2018-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tycker du inte inlägget och dom följande inlägg i frågan gav ett ganska bra svar om varför?
Det var nog inte bara jag som tycket det var ett ganska naturligt beteende efter den beskrivningen.

I så fall har han tydligen missat det gäng som LW skulle fara till Norge med? Annars skulle dom med buss aldrig stannat på onsdag morgon ca 05.00 vid LWs bostad?
Citera
2018-08-24, 23:41
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det behöver ju inte vara tystnad till SD han uppmanade till.. Tanken kan ju vara att SD i sitt sökande efter ledtrådar till LW:s försvinnande vill framställa sig som den hjälpsamma och oskyldig samtidigt som han får fram info om vad vänner och bekanta egentligen vet. Genom att sedan uppmana dem att tiga på frågor om LW försöker de avgränsa både faktisk ryktesspridning och spekulationer som kan peka mot SD som gärningsmän. Som sagt..han är ju smart säger hans kompisar..🤔

Ja, att SD som GM nyttjar sin ädelmodige roll som hjälpare för familjen W att vaska fram information tror jag också. Men jag funderar kring närstående som JG tex, naiv eller medveten medhjälpare eller inte?
Citera
2018-08-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
S. 1555 inlägg 18654.
MV skulle återkomma med tidpunkt för kontakten men har inte gjort det. Det vill nog utredarna ha för sig själva?

Hade för mig att MV uttryckte sig på ett annat vis, där hade jag fel.
Tack för att du grävde fram inlägget.
Citera
2018-08-24, 23:46
Medlem
Citat:
Vad tror du stod där som gjorde att intresset föll på SD då?
Fråga honom!! Ni träffas ju ibland och pratar både privata och intima saker. Är han så öppen mot dig så han utan omsvep berättar om sin otrohet med LW..att han "behövde mänsklig närhet och sex" så kommer han med all säkerhet (eftersom han är oskyldig) svara på en sån banal sak som vad det var som gjorde att han blev intressant för polisen efter att de tittat igenom hennes digitala medier..
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-24 kl. 23:51.
Citera
2018-08-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack! Vore även intressant att veta även hur JG uttryckte sig. Man undrar ju hur tankarna gick när SD tydligen enligt den nye användaren ringde runt och bad om information och vännen JG å andra sidan manade till tystnad om vad som hänt. Det finns säkert en rimlighet i detta om man ser det rätt tidsmässigt men jag blev bara nyfiken på JGs position och inställning till SD och mordet.

Jag vill nog tolka det som att SD först ringde upp "vännerna" för att kolla vilken kontakt dom haft med LW senast, därefter ringer JG upp desamma och ber om tystnad. På SDs uppmaning.
Citera
2018-08-24, 23:55
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vill nog tolka det som att SD först ringde upp "vännerna" för att kolla vilken kontakt dom haft med LW senast, därefter ringer JG upp desamma och ber om tystnad. På SDs uppmaning.

Jag får en alltmer obehaglig känsla av allt. Det är inte bara ett mord, det känns så kontrollerat och styrt av GM. Samvetslöst. Allra troligast så sitter han väl här i tråden och mår gott när vi tjafsar eller följer villospår som inte leder något vart. Må ju säga att om det är SD som är GM så har han tur att det varit så mycket annat som varit uppseendeväckande vilket iaf jag gått igång på och spekulerat kring, men samtidigt så hjälper inte all tur i världen honom eller för den delen spännande bloggar och dylikt, när provsvaren börjar droppa in om de kan tekniskt binda honom. Hoppas verkligen att de börjar komma snart och att det inte blir som Draiofos fruktade, en väldigt lång tid med en evighetsutredning.
Senast redigerad av Philomena 2018-08-24 kl. 23:59.
Citera
2018-08-24, 23:56
Medlem
Som sagt..SD är lite väl mycket "all over the place".. Särskilt om man utgår från att han är oskyldig som han uppger..
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-24 kl. 23:58.
Citera
2018-08-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag får en alltmer obehaglig känsla av allt. Det är inte bara ett mord, det känns så kontrollerat och styrt av GM.

