2018-08-25, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om GM är SD och han skulle vara polisen och familjen W behjälpliga och bedriva egen utredning den 15:e, så indikerar det på att han snarare fiskade information istället för genuin hjälpsamhet. Perfekt läge att både städa bort spår och förleda. Tydligen hade han inte koll på alla LW förde konversationer med på kvällen den 14:e.
LW hade en mängd oavslutade konversationer bl a med JH i Norgegänget som kom för att hämta LW vid ett tomt hus på onsdagsmorgonen.

Var LW:s hus avspärrat eller inte morgonen den 16:e?

Var GM inne hos LW eller utanför? Oavsett så hade LW barnvecka och minst ett barn var hemma som kan vara hörvittne. Det lär framkomma i en eventuell FUP. Om GM inte vet vilket eller vilka barn som var hemma, så är det antagligen angeläget att få veta det likaväl vem/vilka LW hade de sista konversationerna med. Hann hon få fram ett budskap innan GM tog hennes mobil och liv? Tankar och funderingar om vilka spår utredarna har går nog för högtryck i GM:s hjärna nu.

Strategiskt så kan det passa åklagaren väl om vissa utredningsdetaljer dröjer med svar. De får tid till att använda den lagliga verktygslådan rätt för att snickra ihop ett vattentätt åtal.

Under tiden går en mördare lös och kanske planerar att det börjar bli dags för att spela tokig?
Om GM är SD, så har hen ju vissa grundförutsättningar att klara den uppgiften. Han har ju uppenbart spelat olika roller i sitt geocachkonto och löpande levererat material till oss i tråden. Tyvärr har han även använt sina barn i rollspelet, så jag tycker det finns anledning till att göra Orosanmälan till den Sociala förvaltningen.

Att påverka vittnen är en allvarlig risk som kan pågå nu.
Tänker att det är en större risk än att han kommer att spela tokig.
På just sådant sätt som vi pratar om händer nu i tråden.

Planterar felaktiga minnesbilder, förvirrar genom lämna olika uppgifter, lömskt "hota" utan uttalat hot, manipulera personer osv.

Tänker speciellt på de unga personer som är inblandade.

Men också tror jag att en person med en kontrollerande personlighet kanske omger sig med personer som är snälla, omtänksamma och hjälpsamma personer. Tänker att det kanske inte är en slump att SD är gift med sen sjuksköterska, har en älskarinna som är präst, har en vän som ställer upp med både det ena och det andra trots misstanken mot honom. Personer som inte sätter sig på mottvären, som går att kontrollera och manipulera. Och just därför är det inte heller en slump att LW nu är död. Nu när hon inte gick att kontrollera längre (detta gäller enbart om SD är gm).

Jag tror inte att det är lätt att förstå att en person man lever med, eller har som vän sedan många år kan vara en kallblodig mördare. Ännu svårare är det att förstå om personen förnekar bestämt, lever på med sitt vardagsliv och pratar om att "de har inget på mig" (för att jag har inte gjort det), "det fattar du att de skulle ha mig i häktet om jag hade gjort det," "tror du det om mig?" , "åklagaren stod och ljög", "blodiga kläder, det är efter geocashingen, det vet dom, kolla bara mina ben hur de ser ut"

Och så har vi det där med att han har en egen "teori" som har hänt som ett ess i rockärmen. Till ett bättre tillfälle...
Citera
2018-08-25, 16:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tja, de känner ju LW väl och kanske har någon tanke om att LW har överdramatiserat med polisanmälningarna?

Eller så fattar de vem som kan vara ansvarig för försvinnandet?

Precis som Tovas föräldrar åkte ut till Billy för att fråga om han visste var Tova var...
Citera
2018-08-25, 16:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dina inlägg kräver reaktion.
Tycker nog du själv bidrar liksom resten av församlings/catchedrevet att oavbrutet mata tråden med skadelystna, nedlåtande inlägg i ett oförsvarligt syfte att endast misskreditera. Vore kanske på sin plats att förklara vad dina motbjudande kommentarer avseende utseende etc, har med mordet på Lena Wesström att göra?

T34Panzer Citat:
1.Ja Stefan Davidsson, du bär en stor yttre likhet även med den sliskige och sluge handlare Sjökvist.
2.Det där sliskiga, kanske hånfulla, leendet visar nog inte bara på att han är självgod
3.Oavsett så är han helt objektivt sett en utseendemässigt oattraktiv man, ja rentav småful
4.SD verkar ha maniska tendenser.
5.Separationsångest (i klass med borderline)
6. Lätt för att fixera sig...stort kontrollbehov...stort bekräftelsebehov...känslig för avvisanden...stalkningstendenser.

