2018-08-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sluta ljug din jävla pissråtta. Det diskuteras inte i ordval offer. Det diskuteras ATT kvinnor uppenbart hamnar i klorna på en psykopat, bakomliggande orsaker och om det går att förebygga.

Vi har i det här landet haft självaste justitieministern som också "hamnade i klorna" på vissa missbrukande tonåringar som åkte dit och som denne minister "hjälpte" i form av pengar - i utbyte mot tillgång till deras underliv.

Det är ingen som på allvar uppfattar denne justitieministern som ett "offer".

Lika lite ska det påstås att en kvinnlig plit "hamnar i klorna" på en mördare som hon ska vakta. Hon - lika väl som justitieministern - ska sköta sitt arbete enligt regelverket och inget annat.
Citera
2018-08-25, 18:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi har i det här landet haft självaste justitieministern som också "hamnade i klorna" på vissa missbrukande tonåringar som åkte dit och som denne minister "hjälpte" i form av pengar - i utbyte mot tillgång till deras underliv.

Lika lite ska det påstås att en kvinnlig plit "hamnar i klorna" på en mördare som hon ska vakta. Hon - lika väl som justitieministern - ska sköta sitt arbete enligt regelverket och inget annat.
Eftersom du uppenbart inte begriper att det inte diskuteras kvinnor som ett offer så ämnar jag inte ta detta med dig med dig mer. Du har däremot ett inlägg om förebyggande som varit DET ENDA du undvikit så fördjupa dig i den delen som jag svarat på. Var inte det lika roligt att skriva om?

När man däremot pratar om en sexualsadistisk psykopat är det ur ett predatorperspektiv - om du nu ens begriper innebörden av hur denna jagar.
Citera
2018-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Det är klart att de stödjer förövaren – inte offret. Likaså blir deras egna vardag lite mer ”spännande” när de leker med giftormen..

Sen kan de berätta i olika tidningar – mot betalning – om de är ”kära” och hur det hela började. Om paret ska gifta sig och hur bröllopsnatten ska firas.

Dessa plitar och "brevvänner" ägnar inte en tanke åt Kim eller hennes familj utan allt börjar och slutar med ”me, my self and I”.

Det är helt galet att kalla dem för offer.
Det är väl självklart att de som manipuleras av psykopater är offer, dessa är ju inte obehagliga i den inledande kontakten utan hittar den punkt som får personen att känna sig sedd och välbemött
Citera
2018-08-25, 18:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Vilken justitieminister talar du om?
Och vilka ungdomar då? Och vad har det för relevans till den kvinnliga pliten och potentiella brevvänner?
Citera
2018-08-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är väl självklart att de som manipuleras av psykopater är offer, dessa är ju inte obehagliga i den inledande kontakten utan hittar den punkt som får personen att känna sig sedd och välbemött

Nej - varken självklart eller sant.

Den som tar kontakt med en känd mördare har gjort sitt val. Helt oavsett om mannen ifråga inte slår henne på käften direkt vid första besöket.

Att vilja bli sedd av en mördare talar om allvarliga psykiska besvär..
Citera
2018-08-25, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det försöker förvrängas att vi snyftande daltar med dem - förutom de skopor jag nyss fått om att jag insinueras vara en sådan till och med, hahahaha.

Man ska inte fundera kring problematiken med sådana som PM manipulerat och man ska inte alls bry sig om unga tjejer eller kvinnor som riskerar hamna i klorna på en fullblodspsykopat. Att vara bekymrad över att unga kan drabbas som pennevenner och få ett rent helvete är inte så noga.
Vi ska köra den hårda skolan. Skjut dem.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 18:40.
Citera
2018-08-25, 18:42
Medlem
Citat:
.. och här kommer då överdrifterna och ytterligheterna in men eftersom förebyggande verksamhet snarare intresserar mig än hatiska kampanjer så ska jag ta den diskussionen med dig.

