2018-08-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja stämmer det så är det ett intressant sammanträffande. Den sammankopplingen hade nog personen/personerna inte alls räknat med.
Det ska ha varit JG enligt skrivare som har bättre minne än jag..
Citera
2018-08-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Norgegänget tyckte det var udda av henne att försvinna ur tråden utan ett hej då. Dom försökte nå henne under tisdagen och fick en olustig känsla. Sen for dom förbi hennes hem i alla fall på vägen till Norge.
Vem säger att dom var där 05, eller missförstår jag dig?
I ena stunden har JH sagt att dom var där på tisdagen och huset var avspärrat. Till nästa sa han att dom var där på onsdagen (som deras loggar säger) och huset var inte avspärrat.

Förklaringen till SD:s snabba inblandning var ju tydligen att ett av barnen ovh UW kontaktade honom. Skulle inte ni ringt runt i hans läge då, oavsett om han är GM eller oskyldig?
Hur han än gör skulle det väcka tvivel om han är skyldig. Så skulle jag tänka.
Är han oskyldig så gjorde väl han exakt rätt med den information han hade?
Men varför ringer de SD? Efter allt de gått igenom, otrohet, polisanmälningar, avståndstagande, ofriendandet på FB etc etc så borde väl inte han vara den första bästa nära vän till henne som de kom på att kontakta. OCH med tanke på att SD ville lappa ihop det med HD som gett honom "kontaktförbud" att träffa LW så borde han väl verkligen ha hållit sig långt ifrån henne.
En sliskig jä*la lögnhals är vad han är vare sig han är mördaren eller inte..
Citera
2018-08-25, 15:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men varför ringer de SD? Efter allt de gått igenom, otrohet, polisanmälningar, avståndstagande, ofriendandet på FB etc etc så borde väl inte han vara den första bästa nära vän till henne som de kom på att kontakta. OCH med tanke på att SD ville lappa ihop det med HD som gett honom "kontaktförbud" att träffa LW så borde han väl verkligen ha hållit sig långt ifrån henne.

Tja, de känner ju LW väl och kanske har någon tanke om att LW har överdramatiserat med polisanmälningarna?
Citera
2018-08-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Jag tror att det logiska är att barnet hört SD tala med LW, eller LW säga att hon hade ett ärende till SD. Varför skulle de annats kontakta honom så for Han verkar också vara för practical jokes. Kanske trodde de att han gömt henne halvt på skoj? Fast om han ägnat sig åt det förr borde det kommit fram.

På spåret "inte stressa människobortrövaren": kan det vara så att man inte spärrat av framför LWs hem först för att inte väcka dennes/dessas uppmärksamhet? (Om det nu inte var avspärrat 16/5 när Norgebussen kom- litet oklart.)
Citera
2018-08-25, 15:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vilket kan bero på att vi inte vet med vilket material åklagaren begärde häktning. Däremot vet vi, som en av få saker, att han häktades skäligen misstänkt och fortfarande är skäligen misstänkt. Mer konkret än så går inte att få det i nuläget.

Vi kan fråga om EGT nu kan vara beredd på att berätta vilka detaljer hen vet från åklagarens framställan. Hen har tidigare antytt veta detaljer från den, men har valt att inte säga något om vad det är. Varför då skriva att hen vet? Knas.
Citera
2018-08-25, 15:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och på vad grundar dessa sina misstankar?

Ja du..jag tycker det mesta pekar mot vår lek & spelsugne SD. Likaså gör ju åklagaren, som ju har tillgång till all information...
summa summaren: SD kvarstår som skäligen misstänkt . Alltså inte bara ”Kan misstänkas”, dvs den lägsta graden av misstanke.
Och det verkar en del skribenter i tråden ignorera eller ha glömt bort.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-08-25 kl. 15:51.
Citera
2018-08-25, 15:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tanken med forumet är väl just att diskussionerna skall kunna föras öppet. Jag frågade alltså en användare hur han/hon hade kommit fram till uppfattningen att SD var gärningsmannen, och användaren svarade.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag säger alltså inte att SD är oskyldig. Det enda jag säger är att vi faktiskt inte har sett en enda konkret omständighet som talar för att just han skulle vara gärningsmannen.

Fakta: Stefan Davidsson är fortfarande skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.

Vill du ha mer konkreta svar på vad dessa misstankar består av så får du faktiskt själv ta kontakt med åklagaren i fallet.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-08-25 kl. 15:59.
Citera
2018-08-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet intressant i sammanhanget att HD följer JG's sambo på hennes IG.

Kanske har fruarna "känt till" och pratat mer med varandra än deras män vetat om

Vad heter JGs sambo?
Citera
2018-08-25, 15:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du..jag tycker det mesta pekar mot vår lek & spelsugne SD. Likaså gör ju åklagaren, som ju har tillgång till all information...
summa summaren: SD kvarstår som skäligen misstänkt . Alltså inte bara som intressant i utredningen. Och det verkar en del skribenter i tråden ignorera eller ha glömt bort.

Tror snarare att en del förstår att något inte står rätt till när polisen ännu inte fått upp misstankegraden till sannolika skäl efter alla dessa månader. Ser dystert ut för utredningen.
Citera
2018-08-25, 15:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad fiskar jag? Sanningen? Ja, det är ju hemskt. Jag borde ta på mig skygglapparna och inte se på alternativa GM och händelseförlopp.
Vill du att jag bara skriver allt negativt jag vet om SD? Även om saker han gjorde i grundskolan, ger det er en troligare bild på att han är GM?

Dumheter det ni håller på med. Fokusera på sakfrågorna och ägna inte så mycket tid på stavfel eller försöka misstolka allt folk skriver. Jag hoppas att er intelligensnivå klarar av att utläsa andemeningen med olika uppgifter och dess betydelse.

Självklart så skulle du ju aldrig delge oss komprometterande uppgifter om SD, eftersom du är hans lilla skyddsängel. Det är tydligt att du inte är intresserad av en kvalitativ tråd. Du fiskar verkligen efter sanningen.
Senast redigerad av Netherworld 2018-08-25 kl. 15:58.
Citera
2018-08-25, 15:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
/../
Ett annat faktum om man nu gör en sådan sökning i efterhand är att LW inte heller loggat alla cacher hon besökt. Det finns en serie cachar kring Nordsjön vid Kumla som hon och HTD loggade den 30 mars 2018, men som LW aldrig loggade på nätet. Lite märkligt i så fall att avstå att logga 7 st T5or och en rejäl utflykt på isen.

Intressant iakttagelse. Det visar på att LW frivilligt fortsatte att umgås med SD efter sin misshandelsanmälan, och så sent som senvintern 2018, men av någon anledning inte ville offentliggöra träffarna. Varför inte?

Dessutom, så finns i en av SD's Nordsjö-loggar en anmärkningsvärd mening: "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Skrev han den meningen före eller efter hennes död? Med tanke på att cachen loggades redan den 30 mars
Citera
2018-08-25, 16:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Vad heter JGs sambo?

H*n heter:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto