2018-08-19, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Ja du har helt rätt. De här frågorna, och fler liknande, har vi ställt till "chemtrails-kramarna" flera gånger i den här tråden. De nonchalerar alltid de här tunga frågorna, antagligen för att de inser att hela "chemtrails"-tramset avslöjas om de försöker. Så inte heller du kommer att få några svar på dina frågor, utom möjligen rent nonsenstrams.

I stället ägnar sig "chemtrails"-kramarna åt irrelevanta detaljer. Iofs klarar de inte av diskussionerna på den nivån heller, men de slipper i alla fall avslöja att "chemtrails" inte existerar.

Vi har nyligen fått läsa en intensiv debatt om vad kanske en journalist på Sydsvenskan har skrivit om vad Åsa Runander kanske har berättat om vad hon och Annie Lööf kanske pratade om för fyra år sedan. Och detta ska alltså vara ett bevis för att det har "chemtrailats" över hela världen i ett årtionde!

Tidigare i tråden kan du läsa det fantastiska påståendet att SvT har manipulerat filmen om Pippi Långstrump genom att lägga in kondensstrimmor på filmen. Detta då för att "lura" oss att tro att kvarliggande kondensstrimmor fanns redan på 1970-talet när filmen spelades in! (Ja, enligt "chemtrails"-apostlarna fanns naturligtvis inte de här strimmorna på 1970-talet, eftersom de tror att "chemtrails" började spridas ungefär år 2000.)
I själva verket har kvarliggande kondensstrimmor funnits, åtminstone sedan 1950-talet, jag såg dem då och har sett dem varje år sedan dess. Men de hävdar naturligtvis att jag ljuger, och är en yrkesförnekare som är en den av "den stora konspirationen".

Genom att hela tiden ägna sig sådana här tramserier drar "chemtrails"-kramarna bort fokus från de verkligt viktiga frågorna, såsom de du ställde, så att de tror att de döljer det faktum att de aldrig svarar. I själva verkar avslöjar beteendet att de inte har något vettigt att komma med, och dessutom avslöjas "chemtrails"-kramarnas bristande förstånd och intelligens.
Ja, man blir förvånad att det överhuvudtaget finns folk som tror på sådant. Ibland kan man undra om det finns en "tro"-gen som vissa faller för medan andra först tänker efter.
Citera
2018-08-19, 19:10
Bannlyst
Kan någon som tror på "chemtrails" noggrant förklara hur logistiken kring detta ser ut och var kemikalierna tillverkas och lagras? Hur ser tankbilarna ut som transporterar dessa kemikalier? Vilken typ av flygplan används och hur ser de ut? Vilket bolag driver flygtrafiken som släpper ut kemikalierna? Till sist, vad är syftet?

Kom inte med tramssvar nu!
Citera
2018-08-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Kan någon som tror på "chemtrails" noggrant förklara hur logistiken kring detta ser ut och var kemikalierna tillverkas och lagras? Hur ser tankbilarna ut som transporterar dessa kemikalier? Vilken typ av flygplan används och hur ser de ut? Vilket bolag driver flygtrafiken som släpper ut kemikalierna? Till sist, vad är syftet?

Kom inte med tramssvar nu!

Detta undrar jag också. Om man inte kan något alls om fysik eller moln eller väder så måste åtminstonde dessa frågor få en att tänka till ett varv till innan man börjar ordbajsa om rymdgräshoppor och stora stygga judemedia och judeSMHI som inte gör som man vill.
Någonstans måste planen tankas och det är ingen liten apparat att fylla stora fraktplan med farliga kemikalier i den omfattning det måste vara fråga om. Det år helt omöjligt att hålla något så stort hemligt i 20 år.
Citera
2018-08-19, 21:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto

Eftersom det hela tydligen är ett hemligt militärt NATO-projekt, så tror jag det blir svårt för dig att luska ut svaren på dina frågor, innan chemtrailandet har avslöjats av den hårt kontrollerade MSM...