Kostar det mycket att lägga diskussioner ur en annan vinkel eller parallellt när media skriver braskande nyheter om PMs önskan om brevvänner även skriva om farorna/riskerna? Väcka en annan debatt i samhället? Informera om psykopati?
Ändra besöksregler eller rutiner kring kontakter inom danska KMV? Bättre utbildning till personal på häktet? Kontinuerlig vidareutbildning som man oftast har rätt till som anställd eftersom det är ett jävligt manipulativt klientel? Konsekvenser om vederbörande begår tjänstefel dvs att nekas besök hos PM pga av överträdelsen?
Information till skolungdomar?

Det går att göra mycket. För det första lyfta frågan som ett problem och sen arbeta förebyggande.

Med begränsade resurser inom ett samhälle får man överväga nyttan gentemot kostnaderna.

Dessa kvinnor som faller offer för mördarpsykopater är ytterst få.

Om man jämför hur många som årligen dör i trafikolyckor så vore det samhällsekonomisk galenskap att storsatsa på att rädda en pytteliten grupp av psykiskt instabila kvinnor i jämförelse med en ganska stor grupp av fullt friska och produktiva kvinnor, män (och barn).

Så om samhället ska arbeta förebyggande och informera den stora massan, så finns det andra områden där samhällsnyttan är betydligt större än vad beträffar just den här pyttegruppen.

Om man exempelvis diskuterar trafiksäkerhet är det ytterst sällan det tas upp frågan om varje ”bilists rätt att få bestämma själv”. Däremot om man vill begränsa ex besöksrätten hos mördarna, så skriker intresseorganisationerna sig hesa. Kvinnorna skriver insändare och vädjar till både sina egna och mördarnas mänskliga rättigheterna.

I Danmark där exempelvis handikappade får assistans att köpa sig kvinnokroppar har jag svårt att föreställa mig att man skulle vilja begränsa en mördarnas rätt att lusta sig på frivilliga.

Vidareutbildning av personalen på häkten och anstalterna är aldrig fel, men desto bättre vore gallring av viss typ av plitar. Psykologiska tester borde vara ett måste.

Som lekman är det svårt att förstå varför man ens borde överväga begränsning av besöksrätten. Om inga kvinnor besökte dårarna så skulle de få ruttna ifred. Och runka i sina celler tills naglarna glödde.

Men verkligheten ser ut som så att man inte kan lita på dessa kvinnors egna omdömen. Någon ANNAN måste bestämma å deras vägnar. Trots att de är ”vuxna” individer och inga tonåringar.
Citera
2018-08-25, 19:01
Medlem
Citat:
Sluta ljug din jävla pissråtta. Det diskuteras inte i ordval offer. Det diskuteras ATT kvinnor uppenbart hamnar i klorna på en psykopat, bakomliggande orsaker och om det går att förebygga.

Normal uppfostran innebär incitamentet att ungarna lär sig att INTE umgås med vilka människor som helst. Inte med narkomaner, inte med kriminella, inte med styckmördare osv.

Men av dig låter det som så att man måste föra massiva informationskampanjer för att folk ska fatta denna enkla regel. Som om vi alla inte redan visste att ifall man umgås med skit - då börjar man lukta själv efter ett tag..

Varken Deidre eller pliten kan räknas till unga tonåringar. Kim var 30. En ung vuxen.

Till Kims försvar kan man säga att hon inte visste Madsen vara en tortyrmördare. Men det vet nu ALLA som brevväxlar med honom. Eller suger av honom i cellen.
Senast redigerad av sno 2018-08-25 kl. 19:08.
Citera
2018-08-25, 19:18
Medlem
Citat:
Eftersom du uppenbart inte begriper att det inte diskuteras kvinnor som ett offer så ämnar jag inte ta detta med dig med dig mer. Du har däremot ett inlägg om förebyggande som varit DET ENDA du undvikit så fördjupa dig i den delen som jag svarat på. Var inte det lika roligt att skriva om?

När man däremot pratar om en sexualsadistisk psykopat är det ur ett predatorperspektiv - om du nu ens begriper innebörden av hur denna jagar.

