Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Hur planerar SD att göra med alla judar i partiet och i Sverige som innehar dubbelt medborgarskap i Israel? Antyder man att de har delade lojaliteter?

Jag undrar detsamma.
Kan någon svara?
Oftast värderar de flesta sitt svenska medborgarskap mer eftersom de har en stor kapital i själva landet. Det finns dom som har dubbel-medborgarskap p.g.a praktiska skäl. Anhöriga som t.ex inte får komma till Sverige och behöver hjälp i landet de har medborgarskap i eftersom de är en förtryckt minoritet. Har man en blind mor och en far som haltar p.g.a stroke och blivit nekad asyl innebär att man måste ta hand om dom.
Detta betyder att invandraran med svensk medborgarskap måste besöka detta landet under semestern för att ta hand om sina föräldrar, för att se att dessa skötare man betalar faktiskt gör det de ska och att föräldrarna faktiskt lever.
"Detta funkar hyffsat med endast svensk pass " men ibland underlättar ett medborgarskap något oerhört.
Att man har dubbel medborgarskap betyder inte att man kostar Sverige pengar, bland annat råder det i de flesta länder att man inte behöver betala skatt ifall man är jobbar och är bosatt utanför. Invandraren som jobbar i Sverige och investerar pengar i Sverige förlorar en hel semester för att gå igenom en korruption i en komplicerad byråkrati i ett land där systematiskt diskriminering råder. Där man som icke-medborgare måste gå genom en långsam byråkratiskt process om man inte mutar regeringen. Med medborgarskap försvinner en massa krångel med mutor och domstolstvistar och avtal man måste skriva på för sina föräldrar blir lättare. Allt detta för att man värnar om sin sjuka familj, sin pappa och sin mamma som inte fick medborgarskapet i Sverige.
Jag förstår själva principen, t.ex finns det stolpskott som tar ut bidrag medan de lever i Irak, sånt skit får inte hända men jag tycker att de som sköter sig inte ska drabbas.
Jag vet inte vad SD tar för ställning om detta men detta är något som man givetvis måste ta hänsyn till. Speciella avtal med landet skulle vara något, något som gör att invandraren kan agera åt sina föräldrar.
"Varför åker du inte ner dit och lever med dom".
För vissa skulle detta innebära död av svält eller ett elände av förtryck och hot, det finns en anledning varför de flydde landet från första början, förföljelse,förtryck och svält brukar oftast vara anledningen.