2018-08-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Tack för länken. Då var jag väl kategorisk när jag hävdade att ingenting hade skrivits om AfS på Samhällsnytt sedan Israelbråket i juni. Men finns det några fler artiklar än den du länkade till? Fria Tider har ju säkert publicerat ett trettiotal artiklar om AfS under samma period, så jag tycker min slutsats håller i alla fall.
Jo, men skillnaden är att Fria Tider ser sig mer eller mindre som ett partiorgan till AfS medan Samnytt ser sig som en oberoende röst för den sverigevänliga rörelsen. T.ex. dagens nyhet på Fria Tider om AfS skulle inte anses ha nyhetsvärde på Samnytt, men om Kasselstrand hade attackerats ur någon i publiken så hade de skrivit om det.

Edit. Däremot har du rätt om Nyheter Idag. NI är ett partiorgan för SD (inte MED som vissa fått för sig) och skriver ingenting om AfS om det inte är negativt.
Senast redigerad av Friherr 2018-08-24 kl. 18:45.
Citera
2018-08-24, 18:44
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Förtidsröstade idag på AfS, fanns en stor mängd valsedlar utlagda för AfS redan, trots att det är en liten kommun. La ut mina överblivna valsedlar jag fick med posten.

Skall bli oerhört spännande att se valresultatet.
Citera
2018-08-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jo, men skillnaden är att Fria Tider ser sig mer eller mindre som ett partiorgan till AfS medan Samnytt ser sig som en oberoende röst för den sverigevänliga rörelsen. T.ex. dagens nyhet på Fria Tider om AfS skulle inte anses ha nyhetsvärde på Samnytt, men om Kasselstrand hade attackerats ur någon i publiken så hade de skrivit om det.
Tror du ens på det du skriver.
Den "Sverigevänliga rörelsen" är uppenbart perverterad av personer med andra agendor än Sverige,Norden och Europa.

Att AfS går framåt som tåget borde i så fall intressera dessa påstådda Sverigevänner men så är inte fallet.
Citera
2018-08-24, 18:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Vem som lever i en bubbla torde nu vara uppenbart. AfS är mer kända än vad du tror.

Ja det är nog så att jag lever i en bubbla som består av de 99 procent som inte stöder AfS. Men det är jag medveten om, och har så att säga tagit med i beräkningarna.

Tycker det verkar som att många här inte riktigt lyckas med det, utan tror att världen ser ut som deras Facebookflöde. Det är därför ni så grovt överskattar stödet för AfS.
Citera
2018-08-24, 18:53
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja det är nog så att jag lever i en bubbla som består av de 99 procent som inte stöder AfS. Men det är jag medveten om, och har så att säga tagit med i beräkningarna.

Tycker det verkar som att många här inte riktigt lyckas med det, utan tror att världen ser ut som deras Facebookflöde. Det är därför ni så grovt överskattar stödet för AfS.

Som vanligt så vänder och vrider kommunisterna på saker och ting.

Diskussionen handlade ju om att du påstod att inte många ens känner till AfS. Vilket är fel.

Många känner till AfS. Betyder dock inte att man röstar AfS.

Men partiet är inte så anonymt och okänt som du vill ge sken av.

Till och med SvD (tror jag det var?) basunerade ut att SD och AfS sätter agenadan på sociala medier.

Okänt var det, ja..
Citera
2018-08-24, 18:54
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vi som inte använder Fejsbook då, har vi också fastnat i bubblan?
Citera
2018-08-24, 18:57
Bannlyst
De jävla bottenskrapen gömmer valsedlarna
Citera
2018-08-24, 19:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Några tankar:

Om AfS inte kommer in är det ändå viktigt att fortsätta kampanja med oförminskad styrka, för det kan bli extraval!

Om det finns lite råg i ryggen hos SD så bör de vara stenhårda vid regeringsbildandet och KRÄVA inflytande i paritet med antalet mandat. Allt annat vore ju ett svek mot väljarna.
Jävlas 7k då så blir det extraval, och under den tiden har AfS hunnit vuxit sig starkare och har stor chans att komma in. Vilket även skulle gynna SD, hoppas de begriper det...
SD kommer få in en hel drös med nya riksdagsledamöter mot vilka det går att lobba för att de ska bli uteslutna och fortsätta som AfS-vildar...
Citera
2018-08-24, 19:02
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Var idag iväg och förtidsröstade. Afs i riksdagen och Sd i landstings och kommunalvalen. Det var lugnt och stilla i vallokalen och alla valsedlar var på plats. Inga konstigheter alltså.

