Citat:
Ursprungligen postat av
StuG
Jag tror vi ser en inverterad -68 rörelse växa fram. En välutbildad skara unga, entusiastiska, kunniga och målmedvetna individer som har genomskådat globalisterna och arvet efter -68. Man påbörjar en Reconquista av institutionerna! (meme-material)!
Man använder hela skalan från akademiska diskussioner till humoristiska memes. Skuldbeläggande och epitet har tappat sin magiska kraft
Citat:
Ursprungligen postat av
anenome
Det är ju heller ingen hemlighet att paleolibertarianer har allierat sig med den populistiska och nationalistiska våg som sveper över västvärlden. Hans-Hermann Hoppe har ju själv hållit föreläsningar, som finns på youtube, om hur högerlibertarianer bör alliera sig med althögern i de frågor där de har gemensamma intressen eftersom det är just de frågorna som är viktigast och mest grundläggande för hoppeanska högerlibertarianer
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Jag såg t.ex Borlänge, där afrikanska och MENA-killar i sällskap med några till synes trashiga tonårstjejer gastade och gjorde fingret mot talarna. Men i publiken fanns bl.a flera unga killar med arbetsklädsel som lyssnade uppmärksamt, som efteråt kom fram och hämtade röstsedlar. Sossarna har svikit dessa ungdomar och gjort landet till en sämre plats. Nu ger ungdomarna igen och vänder ryggen åt dem.
Jag såg Uppsala i går. Landets 4:e största stad och jättestor studentstad, vackert väder, lördag och allt. Som uppgjort för motdemonstration mot ”rasisterna”? Den enda skara de lyckades skrapa ihop var ett gäng som skrek några ramsor och gjorde fingret mot fotografen. Kontrasten mot de begåvade, vältaliga och pålästa talarna som dessutom bara förlöjligade dem blev enorm.
De här utdragen ur era inlägg passar ganska bra bredvid varandra och säger en del om framtiden. Det är av det här skälet jag tycker att Sverigedemokraterna är ett helt ointressant parti idag. Ja, vinden blåser i deras riktning just nu, men har ju medvetet sett till att isolera sig från den vitala nya högervågen i västvärlden. Det vi ser nu under de sista åren är ju att de intellektuella alternativa strömningar som pågått en längre tid på nätet börjar kanaliseras in i rörelser som når framgång på gatan och nu börjar ta sig in i parlamenten på bredare front. Sverigedemokraterna är inte en intellektuell rörelse och kommer därför ha problem när det här slår igenom på större front.
Alternativ för Sverige är den naturliga parlamentariska delen av den här rörelsen eftersom det är det enda partiet i Sverige som är tillräckligt radikalt för att befatta sig med det här tankegodset, men samtidigt är tillräckligt städat för att kunna nå in i den vanliga befolkningen. Anton Stigermark som StuG länkade var ju t.ex. med i gamla SDU och är ett exempel på de kopplingar AfS har till den här intellektuella rörelsen. NMR kanske också kan ta del av tankegodset, men har både fel framtoning (det räcker väl med klippet från igår där man skriker folkförrädare i 22 sekunder som förklaring), och har ingen möjlighet att attrahera en stor mängd utbildade människor från medelklassen som krävs för att starta en ny intellektuell rörelse precis som för den delen även socialdemokraterna gjorde på sin tid när de växte. Det vore en gamechanger om många av oss från den i många år nätbaserade intellektuella motståndsrörelsen börjar nu mobiliseras även utanför nätet. SD har ju aktivt stött bort många intellektuella människor.
Jag tror inte att det tagits upp än i tråden, enda träffen jag får är en användning i annat syfte i samband med diskussionen om Durmaz, men Markus Jonsson har ju på turnén hänvisat till att politisk korrekthet är ett förbud mot att notera saker. Det här måste rimligen på något sätt härröra till Steve Sailer som myntade det här begreppet:
Citat:
You may wonder why World War T seems to have broken out first on the sports page. Yet there’s a reason why run-of-the-mill sportswriters have long been among the most dopily politically correct for years. Political correctness is a war on noticing, and it’s harder to not notice patterns when watching sports than almost anywhere else in life. If you turn on ESPN, you’ll notice that on average, blacks can outjump and outsprint whites, that straight men and lesbian women like sports far more than do gay men and straight women, and that men are much better than women at sports.
http://takimag.com/article/world_war_t_steve_sailer/print#ixzz5PHUUOWd5
Det har ju naturligtvis referats till på många andra ställen sen, finns många exempel här på Flashback, t.ex. i Mediekrigstråden. Takimag och Steve Sailer ligger långt utanför mainstreamfåran, och det är intressant att man kommer i kontakt med det. Lägger man ihop det här att i vi både har en intellektuell rörelse på plats, plus förändringarna på gatan ihop med effektiv politisk kommunikation som vanliga svenskar börjar komma ut och lyssna på, ja då är det ett recept för betydligt mer långtgående politiska förändringar än vad SD kunnat uppnå genom att anpassa sig efter mitten.
Jag roade mig med att åka till ett valmöte med Jimmie Åkesson, och det är ju talande för de politiska vindarna att så många dyker upp och att så få vänsterdemonstranter tar sig dit, men det känns ju inte direkt som att det är den nya fräscha rörelsen man iakttar när man lyssnar på Åkesson mala på om ansvar och vi kommer fortsatt ha invandring samtidigt som publiken mest består av knegare och medelåldern säkert nosade på 60 år.