2018-08-24, 19:42
Medlem
Troians avatar
[quote=.SMOrcimus.PriME|65040742]Som vanligt så vänder och vrider kommunisterna på saker och ting.

Diskussionen handlade ju om att du påstod att inte många ens känner till AfS. Vilket är fel.

Många känner till AfS. Betyder dock inte att man röstar AfS.

Men partiet är inte så anonymt och okänt som du vill ge sken av.

Till och med SvD (tror jag det var?) basunerade ut att SD och AfS sätter agenadan på sociala medier.

Okänt var det, ja..[/QUOTE

Svd har en dryg miljon unika enheter som besöker per vecka, och alla besökare läser inte samtliga artiklar som publiceras.
Citera
2018-08-24, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Jag vet faktiskt inte. Hela förtidsröstningssystemet känns väldigt oseriöst.

Jag har aldrig förtidsröstat, men vad jag har kunnat läsa mig till så lämnar man sitt röstkort tillsammans med kuvertet? I sådana fall så sparas röstkort+kuvert tillsammans och om man röstar på valdagen (med giltig ID-handling) så "makuleras" förtidsrösten, som givetvis måste vara kopplad till röstkortet/ditt namn eller personnummer på något sätt.

Är man dessutom konspiratoriskt lagd så finns det anledning att tro att regimlojala röster räknas dubbelt samtidigt som svenskvänliga röster slängs. 1 förtidsröst på S och en valdagsröst på S av 1 person och 1 valdagsröst på AfS av en annan kan alltså räknas som 2 röster på S och 0 på AfS utan att det påverkar valdeltagarprocenten.

Som Trump säger; Systemet är riggat.
Japp du slog huvudet på spiken där..det är så dom gör det...
Citera
2018-08-24, 19:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Detta!

Inledningen Borlänge:

Enoch Powell samplad i en låt!

Den konservative parlamentsledmoten och f d underrättelseofficeren med klassisk bildning som redan 1968 såg med kuslig klarhet vad som skulle komma att ske i Europa. Kuslig klarhet.
Hans tal inför konservativa partikamrater rörde upp en mediastorm.
Jag har skrivit om honom tidigare och det var ett av alla "red pills" i fråga om multikulturalism.

AfS. Ni har min respekt.

Snyggt! Väldigt rätt! Enoch Powell är en legend, en stor förebild.
Citera
2018-08-24, 19:43
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Allting du gör registreras av din Smart-phone, och sen är det bara att subtrahera.

Skämt å sido... så vitt jag minns så läggs din förtidsröst i ett förseglat kuvert med ditt namn på. Detta kastas om du skulle ångerrösta på valdagen.

Okej, det lät vettigt. Är förstagångsväljare så allt är nytt för mig
Efter detta val så borde det gått upp även för sparrisvänstern att vårat valsystem är oerhört odemokratiskt, hoppas vi ändrar på det till 2022.
Citera
2018-08-24, 19:44
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Hur säker är du på det? De måste ju kolla så att man inte fuskar och lägger en röst på samma parti.

Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Någon som kan förklara hur det det funkar?

När du röstar i förtid skickas din röst till din vallokal.
Efter att vallokalen har stängt på valdagen prickar de av alla poströster och har du varit i lokalen och röstat så slänger de din poströst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Efter senaste undersökningen från YouGov så har MSM gett mycket gratisreklam.
https://www.dn.se/nyheter/politik/afs-engagerar-mer-an-s-pa-facebook/
https://www.svd.se/sd-och-afs-utklassar-ovriga-partier-satter-agendan

Förresten, öppen svenskhet och ökad kvotinvandring är inte en så stark känga mot PK-kulturen.
,
Jag ville också ha en starkare känga, men det verkar just nu vara politiskt omöjligt. Har du märkt att SD är ännu mer hatat än tidigare? Men denna polarisering kan på sikt tjäna ett bra syfte.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vi som inte använder Fejsbook då, har vi också fastnat i bubblan?

Ja. Men kanske mer Fria Tider, Samnytt, Flashback med mera.
Citera
2018-08-24, 19:45
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Som vanligt så vänder och vrider kommunisterna på saker och ting.

Diskussionen handlade ju om att du påstod att inte många ens känner till AfS. Vilket är fel.

Många känner till AfS. Betyder dock inte att man röstar AfS.

Men partiet är inte så anonymt och okänt som du vill ge sken av.

Till och med SvD (tror jag det var?) basunerade ut att SD och AfS sätter agenadan på sociala medier.

Okänt var det, ja..

Svd har en dryg miljon unika enheter som besöker per vecka, och alla besökare läser inte samtliga artiklar som publiceras.

Ja, min poäng var verkligen att AfS ej är okända för hela befolkning läser SvD...
Citera
2018-08-24, 19:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Detta är ju så sjukt. Alla förtidsröster lämnas alltså i en "deposition" fram tills valet? Om det stämmer att 40% förtidsröstade, så har man alltså valsympatier på 40% utav det svenska folket?

Galet.

Tja, det har ju alltid varit samma sorts system för poströster...
Citera
2018-08-24, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Tja, det har ju alltid varit samma sorts system för poströster...
Men averige har varit infiltrerat och korrupt i 40+ år med så.
Citera
2018-08-24, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
När du röstar i förtid skickas din röst till din vallokal.
Efter att vallokalen har stängt på valdagen prickar de av alla poströster och har du varit i lokalen och röstat så slänger de din poströst.
Och det är du säker på?
Citera
2018-08-24, 20:07
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Och det är du säker på?

"Rösten skickas till din vallokal

Fönsterkuvertet med din röst skickas sedan till vallokalen i det valdistrikt där du bor. När vallokalen har stängt på valdagen prickas du av i röstlängden och röstkortet skiljs från valkuvertet eller valkuverten som läggs ner i valurnan tillsammans med de andra väljarnas röster. Sedan öppnas alla valkuvert och valsedlarna räknas."

https://www.val.se/svenska-valsystemet/satt-att-rosta/rosta-i-fortid.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in