Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Förklara nu varför du är rasist mot muslimska män, jag tror nämligen att du slarvat med begreppet och inte alls är någon rasist.
I varje fall inte mot muslimska män men troligen mot vita män om du är feminist.
Ja jag har nog slarvat med begreppet rasism när jag menat att jag har fördomar.
Detta är väldigt off topic, men jag har problem med Islam som religion och livsstil i stort. Islam tål inte ifrågasättande och modernisering. Jag har jobbat med många unga högutbildade muslimska kvinnor från hela arabvärlden. MEN de får inte vara tillsammans med eller gifta sig med vem de vill, eller umgås med andra villkorslöst, eller röra sig var och när de vill. De bodde alla hemma tills de gifte sig. Det var underförstått att de skulle gifta sig.
På teve gick en megapopulär turkisk serie de alla tittade på. Den handlade om en ung tjej som fick fly från sin familj för att hon hade inlett en relation med "fel" man. Familjen var ute efter att slå ihjäl henne. Jag tittade lite på serien för av någon anledning var den också dubbad till serbiska och gick på någon serbisk kanal. Min pojkväns farmor och hennes syster tittade på den med stor spänning. Jag tittade på den stackars tjejen som flydde, hon kom från en rik välutbildad familj. Wtf liksom. Kom igen det är 2018 inte 900.
Jag ser ner på människor som inte kan anpassa sig och utvecklas, som ser sina barn som ting och förtrycker dem pga något som var förvanskat och verklighetsfrånvänt från början. Detsamma tycker jag om alla ideologier som inte "håller".
Jag ser inte feminism som rasism mot vita män.