Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Var just på väg med att komplettera informationen - men Du har koll och beskrivningen är korrekt.

Ilan Sadé är dessutom den homosexuelle juden och MED:s partiledare som inte fick vara med på Pride samt är ägare till Nyheter Idag.
Citat:
Ilan Sadé som privatperson sitter i styrelsen för det bolag som bildades 2016 och driver PLUS-tjänsten på Nyheter Idag. Han gör en del administration och skriver ibland någon krönika. Ilan Sadé kommenterar:

Inget av innehållet i Nyheter Idags journalistiska produkt, en nättidning av kvällspresstyp, styrs av Ilan Sadé. Ansvarig utgivare är Jakob Bergman. Nyheter Idag drivs på oberoende libertariansk/frihetlig grund och är ansluten till det pressetiska systemet.
https://www.medborgerligsamling.se/tydliggorande-angaende-nyheter-idag/

MED annonserar på NI
Citera
2018-08-24, 19:17
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det kanske är bäst att rösta på valdagen så inte fittorna "tappar bort" någons röst.
Ja, i och med att möjligheten att "ångerrösta" så känns inte sekretessen runt förtidsröster särskillt stor.

I och med att de vet vilket kuvert som är ditt så finns det alltid en risk att kuvertet öppnas och "granskas efter konstigheter". Vips så har någon lagt en S-valsedel i ditt kuvert utan att du vet om det.

Röstar du på valdagen så slängs just din förtidsröst (alltså finns det en koll på exakt vad du röstat på).

Dessutom är det ju tradition att rösta på valdagen.
Citera
2018-08-24, 19:18
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Detta!

Inledningen Borlänge:

Enoch Powell samplad i en låt!

Den konservative parlamentsledmoten och f d underrättelseofficeren med klassisk bildning som redan 1968 såg med kuslig klarhet vad som skulle komma att ske i Europa. Kuslig klarhet.
Hans tal inför konservativa partikamrater rörde upp en mediastorm.
Jag har skrivit om honom tidigare och det var ett av alla "red pills" i fråga om multikulturalism.

AfS. Ni har min respekt.

Utdrag ur dokumentär om Powell.
It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre
https://youtu.be/mw4vMZDItQo
Det var den här låten de körde som intro. Noterade det i turnétråden.

https://youtu.be/TTbgW3gwUy0
Citera
2018-08-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det kanske är bäst att rösta på valdagen så inte fittorna "tappar bort" någons röst.
Samma här, inte en slump att valobservatörer kommer på besök under det här valet.
Citera
2018-08-24, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Samma här, inte en slump att valobservatörer kommer på besök under det här valet.
Skiten är totalt jävla opålitlig. Något jävla tredje världen skit man lever i.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jo, men skillnaden är att Fria Tider ser sig mer eller mindre som ett partiorgan till AfS medan Samnytt ser sig som en oberoende röst för den sverigevänliga rörelsen.

Just precis. Tidningen Samnytt har gått från "benhårt sverigedemokratisk" till "oberoende sverigevänlig". En mycket dramatisk utveckling. Därav deras försiktighet. Mats Dagerlind bombarderar dock med SD-kritiska artiklar, som i praktiken blir stöd för AfS. Även Erik Almqvist och faktiskt Kent Ekeroth hjälper till. I kommentarsfälten var det typ fifty-fifty mellan SD:are och AfS:are senaste jag kollade. En helt enorm utveckling, på kort tid.

Och just därför menar jag att Samnytts kommentarsfält är en bra mätpunkt för att utröna vartåt vindarna blåser. T.ex. om det blir mycket mediedrama om en vecka.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-08-24 kl. 19:28.
Citera
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ja, i och med att möjligheten att "ångerrösta" så känns inte sekretessen runt förtidsröster särskillt stor.

I och med att de vet vilket kuvert som är ditt så finns det alltid en risk att kuvertet öppnas och "granskas efter konstigheter". Vips så har någon lagt en S-valsedel i ditt kuvert utan att du vet om det.

Röstar du på valdagen så slängs just din förtidsröst (alltså finns det en koll på exakt vad du röstat på).

Dessutom är det ju tradition att rösta på valdagen.

Någon som kan förklara hur det det funkar?
Citera
2018-08-24, 19:31
Bannlyst
Så fucking jävla sjukt att det har sjunkit till den nivån. Alltså har de alltså koll på folk via ångerröstningen. Upppenbart.

Inte det anonymaste sättet att åsiktsregistrera folk på. Dom kunde väl åtminstone försökt dölja det.
Citera
2018-08-24, 19:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura

Allting du gör registreras av din Smart-phone, och sen är det bara att subtrahera.

Skämt å sido... så vitt jag minns så läggs din förtidsröst i ett förseglat kuvert med ditt namn på. Detta kastas om du skulle ångerrösta på valdagen.
Citera
2018-08-24, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Allting du gör registreras av din Smart-phone, och sen är det bara att subtrahera.

Skämt å sido... så vitt jag minns så läggs din förtidsröst i ett förseglat kuvert med ditt namn på. Detta kastas om du skulle ångerrösta på valdagen.
Hur säker är du på det? De måste ju kolla så att man inte fuskar och lägger en röst på samma parti.
Citera
2018-08-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Detta är ju så sjukt. Alla förtidsröster lämnas alltså i en "deposition" fram tills valet? Om det stämmer att 40% förtidsröstade, så har man alltså valsympatier på 40% utav det svenska folket?

Galet.
Citera
2018-08-24, 19:40
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Jag vet faktiskt inte. Hela förtidsröstningssystemet känns väldigt oseriöst.

Jag har aldrig förtidsröstat, men vad jag har kunnat läsa mig till så lämnar man sitt röstkort tillsammans med kuvertet? I sådana fall så sparas röstkort+kuvert tillsammans och om man röstar på valdagen (med giltig ID-handling) så "makuleras" förtidsrösten, som givetvis måste vara kopplad till röstkortet/ditt namn eller personnummer på något sätt.

Är man dessutom konspiratoriskt lagd så finns det anledning att tro att regimlojala röster räknas dubbelt samtidigt som svenskvänliga röster slängs. 1 förtidsröst på S och en valdagsröst på S av 1 person och 1 valdagsröst på AfS av en annan kan alltså räknas som 2 röster på S och 0 på AfS utan att det påverkar valdeltagarprocenten.

Som Trump säger; Systemet är riggat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in