Måhända blir det dig mentalt lättare att handskas med det hemska mordet om du inför oss får uttrycka ditt oförblommerade förakt.

Han ger fortfarande ett sliskigt, inställsamt, självgott och maniskt intryck i sina inlägg och på foton. Jag vidhåller detta. Att jag sen tycker att han är oattraktiv, ja smaken är ju som bekant som baken.
Men det gör såklart inte honom till mördare. Men det finns det uppenbarligen objektiva omständigheter som gör och det är därför han fortfarande är skäligen misstänkt.
Och jag tycker, även om jag bortser från mina personliga preferenser och värderingar att allt som framkommit om SD under trådens framväxande än mer pekar på att han är en falsk och osympatisk person som döljer sitt rätta jag bakom ett glättigt, överdrivet och omoget uppträdande
Misshandelsanmälningarna och hans trakasserier av Lena är ju också väldigt talande.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-08-25 kl. 17:13.
Citera
2018-08-25, 16:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Norgegänget tyckte det var udda av henne att försvinna ur tråden utan ett hej då. Dom försökte nå henne under tisdagen och fick en olustig känsla. Sen for dom förbi hennes hem i alla fall på vägen till Norge.
Vem säger att dom var där 05, eller missförstår jag dig?
I ena stunden har JH sagt att dom var där på tisdagen och huset var avspärrat. Till nästa sa han att dom var där på onsdagen (som deras loggar säger) och huset var inte avspärrat.

Förklaringen till SD:s snabba inblandning var ju tydligen att ett av barnen ovh UW kontaktade honom. Skulle inte ni ringt runt i hans läge då, oavsett om han är GM eller oskyldig?
Hur han än gör skulle det väcka tvivel om han är skyldig. Så skulle jag tänka.
Är han oskyldig så gjorde väl han exakt rätt med den information han hade?

Nä du har helt rätt. Eller kort sagt: det handlar ju om tidsordningen för saker. Och anledning.

Och eftersom vi inte lär få närmare och trovärdiga uppgifter om detta före en Fup så blir det närmast lönlöst för många av oss här att älta det under det närmaste halvåret eller så. Och inspirerar mest troll till att sitta och ljuga ihop saker.

Eller har jag rätt?
Citera
2018-08-25, 17:02
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant iakttagelse. Det visar på att LW frivilligt fortsatte att umgås med SD efter sin misshandelsanmälan, och så sent som senvintern 2018, men av någon anledning inte ville offentliggöra träffarna. Varför inte?

Dessutom, så finns i en av SD's Nordsjö-loggar en anmärkningsvärd mening: "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Skrev han den meningen före eller efter hennes död? Med tanke på att cachen loggades redan den 30 mars
Ingen av dem var nog särskilt intresserad av att andra skulle få reda att de umgicks. Med tanke på hur hela loggen är skriven så är jag ganska säker på att den skrivits efter hennes död.
Citera
2018-08-25, 17:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Ingen av dem var nog särskilt intresserad av att andra skulle få reda att de umgicks. Med tanke på hur hela loggen är skriven så är jag ganska säker på att den skrivits efter hennes död.

Delvis i alla fall. Man undrar, är han klok den där? Vad är ”en rejäl fika med nybryggt i naturen”?:

”... och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.”

Han har ett svart hål stort som knytnäve i huvet. Låter det på mig. Det ”hålet” bör låsas in.
Citera
2018-08-25, 17:25
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant iakttagelse. Det visar på att LW frivilligt fortsatte att umgås med SD efter sin misshandelsanmälan, och så sent som senvintern 2018, men av någon anledning inte ville offentliggöra träffarna. Varför inte?

Dessutom, så finns i en av SD's Nordsjö-loggar en anmärkningsvärd mening: "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Skrev han den meningen före eller efter hennes död? Med tanke på att cachen loggades redan den 30 mars

Intressant och tankeväckande.
Jag fick liknande tankar som du gällande Nordsjö-loggarna. LW och SD är som vanligt tillsammans. Enligt loggarna på isäventyr. LW verkar inte särskilt rädd för SD trots misshandeln, eftersom hon på kryckor ger sig ut på knakande isar ensam med honom en hel dag för sin hobbys skull.

