2018-08-25, 01:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Eller läs mitt lilla tillägg, samt titta på bilderna på Google. Handtaget se helt vanligt ut. Om någon kan se igenom träet i dörrbladet och urskilja mekanismen på bilderna så är det fantastiskt skickligt gjort.
Vad gäller dekalen AssA 2000 så är det Sveriges vanligaste lås. Låset kan vara bytt men med det gmla handtaget. Såklart kan det vara det gamla AssA 2000. De vet bara de som har varit där. Som sagt var.

Kan bekräfta att ett motorlås ser ut som ett vanligt lås utifrån. Går inte att studera på bilder och avgöra vilket typ av lås det är. Jag har motorlås och dekal för ett "gammalt" lås.
Det är lite meningen med det hela att utomstående ska tro att det är ett vanligt lås.
Citera
2018-08-25, 02:12
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
ja var har vi läst det om inte här så du Remark Banannn OzzieTheowl har ljugit om motor låset?vad gäller
Tjackaren håller vi med Carina78
vad kul och intressant du att du gillar att en död mördad människa lever.

Min hypotes står för mig. Om man inte kan diskutera våld och död, så kan alla trådar i det här ämnet väcka upprördhet.

Att en människa lever är mindre upprörande. Jag förstår dock hur ni tänker gällande barnen, om de lusläser denna tråd.

Från början utgick min hypotes från att de hotande personerna hade lyckats och LW var död. Mycket stämde bättre än den svårsmälta svartsjukehistorien.
Dock kunde jag inte smälta att barnen uppträdde så sorglöst på sociala medier, samt att de andra fortsatte som ingenting med geocoachande och kaninhoppningar.
Så det var faktiskt det faktum att barnen var glada, som gjorde att jag övergick till den nuvarande.

Att barnen verkade glada tolkades dock på de mest fasansfulla sätt i denna tråd. De inläggen hoppas jag verkligen att barnen slipper läsa.
Citera
2018-08-25, 02:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Min hypotes står för mig. Om man inte kan diskutera våld och död, så kan alla trådar i det här ämnet väcka upprördhet.

Att en människa lever är mindre upprörande. Jag förstår dock hur ni tänker gällande barnen, om de lusläser denna tråd.

Från början utgick min hypotes från att de hotande personerna hade lyckats och LW var död. Mycket stämde bättre än den svårsmälta svartsjukehistorien.
Dock kunde jag inte smälta att barnen uppträdde så sorglöst på sociala medier, samt att de andra fortsatte som ingenting med geocoachande och kaninhoppningar.
Så det var faktiskt det faktum att barnen var glada, som gjorde att jag övergick till den nuvarande.

Att barnen verkade glada tolkades dock på de mest fasansfulla sätt i denna tråd. De inläggen hoppas jag verkligen att barnen slipper läsa.

Så utifrån några bilder på IG drar du slatsatsen att Lenas barn är glada efter att deras mamma mördats? Denna gladhet är också skälet till att du tror att Lena lever?

Känns säkert skitbra för barnen att du till viss del skyller dina konspirationsteorier på dom 😡.
Citera
2018-08-25, 03:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Fråga honom!! Ni träffas ju ibland och pratar både privata och intima saker. Är han så öppen mot dig så han utan omsvep berättar om sin otrohet med LW..att han "behövde mänsklig närhet och sex" så kommer han med all säkerhet (eftersom han är oskyldig) svara på en sån banal sak som vad det var som gjorde att han blev intressant för polisen efter att de tittat igenom hennes digitala medier..

Och bjud gärna in honom hit.
Så kan han berätta sina teorier för oss.
Citera
2018-08-25, 03:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och bjud gärna in honom hit.
Så kan han berätta sina teorier för oss.