Det blir lite patetiskt att prata om hur en sexualsadist "jagar" när han sitter innanför murarna. Han har ingen tillgång till en dator, han kan inte träffa någon mot dennes vilja, han kan inte ringa huxflux, han kan inte duka upp på ett oväntat besök..

Han kan endast informera allmänheten - mha av en assistent - ATT han är beredd att inleda brevväxling med alla intresserade. Sen är det upp till varje kvinna att ta initiativet.

Om ingen faller för frestelsen sitter han där i sin ensamhet.
Citera
2018-08-25, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Med begränsade resurser inom ett samhälle får man överväga nyttan gentemot kostnaderna.
Dessa kvinnor som faller offer för mördarpsykopater är ytterst få.
Ska du ta och fälla ut fallskärmen och landa snart?
Vad är kostsamt i det jag skrev som exempel?
Eftersom du skenar fullständigt i dina jämförelse lägger jag en spoiler och struntar fullständigt i dina samhälleliga jämförelser där enorma grupper ska räddas.
För min del räcker det om en enda person begriper budskapet alternativt att det kan undanröja denna problematik på ett jobb.
Citat:
Vidareutbildning av personalen på häkten och anstalterna är aldrig fel, men desto bättre vore gallring av viss typ av plitar. Psykologiska tester borde vara ett måste.

Som lekman är det svårt att förstå varför man ens borde överväga begränsning av besöksrätten. Om inga kvinnor besökte dårarna så skulle de få ruttna ifred. Och runka i sina celler tills naglarna glödde.

Men verkligheten ser ut som så att man inte kan lita på dessa kvinnors egna omdömen. Någon ANNAN måste bestämma å deras vägnar. Trots att de är ”vuxna” individer och inga tonåringar.
Det var ett bra förslag om psykologiska tester om det inte redan finns. Finns det så kanske underlaget bör revideras.
Moosky har beskrivit rutinerna i Sverige gällande besök. Det borde D-mark ta efter och begränsa riskerna med att psykopaterna lever rövare med kvinnor på besökstid.

Sen ska du dock justera ordvalet till kvinnor och män eftersom det här fenomenet förekommer för bägge kön.

Fortsättningsvis handlar det inte om att bestämma vad en annan människa ska göra. Det handlar om information om riskerna för att förebygga.
Kriminalvården har liksom fått en väldigt farlig och manipulativ person på halsen i form av PM. Inte varken den förste eller siste men en väldigt slipad räv och redan innan placering så ses problematiken.
Citat:
Normal uppfostran innebär incitamentet att ungarna lär sig att INTE umgås med vilka människor som helst. Inte med narkomaner, inte med kriminella, inte med styckmördare osv.

Men av dig låter det som så att man måste föra massiva informationskampanjer för att folk ska fatta denna enkla regel. Som om vi alla inte redan visste att ifall man umgås med skit - då börjar man lukta själv efter ett tag..

Varken Deidre eller pliten kan räknas till unga tonåringar. Kim var 30. En ung vuxen.

Till Kims försvar kan man säga att hon inte visste Madsen vara en tortyrmördare. Men det vet nu ALLA som brevväxlar med honom. Eller suger av honom i cellen.
Du är rejält naiv. Jag tror psykopater skulle gilla dig.
Bland det dummaste jag hört om varför kriminella kontaktas som brevvänner. Har citerat in en ung kvinna som hade nada problem via uppväxt men ändå dejtade en kriminell.
Ta och läs på lite istället för att sitta och ha en massa förutfattad dynga.

Kim har inte ett dugg med den här diskussionen att göra som offer, däremot att DU körde samma stil i den diskussionen. Fatta skillnaden.

Deidre tillhör en viss grupp i huvudgruppen av de som fascineras av PM. Hon har en riktigt trasig bakgrund inklusive droger varav hon garanterat var ett lätt parti för PM att fånga in som älskarinna. Att hon är helt hjärntvättad ses fortsättningsvis.