Det var ju för övrigt Pentagon som myntade uttrycket "chemtrails" för några decennier sedan...
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-19 kl. 21:34.
Citera
2018-08-20, 00:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Eftersom det hela tydligen är ett hemligt militärt NATO-projekt, så tror jag det blir svårt för dig att luska ut svaren på dina frågor, innan chemtrailandet har avslöjats av den hårt kontrollerade MSM...

Tror inte att "chemtrailandet" någonsin kommer att avslöjas av MSM. Det går liksom inte att avslöja något som inte finns.

Ska man vara ärlig så har ni foliehattar inte kommit speciellt långt på 20 år. Ni är ju inte ens överens om vad konspirationen ska gå ut på. Vissa påstår att det är för att rymdnissar ska terraformera jorden, andra påstår att det är för att vi ska få bättre mobiltelefoni medan du nog fått för dig att det är för att modifiera vädret.

Och apropå NATO-projekt: Varför finns det strimmor i Ryssland, Kina och Iran? Menar du att de är med i ett NATO-projekt? Det låter minst sagt osannolikt, jag tror minsann att du i vanlig ordning sprider skit, svammel och trams.
Citera
2018-08-20, 00:31
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Det var ju för övrigt Pentagon som myntade uttrycket "chemtrails" för några decennier sedan...
Om det nu är ett hemligt NATO-projekt. Förklara varför jag kan se en massa passagerarplan fullt synliga på FR24 som sprider strimmor medan dom där mystiska NATO-flygplanen inte brukar synas?
Citera
2018-08-20, 13:37
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om det nu är ett hemligt NATO-projekt. Förklara varför jag kan se en massa passagerarplan fullt synliga på FR24 som sprider strimmor medan dom där mystiska NATO-flygplanen inte brukar synas?

I förrgår hade vi helt chemtrailfritt, inte en endaste strimma på himlen (trots att åtminstone ett 30-tal passagerarplan brukar korsa himlen varje dygn, medans igår så hade vi en massa chemtrailande flygplan, men INGET av dessa flygplan syntes till på Flightradar24... så i vanlig ordning ljuger du...

Ingen ände på dina flagranta lögner?
Citera
2018-08-20, 13:42
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
I förrgår hade vi helt chemtrailfritt, inte en endaste strimma på himlen (trots att åtminstone ett 30-tal passagerarplan brukar korsa himlen varje dygn, medans igår så hade vi en massa chemtrailande flygplan, men INGET av dessa flygplan syntes till på Flightradar24... så i vanlig ordning ljuger du...

Ingen ände på dina lögner?

Skitsnack. Det passerar massor med flygplan över Örebro varje dag och ibland är det korta strimmor, ibland ligger dom kvar längre men även dessa kommer i 99% av fallen från helt vanliga passagerarflygplan. Här över Örebro har jag aldrig sett dessa mystiska NATO-plan som du hävdar står från trailandet. Antingen ljuger du eller så vet du inte hur man använder Flightradar24.Som vanligt så tror du att du ökar din trovärdighet genom att lusa ner varenda inlägg du skriver med Emojis. Vad är syftet med detta?
Senast redigerad av Jonas1968 2018-08-20 kl. 13:45.
Citera
2018-08-20, 14:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
I förrgår hade vi helt chemtrailfritt

Vi har alltid haft "chemtrailfritt".
I dag, i förrgår och alla andra dagar.

Citat:
... inte en endaste strimma på himlen (trots att åtminstone ett 30-tal passagerarplan brukar korsa himlen varje dygn ...

Som sagt, när och om det skapas strimmor (contrails) avgörs av väderförhållandet på 10km höjd.
Om luften är kall och fuktig så skapas det strimmor men om det är lite varmare eller torrare så skapas inga strimmor.

Anledningen till att du inte såg några strimmor i förrgår beror helt enkelt på att vi då hade lite torrare och/eller varmare luft. Väder helt enkelt.

