2018-08-25, 20:05
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Så tråkigt att min mor inte kan rösta på SD om de tar bort hennes rösträtt. Kanske skall informera henne om hon inte förtidsröstat.

Har hon kommit som asylinvandrare eller från utom Europa?

Annars gäller inte förslaget henne, det handlar om MIGRATIONSPOLITIK och avser inte nordbor och vår del av europa.
Citera
2018-08-25, 20:21
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har hon kommit som asylinvandrare eller från utom Europa?

Annars gäller inte förslaget henne, det handlar om MIGRATIONSPOLITIK och avser inte nordbor och vår del av europa.

PUT och utanför EU.
Citera
2018-08-25, 20:22
Medlem
sanchoos avatar
Vi är ett land och ett folk. Vi kan inte ha uppenbara femtekolonnare här. Ryssar och polacker hör hemma i sina länder. Självklart ska nordbor ha dubbla medborgarskap
Citera
2018-08-25, 20:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
PUT och utanför EU.

Vilket år kom hon då och från vilket land?

Är hon inte svensk medborgare redan då? Eller vill hon bli det?

Det här handlar ju om folk som kommer nu och ska bli svenska medborgare, inte folk som kom för 40 år sedan. Det har jag mycket svårt att se att det finns intresse att göra något åt. Det handlar om befintliga migrationsproblem som massinvandringen skapat, om personer som ska bli svenska medborgare. Inte sådana som varit det länge.
Senast redigerad av 8711 2018-08-25 kl. 20:31.
Citera
2018-08-25, 20:33
Medlem
Jävla pajasfasoner. Jag föddes med medborgarskap i ett annat nordisk land. Bytte till svenskt medborgarskap så jag kunde rösta SD.
Citera
2018-08-25, 20:34
Medlem
8711s avatar
Det är ju också en korkad missuppfattning. Media skriver om personer som bott här hela sina liv eller varit här i typ 40 år. Det är ju för fan inte dessa förslaget avser överhuvudtaget. Dessa har väl redan sitt medborgarskap och behöver inte göra något val eftersom man redan har båda.

Det är ju nya invandrare som kommit senare år och vill bli medborgare, dessa ska välja medborgarskap.

Har man levt här länge och har svenskt medborgarskap kommer man naturligtvis inte ens bli tillfrågad.
Citera
2018-08-25, 20:34
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PittiFitti
Jävla pajasfasoner. Jag föddes med medborgarskap i ett annat nordisk land. Bytte till svenskt medborgarskap så jag kunde rösta SD.

Det gäller ju inte dig utan sentida främst utomeuropeiska invandrare, så vad gnäller du om?
Citera
2018-08-25, 20:41
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Riktigt efterblivet förslag. Jag är medborgare i ett annat Europeiskt land (ej i norden) och har det som safe heaven om det blir krig i Sverige.

Kan SD inte bara hålla sig till att minska invandringen med 99% istället?
Bra du visar var din lojalitet ligger.

Tänk om alla var som du, flyr till annat land när det börjar gå dåligt tänk oss då som inte har något annat än Sverige. Du får väl välja då.

Jag tycker det är ett bra förslag men tycker heller inte det ska gälla våra nordiska grannländer.
Senast redigerad av Autismpower 2018-08-25 kl. 20:45.
Citera
2018-08-25, 20:42
Avslutad
Citat:
Det är ju också en korkad missuppfattning. Media skriver om personer som bott här hela sina liv eller varit här i typ 40 år. Det är ju för fan inte dessa förslaget avser överhuvudtaget. Dessa har väl redan sitt medborgarskap och behöver inte göra något val eftersom man redan har båda.

Det är ju nya invandrare som kommit senare år och vill bli medborgare, dessa ska välja medborgarskap.

Har man levt här länge och har svenskt medborgarskap kommer man naturligtvis inte ens bli tillfrågad.

Som vanligt förstår inte media/journalister kärnfrågan utan gör det till en egen tolkning.
Citera
2018-08-25, 20:42
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Vilket år kom hon då och från vilket land?

Är hon inte svensk medborgare redan då? Eller vill hon bli det?

Det här handlar ju om folk som kommer nu och ska bli svenska medborgare, inte folk som kom för 40 år sedan. Det har jag mycket svårt att se att det finns intresse att göra något åt. Det handlar om befintliga migrationsproblem som massinvandringen skapat, om personer som ska bli svenska medborgare. Inte sådana som varit det länge.

Hon kom hit genom giftermål och fick PUT följt av medborgarskap. Detta var 35 år sedan. Men tur då saken inte drabbar henne då hon inte behöver oroa sig för SD i makten.
Citera
2018-08-25, 20:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Hon kom hit genom giftermål och fick PUT följt av medborgarskap. Detta var 35 år sedan. Men tur då saken inte drabbar henne då hon inte behöver oroa sig för SD i makten.

35 år sedan och är medborgare sedan länge alltså. Nej, ingen kommer ta ifrån henne eller dig medborgarskapen överhuvudtaget. Det är synd att media och lögnare får sprida desinformation och skrämma upp folk. Det är väldigt svårt/ovanligt/förekommer inte att ta ifrån folk medborgarskap som redan är utfärdade och SD har inga som helst såna ambitioner. Ändå får media folk att tro det alltså...

Är man redan medborgare är ju processen över till att börja med. Det här handlar ju om folk som kommit i närtid och vill bli medborgare, att göra ett val och en tanke om att bli fullvärdig svensk medborgare för framtiden för dom som vill och kan för framtiden. Det ska ses som en merit, något man förtjänat och höjas i värde. För att förbättra invandringen för dom som kommer och ska stanna här och vill vara svenska medborgare.

Inte om folk som är svenskar, födda här eller levt här i 35 år och redan är medborgare. Dessa är ju redan klara.
Senast redigerad av 8711 2018-08-25 kl. 20:50.
Citera
2018-08-25, 20:49
Medlem
Dubbla medborgarskap är ett elände som bör förbjudas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in