2018-08-24, 22:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ja varför skulle JW random komma på att bjuda in ett KK ex, som försöker lappa ihop det med frun som han var otrogen mot, att snoka runt efter vem hon haft kontakt med. 🤔

Det är ju precis det. Hur kan SD veta vilka personer LW haft kontakt med just den kvällen?
Inlägget som syftade till att framställa SD i bättre dager fick motsatt effekt...
Citera
2018-08-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Så FoolKind är inte så fool? Eller tolkar jag dig fel nu?
Det bara slog mig att någon av de tidigare omnämnda i tråden, ML eller JG (minns inte riktigt vem) dagen/dagarna efter mordet kontaktade gemensamma bekanta (geovänner?) och uppmanade dem att inte prata runt om något som hade med LW och hennes försvinnande att göra.. Och nu framkommer det att SD runt samma tid sökt runt efter info bland samma bekanta.. Någon som kommer ihåg vem det var?
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-24 kl. 22:24.
Citera
2018-08-24, 22:24
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Det bara slog mig att någon av de tidigare omnämnda i tråden, ML eller JG (minns inte riktigt vem) dagen/dagarna efter mordet kontaktade gemensamma bekanta (geovänner?) och uppmanade dem att inte prata runt om något som hade med LW och hennes försvinnande att göra.. Och nu framkommer det att SD runt samma tid sökt runt efter info bland samma bekanta..

Det är verkligen en intressant iakttagelse du gör! Hatten av! Ifall det stämmer så får jag nog omvärdera JG.
Citera
2018-08-24, 22:29
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Angående människorov, att personen inte försvunnit frivilligt, så tänkerjag att det fanns flera faktorer i fallet Lena som gjorde att det klassades som det:
1. Barn/barnen var lämnade i huset och hon hade inte meddelat att hon skulle ut.
2. Yngsta sonen fyllde år och det fanns planer för dagen.
3. Hon gick inte att nå.
4. Dörren var olåst.
5. Hennes personliga tillhörigheter (förutom mobilen) fanns kvar i bostaden.
6. Lena hade inte en historia av att försvinna.
7. Hon var en skötsam medborgare, med familj, bostad och arbete. Inget känt missbruk eller kriminalitet.
(8. Halvinslagna paket i bostaden?).
(9. Den sista kontakten som någon hade med Lena avbröts plötsligt?).

Då det igen diskuteras angående polisens snabba bedömning att Lena inte försvunnit frivilligt, postar jag mitt inlägg från tidigare i tråden.

I samtal med min källa framkom att detta räcker för att en person (Lena) inte tros hålla sig undan frivilligt. Som jag uppfattade det så fanns inga tydliga blodspår eller tecken på strid i Lenas bostad.
Citera
2018-08-24, 22:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har alltså bestämt dig för att det är så det fungerar. Du har dock fel i det du skriver. Jobba brett går inte ut på att ha en massa andra misstänkta samtidigt som man har en skälig misstänkt. Du dumförklarar dig själv med ditt "vetande".

Sen heter det fortfarande inte ända.

Fick just upp en bild i skallen med en massa misstänkta, och alla är en ända 😂🙈

Förlåt för off topic, skyller på den pågående lunginflammationen.

Åter till ämnet: Såklart har inte utredningen en näve misstänkta som de helt apropå stoppar in och ur ett förmodat händelseförlopp.
Citera
2018-08-24, 22:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Då det igen diskuteras angående polisens snabba bedömning att Lena inte försvunnit frivilligt, postar jag mitt inlägg från tidigare i tråden.

I samtal med min källa framkom att detta räcker för att en person (Lena) inte tros hålla sig undan frivilligt. Som jag uppfattade det så fanns inga tydliga blodspår eller tecken på strid i Lenas bostad.

Det får man verkligen hoppas. Annars måste man ju lägga sig till med problem för att bli tagen på allvar, liksom...
Citera
2018-08-24, 22:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det bara slog mig att någon av de tidigare omnämnda i tråden, ML eller JG (minns inte riktigt vem) dagen/dagarna efter mordet kontaktade gemensamma bekanta (geovänner?) och uppmanade dem att inte prata runt om något som hade med LW och hennes försvinnande att göra.. Och nu framkommer det att SD runt samma tid sökt runt efter info bland samma bekanta.. Någon som kommer ihåg vem det var?

