Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
I så fall har han tydligen missat det gäng som LW skulle fara till Norge med? Annars skulle dom med buss aldrig stannat på onsdag morgon ca 05.00 vid LWs bostad?
Intressant att läsa igenom dagens tråd. Jag citerar inte allt jag ämnar att kommentera, men ovanstående var en ovanligt intressant slutkläm.
Hela detta inlägg kommer att utgå i från min hypotes, dvs att LW i sitt arbete kom i kontakt med organiserad brottslighet, blev hotad till livet av dessa och därefter fick skyddad identitet.
De som får blodstörtning av denna hypotes kan sluta läsa här. Läsningen på FB är frivillig.
De nya intressanta uppgifterna om morgonen den 15:e tolkar jag så här: Eftersom SD var LW's "livvakt" förutom kollega så var de tillsammans väldigt mycket, både natt och dag. Att sonen ringde honom var självklart. SD var inte någon loverboy, han var Mammas närmaste kollega och personliga skydd. Jag tror också att "HD's" hus egentligen användes av SD. På så sätt kunde han vara där på nolltid om det behövdes. Av samma anledning som sonen kontaktade UW också SD för just assistans.
Eftersom SD var helt insatt i LW's arbete och hotsituation var det inte svårt för honom att ana vilka hon hade kontaktat under kvällen, göra lite research samt tillsammans med kollegan JG informera dem om vikten av att vara tysta. UW's roll är nog mer som barnafader men insatt i situationen.
Att polisen efter några timmar skulle gå igenom datorn verkar helt befängt i svartsjukescenariot. Ibland får en del av er skärpa er. Detta är inte Sovjet. Men med en känd hotbild är deten annan sak.
Det omtalade och av vissa i tråden, förhatliga motorlåset är också en intressant detalj. Ett sådant lås har inte vem som helst som bor i radhuslägenhet. De är förvånansvärt svindyra. Men i LW's fall är det helt nödvändigt. Det betyder att dörren alltid är låst utifrån men olåst inifrån. Barn och deras kompisar t ex kan alltså aldrig glömma att låsa. Dock brukar de monteras med automatisk dörrstängare av lätt insedda skäl. Så uppgiften att dörren var öppen är viktigare än man tror.
Slutklämmen att Norgebussen stannade framför Lenas hus kl 5 på morgonen, hade gått mig helt förbi men är ju så klart genialisk! Min Honnör!