Citat:
Jag tror nog att jag kan vår historia väl så bra som du. Och eftersom jag betraktar mig själv som ganska vidsynt, så kan jag nog i viss mån sätta mig in i hur andra folk har upplevt den europeiska erövringen av deras land. Våra förfäder var helt enkelt hänsynslösa många gånger. De betraktade andra folk som totalt underlägsna oss.
Och när man läser i den här tråden förstår man att det synsättet lever kvar.
Om du var lite mer vidsynt, eller tänkte lite utanför boxen, så skulle du inse att hållningen gentemot Nordkorea är ett gigantiskt misslyckande. I 70 år har man pressat det här landet för att det skall låta sig kuvas av USA.
Har Västs hållning medfört något positivt? Jag kan inte se något alls. Några verkar dock anse att fattigdomen och repressionen i Nordkorea är bevis för att deras samhällssystem inte fungerar och det tycks vara något positivt som man har uppnått.
Hur kan det vara något positivt att en hel befolkning har farit illa i flera decennier?
Bara den som är riktigt ondsint kan se något bra med det.
USA:s politik har alltså varit förödande för ett folk i flera decennier.
Vad gör den kloke när något inte fungerar? Man provar något annat.
Det är bara envisa dårar som fortsätter med samma och samma och förväntar sig ett annat resultat.
Och egentligen är det så enkelt, kanske rentav för enkelt. USA och Väst överger sina krav på Nordkorea, USA drar bort sin militär från Sydkorea. Man skriver på ett fredsavtal och sedan låter man folket på Koreahalvön sköta sig själva. Jag är säker på att de kommer att klara det alldeles utmärkt.
Och när man läser i den här tråden förstår man att det synsättet lever kvar.
Om du var lite mer vidsynt, eller tänkte lite utanför boxen, så skulle du inse att hållningen gentemot Nordkorea är ett gigantiskt misslyckande. I 70 år har man pressat det här landet för att det skall låta sig kuvas av USA.
Har Västs hållning medfört något positivt? Jag kan inte se något alls. Några verkar dock anse att fattigdomen och repressionen i Nordkorea är bevis för att deras samhällssystem inte fungerar och det tycks vara något positivt som man har uppnått.
Hur kan det vara något positivt att en hel befolkning har farit illa i flera decennier?
Bara den som är riktigt ondsint kan se något bra med det.
USA:s politik har alltså varit förödande för ett folk i flera decennier.
Vad gör den kloke när något inte fungerar? Man provar något annat.
Det är bara envisa dårar som fortsätter med samma och samma och förväntar sig ett annat resultat.
Och egentligen är det så enkelt, kanske rentav för enkelt. USA och Väst överger sina krav på Nordkorea, USA drar bort sin militär från Sydkorea. Man skriver på ett fredsavtal och sedan låter man folket på Koreahalvön sköta sig själva. Jag är säker på att de kommer att klara det alldeles utmärkt.
Helt ärligt, det går inte att debattera med såna kommunister som dig. Du ser inte ondskan i kommunism - du hade aldrig velat leva under ett sånt system, där du är begränsad på alla sorters vis. Du tycker kapitalism är värre än kommunism. Där har vi problemet.