JG!
Citera
2018-08-24, 22:42
Medlem
Citat:
Det är ju precis det. Hur kan SD veta vilka personer LW haft kontakt med just den kvällen?
Inlägget som syftade till att framställa SD i bättre dager fick motsatt effekt...
Ja verkligen..Han verkar vara lite "all over the place" den där SD och är inblandad i mycket. Det är kaninhoppning med barnen, lådletning på både dagar och nätter, event, USA resor, polisförhör, dagslånga skridskoturer, friluftsliv, häktning, etc etc och utöver det är han älskare, äkta man, assisterande mordutredare och mordmisstänkt..Hur f*n hinner karln med allt? Ja just ja..trevlig och smart är han också..😏
Citera
2018-08-24, 22:45
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det får man verkligen hoppas. Annars måste man ju lägga sig till med problem för att bli tagen på allvar, liksom...

Min källa uttryckte förvåning över att så många (utanför utredningen) verkar tro att det krävs något ”extra allt” för att bedöma om en person håller sig undan frivilligt eller inte.

(Detta uttrycktes alltså under ett samtal om mordet på Lena).
Citera
2018-08-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag vill klargöra att detta är ett chatt-forum för glada amatörer. Vi är intresserade av att tillsammans diskutera olika mordfall. Om man skall skriva bra, väldefinierad text som inte kan missförstås, kräver det betydligt mer tid och plats än ett inlägg i en chatt.
Jag har en hypotes andra har andra hypoteser. För att förenkla skriver vi ibland i en grammatisk form som inte i varje bisats påminner om att vi alla mest gissar. För det vet vi redan att vi gör.

Jag har inte fått klartecken att skriva hemlig desinformation. Återigen vi får nog inte ta oss själva på så stort allvar. Vad jag gjorde var att jag diskuterade detta med en person som inte är hemlig, men det han arbetar med är hemligt. Därför litar jag på personens omdöme och kunskaper när det gäller sådana saker.
Han menade att det nog var bra att vänta minst några veckor, men sedan är det bara att köra på.
Detta beror på att jag inte är inblandad eller har någon form av säkerhetsklassning. Jag gissar bara, och resonerar logiskt utifrån de minimala fakta som kom i början. Det är inte kriminellt, även om det kan vara olämpligt.
Hursomhelst så kan vem som helst tänka som jag, och eftersom just detta inte verkar ha gjort att man lade ner energi på att få till fallet på ett noggrannare sätt, så drar jag slutsatsen att man har ansett att sådana amatör-slutsatser är ofarliga.

Vad gäller dina andra frågor, hänvisar jagen än gång till att läsa mina tidigare inlägg, där jag bemöter dem alla.
Jo, jag har noterat att detta är ett chattforum, tack så mycket!
Och med det följer alltså, med en sorts automatik, att moral lämnas helt åt sidan? Då behöver man inte ta minsta hänsyn till sorg hos anhöriga till döda eller försvunna personer? Eftersom man bara citat: "spekulerar" så behöver man inte visa nån respekt inför anhöriga?

Du har i flera inlägg och med närmast halsbrytande logik(?) argumenterat för uppfattningen att Lena Wesström lever och att hon gör det på annan ort och med skyddad, ny identitet. Hon är enligt dina resonemang indragen i ett komplicerat, dolt nätverk där bl a Försvarsmakten, Polisen, NOA, Säpo och MSN är verksamma. Och då också LW..?

Vidhåller du fortfarande att den mördade Lena Wesström lever?
Citera
2018-08-24, 22:52
Medlem
Citat:
JG!
"Bästa kompisen" (JG) kontaktar alltså gemensamma vänner och bekanta och uppmanar dem att tiga om LW och försvinnandet medan SD "på uppdrag" åt UW söker runt bland hennes kontakter för att få reda på om de vet något.. Osar katt!!!! 😾
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-24 kl. 22:58.
Citera
2018-08-24, 23:00
Medlem
Citat:
Fick just upp en bild i skallen med en massa misstänkta, och alla är en ända 😂🙈

Förlåt för off topic, skyller på den pågående lunginflammationen.

Åter till ämnet: Såklart har inte utredningen en näve misstänkta som de helt apropå stoppar in och ur ett förmodat händelseförlopp.

Helt enig.

Vilket inte på något sätt motsäger att dom initialt sökt brett. Många har troligen kunnat avföras av en eller annan anledning av vilka några kontrollerats mer än en gång. Kvar finns slutligen en person, i detta fall SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in