Samma här.

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Efter rapport på twitter att AfS:s valsedlar "försvunnit" från vallokaler så tog jag mitt demokratiansvar och kollade min lokala förtidsröstningslokal. Sedlarna är kvar än så länge. Får bli att kolla varje dag fram till valet.

Själv röstar jag på valdagen.

Bra! Jag ska själv kolla alla vallokaler närhelst jag har vägarna förbi. De skall inte komma undan med att missköta sitt uppdrag. Det är skandal att vi öht ska behöva ha den här diskussionen.
Citera
2018-08-24, 19:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Tog och sammanställde detaljsiffrorna för övriga och slog ihop de i tre perioder för att få lite stabilare värden. Först 6 månader innan lanseringen, sedan de 4 månaderna till och med juni där vi vet att AfS haft kring 2 procent två gånger, plus de sista två sen juli som avviker med en ny trend uppåt och en rejäl fart upp i gruppen 35-54 som SmokeyNegroni säger. Kan vara något tryckfel (tror Yougovs själva hade det i en rapport, angav 3,9 som total och sedan. 3,7 i detaljerna, men det första borde stämma bättre så jag valde det

https://twitter.com/doktor_pork/status/1033018415177494529?s=19

Får se om det går bra att dela via Twitter. Tänker att man kan få mer spridning då och det ligger kvar bättre än om jag laddar upp det någon annanstans.

Snyggt!

Jag tänkte att man borde normalisera din sista tabell. Så ser man ännu tydligare. Så här blir det med kvoter:

Kod:
                    sep-feb    mar-jun    jul-aug

Män / Kvinnor        3.15       3.92        3.92

35-54 / 18-34        0.53       0.66        1.45

Storstad / Ej Stor   1.27       1.40        1.82

Så i sep-feb var alltså andelen män 3.15 gånger större än andelen kvinnor, osv.

Nu framgår ännu tydligare att det mest anmärkningsvärda hoppet är för åldersgruppen 35-54. Vi får se om det står på sig i nästa OU.
Citera
2018-08-24, 19:13
Medlem
StuGs avatar
Detta!

Inledningen Borlänge:

Enoch Powell samplad i en låt!

Den konservative parlamentsledmoten och f d underrättelseofficeren med klassisk bildning som redan 1968 såg med kuslig klarhet vad som skulle komma att ske i Europa. Kuslig klarhet.
Hans tal inför konservativa partikamrater rörde upp en mediastorm.
Jag har skrivit om honom tidigare och det var ett av alla "red pills" i fråga om multikulturalism.

AfS. Ni har min respekt.

Utdrag ur dokumentär om Powell.
It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre
https://youtu.be/mw4vMZDItQo

Om att vara en "voice in the wilderness". Från en BBC-intervju på 70-talet när det stod klart att han stod ensam.
Din röst ekar Mr Powell. Den ekar.
https://youtu.be/c5N0ZcbOeEQ
Senast redigerad av StuG 2018-08-24 kl. 19:25.
Citera
2018-08-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Tack för länken. Då var jag väl kategorisk när jag hävdade att ingenting hade skrivits om AfS på Samhällsnytt sedan Israelbråket i juni. Men finns det några fler artiklar än den du länkade till? Fria Tider har ju säkert publicerat ett trettiotal artiklar om AfS under samma period, så jag tycker min slutsats håller i alla fall.

Här är en kort artikel om YouGovs senaste mätning.

https://samnytt.se/sd-tappar-men-ar-fortfarande-storst/

Den behandlar inte AfS direkt, men formuleringen i ingressen är åtminstone en tydlig blinkning åt AfS. Samnytt smyghjärtar AfS.

Citat:
I Yougovs augustimätning förblir Sverigedemokraterna största parti. ”Övriga” exklusive Fi har nu 4,8 procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in