Självklart är det inte massiva kampanjer jag diskuterar. Du verkar ha en enorm förkärlek för överdrifter, antagligen för att dina argument är så svaga.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 19:34.
Citera
2018-08-25, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Det blir lite patetiskt att prata om hur en sexualsadist "jagar" när han sitter innanför murarna. Han har ingen tillgång till en dator, han kan inte träffa någon mot dennes vilja, han kan inte ringa huxflux, han kan inte duka upp på ett oväntat besök..

Han kan endast informera allmänheten - mha av en assistent - ATT han är beredd att inleda brevväxling med alla intresserade. Sen är det upp till varje kvinna att ta initiativet.

Om ingen faller för frestelsen sitter han där i sin ensamhet.
Så du tror att hans störda beteende avtar för att han hamnar bakom cementväggar? Att han inte har några fula intentioner med sina "pennevenner"?

Att han greppade en fångvaktare är väl snarare ett lysande exempel på hans jaktbeteende.
.. jag är nu ännu mer övertygad om att PM skulle gilla dig skarpt.
Citera
2018-08-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ska du ta och fälla ut fallskärmen och landa snart?
Vad är kostsamt i det jag skrev som exempel?
Eftersom du skenar fullständigt i dina jämförelse lägger jag en spoiler och struntar fullständigt i dina samhälleliga jämförelser där enorma grupper ska räddas.
För min del räcker det om en enda person begriper budskapet alternativt att det kan undanröja denna problematik på ett jobb.

Det var ett bra förslag om psykologiska tester om det inte redan finns. Finns det så kanske underlaget bör revideras.
Moosky har beskrivit rutinerna i Sverige gällande besök. Det borde D-mark ta efter och begränsa riskerna med att psykopaterna lever rövare med kvinnor på besökstid.

Sen ska du dock justera ordvalet till kvinnor och män eftersom det här fenomenet förekommer för bägge kön.

Fortsättningsvis handlar det inte om att bestämma vad en annan människa ska göra. Det handlar om information om riskerna för att förebygga.
Kriminalvården har liksom fått en väldigt farlig och manipulativ person på halsen i form av PM. Inte varken den förste eller siste men en väldigt slipad räv och redan innan placering så ses problematiken.

Du är rejält naiv. Jag tror psykopater skulle gilla dig.
Bland det dummaste jag hört om varför kriminella kontaktas som brevvänner. Har citerat in en ung kvinna som hade nada problem via uppväxt men ändå dejtade en kriminell.
Ta och läs på lite istället för att sitta och ha en massa förutfattad dynga.

Kim har inte ett dugg med den här diskussionen att göra som offer, däremot att DU körde samma stil i den diskussionen. Fatta skillnaden.

Deidre tillhör en viss grupp i huvudgruppen av de som fascineras av PM. Hon har en riktigt trasig bakgrund inklusive droger varav hon garanterat var ett lätt parti för PM att fånga in som älskarinna. Att hon är helt hjärntvättad ses fortsättningsvis.

Självklart är det inte massiva kampanjer jag diskuterar. Du verkar ha en enorm förkärlek för överdrifter, antagligen för att dina argument är så svaga.

Utbildning är alltid kostsamt. Att föra informationskampanjer i media kostar multum. Om det inte handlar om utbildning av den stora allmänheten då vet jag inte hur du hade tänkt föra det ”viktiga budskapet” vidare.. Eller tänkte du att man endast skulle utbilda en viss speciell grupp av instabila kvinnor som riskerar att falla för frestelsen? I så fall finns det en stor risk att dessa kvinnor är informationsresistenta. Ungefär som tungt kriminella är straffimmuna.

Det är förresten inte pga den bristande information som den här pliten fattade tyckte för styckmördaren. Det var av helt egoistiska skäl. Hon blev frestad och gav efter.

Du kan hävda vad du vill och tro att du kan övertyga vanliga människor om dina åsikter, men varje normalfuntad individ VET att det endast handlar om liten grupp av kvinnor som blir ”manipulerade” av dessa mördare. Resten av kvinnorna håller sig borta från deras sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in