2018-08-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är ju precis det. Hur kan SD veta vilka personer LW haft kontakt med just den kvällen?
Inlägget som syftade till att framställa SD i bättre dager fick motsatt effekt...
Tycker du inte inlägget och dom följande inlägg i frågan gav ett ganska bra svar om varför?
Det var nog inte bara jag som tycket det var ett ganska naturligt beteende efter den beskrivningen.
Citera
2018-08-24, 23:11
Medlem
Citat:
Då det igen diskuteras angående polisens snabba bedömning att Lena inte försvunnit frivilligt, postar jag mitt inlägg från tidigare i tråden.

I samtal med min källa framkom att detta räcker för att en person (Lena) inte tros hålla sig undan frivilligt. Som jag uppfattade det så fanns inga tydliga blodspår eller tecken på strid i Lenas bostad.
Så du tycker det var OK att polisen började gå igenom hennes digitala enheter då redan?
Tänk om UW är mördaren. Tänk om hon verkligen höll sig undan friviligt efter hot av UW.
Hur skulle tongångarna låtit här då?

Om det MV skriver stämmer, att efter genomgång av digitala media så riktades misstankarna in på SD eftersom dom haft kontakt. Det måste finnas något mer konkret!
Han skriver att dom bestämde träff utanför LW. Om detta stämmer så skulle SD inte vara fri nu.

Ser ni inte det omöjliga i dessa uppgifter?
Citera
2018-08-24, 23:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så du tycker det var OK att polisen började gå igenom hennes digitala enheter då redan?
Tänk om UW är mördaren. Tänk om hon verkligen höll sig undan friviligt efter hot av UW.

Om det MV skriver stämmer, att efter genomgång av digitala media så riktades misstankarna in på SD eftersom dom haft kontakt. Det måste finnas något mer konkret!
Han skriver att dom bestämde träff utanför LW. Om detta stämmer så skulle SD inte vara fri nu.

Ursäkta men jag tror inte du har en aning om vad polisen gjorde initialt och inför vem. Genomgång av digitala media är inte synonymt med att man gjorde detta inför den f. d. maken där man avslöjade allt man fann för denne.
Citera
2018-08-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ursäkta men jag tror inte du har en aning om vad polisen gjorde initialt och inför vem. Genomgång av digitala media är inte synonymt med att man gjorde detta inför den f. d. maken där man avslöjade allt man fann för denne.
Vad tror du stod där som gjorde att intresset föll på SD då?
Citera
2018-08-24, 23:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vad tror du stod där som gjorde att intresset föll på SD då?
Vad har det med vad jag nyss skrev att göra?
Citera
2018-08-24, 23:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
"Bästa kompisen" (JG) kontaktar alltså gemensamma vänner och bekanta och uppmanar dem att tiga om LW och försvinnandet medan SD "på uppdrag" åt UW söker runt bland hennes kontakter för att få reda på om de vet något.. Osar katt!!!! 😾

Någon som minns hur JG och EF formulerade sig när de bad folk om tystnad de där första dagarna?

Här är ju första gången som JG gör något som verkar gå mot SDs linje till skillnad från bilskjuts och lojalt cachande i sommar. Hur tolkar vi detta?
Citera
2018-08-24, 23:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Min källa uttryckte förvåning över att så många (utanför utredningen) verkar tro att det krävs något ”extra allt” för att bedöma om en person håller sig undan frivilligt eller inte.

(Detta uttrycktes alltså under ett samtal om mordet på Lena).

Ja, somliga har väl mer orsak att vara oroliga än andra.

Men en normalt vaggad förälder skulle inte lämna ett barn utan att meddela sig under några som helst villkor eller omständigheter. Om så månen trillade ner. Det gör man inte. Och här går det inte föreställa sig ett förlopp där meddelelse inte vore möjligt — kort om människorov.

Sånt förstår polisen om man förklarar det för dem.
Citera
2018-08-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Någon som minns hur JG och EF formulerade sig när de bad folk om tystnad de där första dagarna?

Här är ju första gången som JG gör något som verkar gå mot SDs linje till skillnad från bilskjuts och lojalt cachande i sommar. Hur tolkar vi detta?

Postaren Schazz' inlägg om vad EF skrev på Facebook
angående att inte sprida uppgifter om Lenas försvinnande:

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
EF gick ut med ett offentligt inlägg på Facebook fredag den 18 maj kl 15.26:

"Jag har vetat om detta i några dagar nu. Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu."

EF gick ut med ett offentligt inlägg på Facebook måndag 21 maj kl 22.03 där han bekräftar att det är hans vän som hittats mördad:

"En absurd vecka. En vecka av så mycket känslor. Hopp och förtvivlan. Som slutar med att en vän hittas död i ett buskage vid en motorväg."
Citera
2018-08-24, 23:34
Medlem
Citat:

Det är väl Exakt vad många här också hävdat. Att utredningen har något mer konkret för skäligen misstänkt. De digitala medier som IT-forensikern genomsökt och resulterat i har säkert varit mer omfattande än vi känner till.
Citera
2018-08-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. .
Verkar ju helt normalt för en vuxen man. Å andra sidan letar han "skatter" ute i naturen.
Citera
2018-08-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Det behöver ju inte vara tystnad till SD han uppmanade till.. Tanken kan ju vara att SD i sitt sökande efter ledtrådar till LW:s försvinnande vill framställa sig som den hjälpsamma och oskyldig samtidigt som han får fram info om vad vänner och bekanta egentligen vet. Genom att sedan uppmana dem att tiga på frågor om LW försöker de avgränsa både faktisk ryktesspridning och spekulationer som kan peka mot SD som gärningsmän. Som sagt..han är ju smart säger hans kompisar..🤔
Citera
2018-08-24, 23:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Postaren Schazz' inlägg om vad EF skrev på Facebook
angående att inte sprida uppgifter om Lenas försvinnande:

Tack! Vore även intressant att veta även hur JG uttryckte sig. Man undrar ju hur tankarna gick när SD tydligen enligt den nye användaren ringde runt och bad om information och vännen JG å andra sidan manade till tystnad om vad som hänt. Det finns säkert en rimlighet i detta om man ser det rätt tidsmässigt men jag blev bara nyfiken på JGs position och inställning till SD och mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in