Trots dessa strapatser bryr hon sig inte om att logga denna digra cache.
Det gör däremot SD och som GilGrimsson82 påpekar så gör han tillägget "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft". .
Jag antar att man resonerar att det är en bakdaterad logg, vilket är mycket möjligt.

"Hoppas att du har det bra där du är nu, Saknar dig, Tänker på dig" är fina och varma ord som ofta används vid dödsfall av nära vänner. Ibland uttrycker man sin sorg mer explicit, t ex "Du fattas mig", "Med sorg och saknad". Men det är ju inget man skriver i en cachelogg.

LW's alias Softpocahontas är jättefint, men jag har sett så många Disneyfilmer så om LW vore adopterad från Korea borde något med Mulan passa bättre. I inlägg 23174 av GilGrimsson82 kan man se en bild på LW där hon var ordförande i ett möte. Hon beskrivs som f.d El Savador scout ungdomsordförande.
Hon kanske var adopterad från El Salvador och inte Korea? Det har ju ingen betydelse för fallet, men vet någon om hon verkligen var adopterad?
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-08-25 kl. 17:27. Anledning: fel mening
Citera
2018-08-25, 17:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag fick liknande tankar som du gällande Nordsjö-loggarna. LW och SD är som vanligt tillsammans. Enligt loggarna på isäventyr. LW verkar inte särskilt rädd för SD trots misshandeln, eftersom hon på kryckor ger sig ut på knakande isar ensam med honom en hel dag för sin hobbys skull.

Det gör däremot SD och som GilGrimsson82 påpekar så gör han tillägget "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft". .
Jag antar att man resonerar att det är en bakdaterad logg, vilket är mycket möjligt.

"Hoppas att du har det bra där du är nu, Saknar dig, Tänker på dig" är fina och varma ord som ofta används vid dödsfall av nära vänner. Ibland uttrycker man sin sorg mer explicit, t ex "Du fattas mig", "Med sorg och saknad". Men det är ju inget man skriver i en cachelogg.

LW's alias Softpocahontas är jättefint, men jag har sett så många Disneyfilmer så om LW vore adopterad från Korea borde något med Mulan passa bättre. I inlägg 23174 av GilGrimsson82 kan man se en bild på LW där hon var ordförande i ett möte. Hon beskrivs som f.d El Savador scout ungdomsordförande.
Hon kanske var adopterad från El Salvador och inte Korea? Det har ju ingen betydelse för fallet, men vet någon om hon verkligen var adopterad?

Det skulle göra namnet en aning mindre unket sexualiserat i mina öron. Men smaken lär ju vara som baken.
Citera
2018-08-25, 17:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg

Kan nog sätta en bra slant på adopterad från Sydkorea då hon ser ut som väldigt många andra kvinnor från detta specifika land men som vuxit upp i Sverige och därmed trots asiatiskt biologiskt ursprung följer svenska skönhetsnormer. Hon har därtill vanligt koreanskt mellannamn. F ö väldigt lik journalisten och namnen L*na S*ndstr*m.
Citera
2018-08-25, 17:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kan nog sätta en bra slant på adopterad från Sydkorea då hon ser ut som väldigt många andra kvinnor från detta specifika land men som vuxit upp i Sverige och därmed trots asiatiskt biologiskt ursprung följer svenska skönhetsnormer. Hon har därtill vanligt koreanskt mellannamn. F ö väldigt lik journalisten och namnen L*na S*ndstr*m.

Somliga med rötter i andra delar av världen som från tidig ålder växer upp med svenska/ skandinaviskt språk kommer också påverkas utseendemässigt/ till fysionomin av det nya språkets ljudmässiga krav och behov. Och av plastiken i ansikten från människor omkring dem, och av normer för hur man visar känslor, skrattar etc. Det handlar inte bara om hur man en gång för alla genetiskt skulle ut. Man präglas även utseendemässigt av sin omgivning mer än de flesta tänker sig, utan att man behöver lyfta ett finger vad gäller att sminka sig. Om förutsättningarna finns.
Citera
2018-08-25, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Honans fina sammanfattning om Lena:

"Om Lena
[...]Adoptivbarn från Korea," [...]

https://www.flashback.org/p65045702#p65045702
Citera
2018-08-25, 18:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Jag tror han i egen hög person har hälsat (alt hälsar) på här i tråden i flera olika förklädnader..😊

Det tror jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in