Kontroll och Makt skapar inga bra vibbar.
Citera
2018-08-24, 23:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Tycker du inte inlägget och dom följande inlägg i frågan gav ett ganska bra svar om varför?
Det var nog inte bara jag som tycket det var ett ganska naturligt beteende efter den beskrivningen.

Nu var inte frågan varför SD ringde runt utan hur han kunde veta exakt vilka han skulle ringa.

(Även frågan om varför han ringde runt har diskuterats. Du har framlagt din hypotes. Andra har tyckt annorlunda.)
Citera
2018-08-25, 00:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kontroll och Makt skapar inga bra vibbar.

Verkligen inte och då börjar jag nog dela Honan6s farhågor där man ställer sig frågan om fler kan sväva i fara ifall han känner att han börjar förlora kontrollen. Man får hoppas att polisen vet vad de gör och har både GM och närstående under uppsikt. Som väl du och andra sagt så kan ju LW ha blivit dödad för att han kände att han förlorade kontrollen över henne och börjar han känna att detta händer med fler så blir det farligt.
Citera
2018-08-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Ursprungligen postat av smulrton82
Jag hoppas att Remark Banannn OzzieTheowl
tar en titt in här och förklarar mer om det det skrivet om L*nas lås det kanske vet mer om
vilka funktioner motorlåset har? behövs kod
Dykbloggen är gammal väger ingen tyngd tror vi

tackar då vet vi deras agenda Remark Banannn OzzieTheowl det vill som du skriver leda bort låset det hade varit av intresse hur det tänker om funktionerna kring låset

Här har du ett tidigare inlägg angående motorlås.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Vad gäller låset på LWs ytterdörr så sitter det en dekal där ASSA 2000.
Tycker inte att det ser ut att vara något motorlås.
Vi kan nog glömma motorlås.
Citera
2018-08-25, 00:09
Medlem
Citat:
Fortsätter med MV:s inlägg:

2018-07-12, 04:50
Vet inget om själva kroppen mera än att den var illa tilltygad. Vilket kan bero på kraftigt yttre våld alternativt påverkan av djur och tiden den låg oskyddad.

2018-07-12, 16:16
Självklart så är ju rättsläkarens intyg avgörande och intressant. Men på frågan om jag visste någonting om kroppen svarade jag den informationen jag har efter en okulärbesiktning.

2018-07-31, 23:21
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.

2018-08-12, 00:56
Man misstänker att det var SD som stod utanför bostaden. Det finns mer som talar för att det var han än emot så långt som utredningen kommit hittills. Det var på framsidan som MGM väntade på LW
Man har avsökt området mellan mordplatsen och den sträckan jag beskriver i tråden ända fram till MGM bostad och tidsmässigt håller den bevismässigt. Om man hittat något mordvapen eller annan teknisk bevisning längs sträckan har jag i dagsläget inga uppgifter om.

Ingen som följer upp mordvapen?
MV visar här en kedja kring data om kroppens status. Med ett mordvapen så är ju dödsorsaken klarlagd. Annars är det ett tillhygge. Hen skriver att hen sett kroppen.
Jag tycker inte att det är konstigt att mer och mer fakta släpps till hen och han presenterar det.
Men... Då stör jag mig på dom utdragna skriken. Hur kan mordet gått till? Hon verkar inte rört sig nämnvärt, inte sprungit och ändå stå och skrika i den omfattningen med en mördare med ett mordvapen.

Jag ser det inte riktigt framför mig.

Jag ser en bild: skrik som kan ha börjat vid ett slag i ansiktet när BO försökt ta tillbaka mobilen. Fler slag följer och givetvis ihållande skrik tills GM tystar BO. Varför måste det finnas ett mordvapen? Jag tror inte det behövdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in