Någonting säger mig att han redan gjort det. Förmodligen genom en vän han har här i tråden
Citera
2018-08-25, 03:55
Medlem
Citat:
Eller läs mitt lilla tillägg, samt titta på bilderna på Google. Handtaget se helt vanligt ut. Om någon kan se igenom träet i dörrbladet och urskilja mekanismen på bilderna så är det fantastiskt skickligt gjort.
Vad gäller dekalen AssA 2000 så är det Sveriges vanligaste lås. Låset kan vara bytt men med det gmla handtaget. Såklart kan det vara det gamla AssA 2000. De vet bara de som har varit där. Som sagt var.

Det kan mycket väl vara som du skriver.
Jag följde upp mitt tidigare inlägg med det här.

Därmed lämnar jag låset.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Jag missade å skriva en sak.
Jag vet inte om dekalen stämmer, det kan möjligen sitta ett
annat lås i dörren.
Citera
2018-08-25, 03:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Någonting säger mig att han redan gjort det. Förmodligen genom en vän han har här i tråden

Ja, SD verkar ha många vänner som vill "hjälpa" honom.

Otur för honom att de inte är lika smarta som han påstås
vara.
Citera
2018-08-25, 04:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag får en alltmer obehaglig känsla av allt. Det är inte bara ett mord, det känns så kontrollerat och styrt av GM. Samvetslöst. Allra troligast så sitter han väl här i tråden och mår gott när vi tjafsar eller följer villospår som inte leder något vart.
Mer sannolikt är väl att han är med i tråden och skapar villospåren.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eller han själv.
Citera
2018-08-25, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kan mycket väl vara som du skriver.
Jag följde upp mitt tidigare inlägg med det här.

Därmed lämnar jag låset.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Det är polisens lås som sitter där nu
Citera
2018-08-25, 04:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Ursprungligen postat av Carina78
Jo, jag har noterat att detta är ett chattforum, tack så mycket!
Och med det följer alltså, med en sorts automatik, att moral lämnas helt åt sidan? Då behöver man inte ta minsta hänsyn till sorg hos anhöriga till döda eller försvunna personer? Eftersom man bara citat: "spekulerar" så behöver man inte visa nån respekt inför anhöriga?

Du har i flera inlägg och med närmast halsbrytande logik(?) argumenterat för uppfattningen att Lena Wesström lever och att hon gör det på annan ort och med skyddad, ny identitet. Hon är enligt dina resonemang indragen i ett komplicerat, dolt nätverk där bl a Försvarsmakten, Polisen, NOA, Säpo och MSN är verksamma. Och då också LW..?

Vidhåller du fortfarande att den mördade Lena Wesström lever?

2 familjer är förstörda
5 barn inblandade kan bli mobbade för livet
1 oskyldig misstänkt
1 är mördad
du tycker det är svin kul att leka att en människa lever *SUCK*
man behöver inte vara medlem för att läsa här
alla dinna inlägg är sparade så skäms den dagen det 5 barnen läser det!!!!!!!

RUBRIKEN HITTAD DÖD HAR DU MISSAT DEN
SKRIV DÅ VAD DU TROR DU GÖR SÅ MÅNGA TRÅDSANNINGAR

Hoppas du tycker det vart är lika kul om någon skrivit så om någon människa människor du kände och med barn!
Kanske finns någon tråd om döda som lever där hör det bättre hemma vi är många som tycker det är hemskt som du skriver om en död mördad människa och 5 barn

Ett mycket bra inlägg totalt sett.
Citera
2018-08-25, 04:46
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Mer sannolikt är väl att han är med i tråden och skapar villospåren.

Eller han själv.

Säger inte emot er. Tror nog de flesta finner att GM är högst aktiv!
Citera
2018-08-25, 04:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag ser en bild: skrik som kan ha börjat vid ett slag i ansiktet när BO försökt ta tillbaka mobilen. Fler slag följer och givetvis ihållande skrik tills GM tystar BO. Varför måste det finnas ett mordvapen? Jag tror inte det behövdes.

Typiskt sett skulle nog en förövare av SD:s typ mot LW:s typ lösa sina problem med händerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in