka uppåt så kan man inte vara rasistiskt mot vita män därför att de har makt.

Makten sitter nämligen i hudfärgen och könet varpå ALLA vita män ska hatas och alla vita män bestraffas.
Citera
2018-08-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu drar du ner konversationen på en mycket barnslig nivå.

Det var du som drog kränktkortet, äg det.

Citat:
Varför anklagade du mig för att vara en självgod antirasist samtidigt som du subtilt antydde att jag skulle vara rasist mot vita män? Hur kom du till den slutsatsen? Och vad är din definition av rasism?

Min definition av rasism är när människor tillskrivs egenskaper (oftast negativa) därför att de har en viss hudfärg och genetiskt anlag.

Förklara nu varför du är rasist mot muslimska män, jag tror nämligen att du slarvat med begreppet och inte alls är någon rasist.
I varje fall inte mot muslimska män men troligen mot vita män om du är feminist.

Citat:
Jag blir anklagad för allt möjligt och istället för att hamna i föravarsställning och ödsla massa energi på att försvara mig så har jag bara börjat erkänna att ja jag har fördomar. Jag ifrågasätter också ständigt mina fördomar.

Att har fördomar över andra kulturer är inte rasism vilket var poängen jag ville göra.
Fördomar har vi för övrigt allihop men det är ett mindre problem så länge vi vet om att vi har dem.

Feminister har en massa fördomar om i synnerhet vita män och är sexister och rasister, i varje fall majoriteten av dem av deras främsta förespråkare att döma.
Senast redigerad av oLf 2018-08-26 kl. 15:57.
Citera
2018-08-26, 15:57
Medlem
Citat:
Oj det var ju en logisk slutsats.

Du vet inte vad logik är...

Den logiska följden förklaras till och med i inlägget du svarar på.

Att du inte tror på den logiska följden innebär inte att den är ologiskt men eftersom att du kommer att fortsätta hävda det mot bättre vetande så får du gärna peka ut exakt vad som var ologiskt.

Eller låtsas som att du inte var sarkastisk, det funkar det också.
Citera
2018-08-26, 15:59
Medlem
Fel
Citera
2018-08-26, 16:03
Avslutad
Citat:
Det var du som drog kränktkortet, äg det.

Min definition av rasism är när människor tillskrivs egenskaper (oftast negativa) därför att de har en viss hudfärg och genetiskt anlag.

Förklara nu varför du är rasist mot muslimska män, jag tror nämligen att du slarvat med begreppet och inte alls är någon rasist.
I varje fall inte mot muslimska män men troligen mot vita män om du är feminist.

Att har fördomar över andra kulturer är inte rasism vilket var poängen jag ville göra.
Fördomar har vi för övrigt allihop men det är ett mindre problem så länge vi vet om att vi har dem.

Feminister har en massa fördomar om i synnerhet vita män och är sexister och rasister, i varje fall majoriteten av dem av deras främsta förespråkare att döma.

Religion != Ras
Citera
2018-08-26, 16:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hmm?

Du är rasistisk mot muslimska män och de män som beter sig svinigt?
Vad menar du? Tillhör dessa män en speciell "ras"?

En våldtäktsras? Hittils okänd och inmixad i övriga mänskligheten lite jämnt blandat?

( använd begreppen rätt, är tillräckligt förvirrat på detta forum så det räcker och bli över.)

Våldtäktsras: stor näsa, utstående tänder, vild blick?

Okej okej okej jag erkänner, jag har nog blandat ihop att vara rasist med att ha fördomar. Och fan vet att jag har fördomar som jag ständigt måste bearbeta. Antar att det är högst mänskligt.
Citera
2018-08-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Religion != Ras

Jag är ateist

Raslös.

Jag håller inte med.
Citera
2018-08-26, 16:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ja jag har nog slarvat med begreppet rasism när jag menat att jag har fördomar.

Detta är väldigt off topic, men jag har problem med Islam som religion och livsstil i stort. Islam tål inte ifrågasättande och modernisering. Jag har jobbat med många unga högutbildade muslimska kvinnor från hela arabvärlden. MEN de får inte vara tillsammans med eller gifta sig med vem de vill, eller umgås med andra villkorslöst, eller röra sig var och när de vill. De bodde alla hemma tills de gifte sig. Det var underförstått att de skulle gifta sig.

På teve gick en megapopulär turkisk serie de alla tittade på. Den handlade om en ung tjej som fick fly från sin familj för att hon hade inlett en relation med "fel" man. Familjen var ute efter att slå ihjäl henne. Jag tittade lite på serien för av någon anledning var den också dubbad till serbiska och gick på någon serbisk kanal. Min pojkväns farmor och hennes syster tittade på den med stor spänning. Jag tittade på den stackars tjejen som flydde, hon kom från en rik välutbildad familj. Wtf liksom. Kom igen det är 2018 inte 900.

Jag ser ner på människor som inte kan anpassa sig och utvecklas, som ser sina barn som ting och förtrycker dem pga något som var förvanskat och verklighetsfrånvänt från början. Detsamma tycker jag om alla ideologier som inte "håller".

Jag ser inte feminism som rasism mot vita män.
Citera
2018-08-26, 16:40
Avslutad
Citat:
Jag är ateist

Raslös.

Jag håller inte med.

Du kan gå ur/i en religion. Inte lika mycket ras.

Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in