Citat:
... medans igår så hade vi en massa chemtrailande flygplan, men INGET av dessa flygplan syntes till på Flightradar24...

Märkligt, du måste ha något fel på den FR24-app. Vilken version på programvaran har du?

Min erfarenhet är att mer eller mindre alla plan som skapar strimmor är synliga på FR24. Av hundratals strimmor jag har spanat in så har samtliga varit helt vanliga passagerarplan som är synliga på FR24. De mystiska NATO-plan du surrar om måste vara extremt ovanliga.
Senast redigerad av madtop 2018-08-20 kl. 14:07.
Citera
2018-08-20, 19:15
Medlem
Citat:

Trots att det är ett hemligt NATO-projekt så vet du så mycket........och så lite att du inte kan svara på något! Pajas!
Citera
2018-08-25, 14:49
Medlem
goseigens avatar
Är det svårt att identifiera olika flygplan?

I början av veckan såg jag ett av dessa "brant stigande" flygplan när jag cyklade till jobbet. Det var strax före klockan 6 på vägen mellan Frölunda och Mölndal. Planet bör ha kommit från NNO eller ONO eftersom jag såg det norr om soluppgången.

Eftersom jag cyklade kunde jag följa flygplanets färd under flera minuter. Till en början såg det ut som en suddig nymåne, eller en jättenebulosa. Själva planet såg man inte. Efter ett tag såg det verkligen ut som något man kunde missta för en raketuppskjutning, och förmodligen för att planet var på väg emot mig.

Planet passerade framför mig och strimman utvecklades till ett vågrätt streck. Intressant nog såg dess början fortfarande ut på ungefär samma vis, men man tänkte inte på det såvida man inte höll handen för himlen, så att man bara såg strimmans början.

Något annat jag funderade över var om strimman var consistent som det ju pratas så mycket om, och då skulle jag säga att den var semiconsistent. Strimman var till en början sammanhängande, men delar av den försvann snabbare än andra. Ifall jag trodde på chemtrails hade jag gissat på att man besprutar oss med olika medel.

Men, som sagt, kan man ta reda på vad det var för ett plan, även om det nu har gått några dagar sedan jag såg det?
Citera
2018-08-25, 17:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är det svårt att identifiera olika flygplan?

I början av veckan såg jag ett av dessa "brant stigande" flygplan när jag cyklade till jobbet. Det var strax före klockan 6 på vägen mellan Frölunda och Mölndal. Planet bör ha kommit från NNO eller ONO eftersom jag såg det norr om soluppgången.

Eftersom jag cyklade kunde jag följa flygplanets färd under flera minuter. Till en början såg det ut som en suddig nymåne, eller en jättenebulosa. Själva planet såg man inte. Efter ett tag såg det verkligen ut som något man kunde missta för en raketuppskjutning, och förmodligen för att planet var på väg emot mig.

Planet passerade framför mig och strimman utvecklades till ett vågrätt streck. Intressant nog såg dess början fortfarande ut på ungefär samma vis, men man tänkte inte på det såvida man inte höll handen för himlen, så att man bara såg strimmans början.

Något annat jag funderade över var om strimman var consistent som det ju pratas så mycket om, och då skulle jag säga att den var semiconsistent. Strimman var till en början sammanhängande, men delar av den försvann snabbare än andra. Ifall jag trodde på chemtrails hade jag gissat på att man besprutar oss med olika medel.

Men, som sagt, kan man ta reda på vad det var för ett plan, även om det nu har gått några dagar sedan jag såg det?

Nej det är ganska lätt att identifiera dem.
https://www.flightradar24.com/ kan du titta någon vecka tillbaka.

Det enda knepiga är att du måste ha koll på väderstreck och avstånd till planet. Exempelvis så är ett plan som syns vid horisonten 8-10 mil bort.

Tittar man på Göteborgsområdet den 20:e kl6 så finns det flera flighter som kan vara aktuella, bla Norwegian från Stockholm till London.
Senast redigerad av madtop 2018-08-25 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in