2021-02-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du har en mycket genocid läskig tankegång. Man undrar varför?
…och vad tycker du om den kriminella diktaturregimens tankegångar? Är det inte läskigt att de med flit svälter ihjäl sin befolkning?
Citera
2021-02-09, 13:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…och vad tycker du om den kriminella diktaturregimens tankegångar? Är det inte läskigt att de med flit svälter ihjäl sin befolkning?
Eftersom du är påkommen med att ljuga och förvränga så ofta, så är det mer dina syften och hälsa man bekymrar sig för.

Läget är inte alls så allvarligt som propagandaorgan försöker påskina, snarare tvärtom med tanke på ett jobbigt år för hela världen.
Citera
2021-02-09, 14:01
Medlem
Kumabjorns avatar
Läser för närvarande Anna Fifields “The Great Successor”. Gedigen research och punkterar också en hel del av missuppfattningar som tuggas om lite för ofta i västpressen. En del intressanta saker om hans skolgång i Bern som inte förekommit i andra artiklar jag läst.
Citera
2021-02-09, 18:00
Medlem
Citat:
Eftersom du är påkommen med att ljuga och förvränga så ofta, så är det mer dina syften och hälsa man bekymrar sig för.

Läget är inte alls så allvarligt som propagandaorgan försöker påskina, snarare tvärtom med tanke på ett jobbigt år för hela världen.
Du ska inte tro på vad SKF och KFA skriver. Varifrån har du fått att alla medborgare får tre mål om dagen?
Citera
2021-02-09, 18:19
Medlem
Giant Squids avatar
Intressant undersökning.

Över 60 % av Sydkoreas unga ser en återförening med Nord som nödvändig.
54 % säger sig anse Nordkorea som en möjlig samarbetspartner.
Andelen som anser att Nord är en nation man bör se upp för har droppat med 11.6 % sedan förra året.

https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20210209003700315?section=nk/nk
Citera
2021-02-09, 18:39
Medlem
Citat:
Intressant undersökning.

Över 60 % av Sydkoreas unga ser en återförening med Nord som nödvändig.
54 % säger sig anse Nordkorea som en möjlig samarbetspartner.
Andelen som anser att Nord är en nation man bör se upp för har droppat med 11.6 % sedan förra året.

https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20210209003700315?section=nk/nk
Hur många i undersökningen tror du skulle vilja ha diktatur?
Citera
2021-02-09, 19:01
Medlem
FN har ju nyligen konstaterat att den kriminella diktaturen under den senaste tiden stulit och på andra olagliga sätt tillförskansat sig motsvarande ca 5 miljarder SEK.

Intäkterna (hmm) har i huvudsak gått till vapenutveckling och lyxkonsumtion för Kimfamiljen, t.ex. den omtalade vattenrutschbanan på på ett av Kims gods.
Ingenting har gått till de på landsbygden svårt svältande medborgarna.

Hypotetisk fråga:
Tänk om det osannolika skulle hända att Kimfamiljen istället skulle besluta sig för att köpa mat till befolkningen istället (nej det är inte partiet som beslutar om sådant), kan då en seriös säljare leverera beställningen?

Denne hypotetiska säljare vet ju att det i så fall betalas med illegala medel då det i den Nordkoreanska nationalekonomin inte finns några lagliga medel att köpa tusentals ton mat med.
Sitter man på pottkanten? Är det omöjligt att köpa mat?

En annan fråga på samma tema:
Skulle Nordkorea med olagliga medel kunna betala skulden på drygt tre miljarder till Sverige?
Citera
2021-02-09, 19:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du ska inte tro på vad SKF och KFA skriver. Varifrån har du fått att alla medborgare får tre mål om dagen?
Genom att ta del av Sejong institutets analys av den utveckling, jordbruksreformer och förändring inom den interna ekonomin som Nordkorea har gått igenom de senaste 10 åren.
Citera
2021-02-09, 19:29
Medlem
Citat:
Genom att ta del av Sejong institutets analys av den utveckling, jordbruksreformer och förändring inom den interna ekonomin som Nordkorea har gått igenom de senaste 10 åren.
Kan du länka var de säger att de idag får tre mål om dagen? Ingenstans på deras hemsida kan jag se att så är fallet?
Jag tar gärna emot länkar beträffande om jordbruksreformerna också.
Citera
2021-02-09, 19:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Kan du länka var de säger att de idag får tre mål om dagen? Ingenstans på deras hemsida kan jag se att så är fallet?
Jag tar gärna emot länkar beträffande om jordbruksreformerna också.
Du kan gott få leta lite till. Jag håller på att gå igenom materialet.
Citera
2021-02-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Läser för närvarande Anna Fifields “The Great Successor”. Gedigen research och punkterar också en hel del av missuppfattningar som tuggas om lite för ofta i västpressen. En del intressanta saker om hans skolgång i Bern som inte förekommit i andra artiklar jag läst.
Kan du avslöja någon eller några av missuppfattningarna? Det skulle vara intressant.
Jag kommer säkert att läsa boken men jag är inte så säker på att vissa andra kommer att göra det.
Citera
2021-02-09, 19:58
Medlem
Citat:
Du kan gott få leta lite till. Jag håller på att gå igenom materialet.
Jag har gått igenom materialet och ingenting av vad du säger finns där. Påhittat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in