2018-08-24, 17:04
Medlem
Manilafolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Bra sammanfattat! Visst är det så. Emaskulaniseringen har gått på högvarv i Sverige under en längre tid där vi kan nu konstatera att män inte längre är män. När männen är svaga brinner samhället. Så istället präglas Sverige av en ohämmad moderinstinkt utav global omfattning med allt till alla.

Vi kan tacka Edward Bernays för den Fraudianska hjärntvätt svenska folket har blivit utsatt för.
Citera
2018-08-24, 17:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Såklart raderade jag flera inlägg, av flera olika användare, som bara handlade om nån slags missuppfattning. Åter till ordningen, tack.

/Moderator
Citera
2018-08-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den främsta anledningen till att så många här, troligen du också, så grovt överskattar AfS är att ni lever i en bubbla...

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag själv har noll vänner på Facebook (av knappt 500) som gillar AfS, och även noll som gillar SD.

Vem som lever i en bubbla torde nu vara uppenbart. AfS är mer kända än vad du tror.

Angående valfusk:

AfS är extra utsatt för fusk i vallokalerna. På ett ställe i Gbg fanns igår endast 400 av 2000 utdelade valsedlar kvar. Resten befaras ha stulits. Den som noterade detta gav valförrättaren små buntar med nya valsedlar att lägga ut. Valförrättaren har tydligen då sagt att han "kan inte hålla ordning i lokalen". Detta ska finnas inspelat, och en polisanmälan kan bli aktuell.

Vi måste gemensamt kontrollera och rapportera, samt jaga valförrättarna så som vi kommer jaga 7K i riksdagen!
Citera
2018-08-24, 17:17
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
+ Alt-media som hyllar AfS dagligen (alt-media växer så det knakar)

Fast det här stämmer faktiskt inte. Bland de större sajterna inom alternativmedia är det bara Fria Tider som skriver om AfS. Samhällsnytt skrev lite i början, men tiger numera som muren. Och Nyheter Idag är fientligt inställda till AfS. Det är uppenbart att Kent Ekeroth (som äger Samhällsnytt) och Ilan Sadé (som äger Nyheter Idag) har givit direktiv om att AfS ska motarbetas.
Citera
2018-08-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Fast det här stämmer faktiskt inte. Bland de större sajterna inom alternativmedia är det bara Fria Tider som skriver om AfS. Samhällsnytt skrev lite i början, men tiger numera som muren. Och Nyheter Idag är fientligt inställda till AfS. Det är uppenbart att Kent Ekeroth (som äger Samhällsnytt) och Ilan Sadé (som äger Nyheter Idag) har givit direktiv om att AfS ska motarbetas.
Det där är inte korrekt när det gäller Samnytt. De skriver om AfS när det finns något att skriva. Kent Ekeroth sympatiserar av allt att döma mer med AfS än med partiet som slängde ut honom och Mats Dagerlind har skrivit ett par, tre krönikor som mellan raderna kritiserar SD och tar ställning för AfS.
Citera
2018-08-24, 17:26
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

Tack för uppdateringen. Tråkigt att ''vakna'' svenskar måste motarbeta AfS (för deras egen vinning?) nu när de har en verklig chans att få inflytande.
Citera
2018-08-24, 17:26
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Efter rapport på twitter att AfS:s valsedlar "försvunnit" från vallokaler så tog jag mitt demokratiansvar och kollade min lokala förtidsröstningslokal. Sedlarna är kvar än så länge. Får bli att kolla varje dag fram till valet.

Själv röstar jag på valdagen.

Bra! Samma här. Jag håller koll på flera förtidsröstlokaler i Stockholms innerstad och själv röstar jag av tradition alltid på valdagen.
Senast redigerad av FarbrorAgge 2018-08-24 kl. 17:31.
Citera
2018-08-24, 17:35
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
He he, det där med Kiwi var mest på skämt. Han är knappast någon jammare.

Det som gäller är det som Dr Pork skrev. Att ses på Lilla London, Centralen (inte Avenyn) kl 11.00. Du kommer att få träffa TV-kändisar
Lite tråkigt att många av oss jobbar just då. Ni får väl ha en Afterwork också så vi andra knegare kan komma. Hade man satt upp en partiflagga på bordet och annonserade på Facebook hade det väl räknats som dagens aktivism om vi var Medborgerlig Samling.
Citera
2018-08-24, 17:42
Medlem
StillaHavets avatar
Rapporterna som nu strömmar in om bortplockade valsedlar, undangömda valsedlar och valsedlar på helt separata bord är chockerande och djupt allvarligt. Nu tar jag kontakt med AfS och kommer anmäla mig frivilligt att bevaka att valsedlarna finns på plats i mitt område.
Citera
2018-08-24, 17:56
Medlem
Doktor Porks avatar
Tog och sammanställde detaljsiffrorna för övriga och slog ihop de i tre perioder för att få lite stabilare värden. Först 6 månader innan lanseringen, sedan de 4 månaderna till och med juni där vi vet att AfS haft kring 2 procent två gånger, plus de sista två sen juli som avviker med en ny trend uppåt och en rejäl fart upp i gruppen 35-54 som SmokeyNegroni säger. Kan vara något tryckfel (tror Yougovs själva hade det i en rapport, angav 3,9 som total och sedan. 3,7 i detaljerna, men det första borde stämma bättre så jag valde det

https://twitter.com/doktor_pork/status/1033018415177494529?s=19

Får se om det går bra att dela via Twitter. Tänker att man kan få mer spridning då och det ligger kvar bättre än om jag laddar upp det någon annanstans.
Citera
2018-08-24, 18:01
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det där är inte korrekt när det gäller Samnytt. De skriver om AfS när det finns något att skriva. Kent Ekeroth sympatiserar av allt att döma mer med AfS än med partiet som slängde ut honom och Mats Dagerlind har skrivit ett par, tre krönikor som mellan raderna kritiserar SD och tar ställning för AfS.

Min beskrivning är tyvärr korrekt. I början skrev Samhällsnytt om AfS ibland. Men sedan ett par månader tillbaka publiceras det inte en rad om AfS på Samhällsnytt.

När jag söker efter artiklar om AfS på Samhällsnytt är den sista artikeln jag får upp den här, från den 22 juni:

Stefan Torssell: AfS talar med dubbla tungor om Israel

https://samnytt.se/stefan-torssell-aldrig-tycks-for-afs-betyda-tre-och-en-halv-manad/

Det är rätt tydligt vad som har skett. Kent Ekeroth är jude, varm Israelvän och har tidigare varit i luven på Kasselstrand och Hahne om Palestinafrågan. Han kan inte acceptera att AfS inte ställer upp helhjärtat för Israel, utan istället säger att de inte tar ställning i konflikten mellan israeler och palestinier. Därför har han förbjudit sajtens skribenter att uppmärksamma AfS.

Det säger någonting viktigt om Ekeroth, tycker jag. Han har ofta kritiserat SD:s liberalisering och vet mycket väl att ett parti som AfS är precis vad Sverige behöver. Men Israel ligger honom närmare hjärtat än Sverige.

Kent Ekeroth, Chang Frick, Ilan Sadé. Alla Alternativ för Sveriges fiender inom alternativmedia är judar.
Senast redigerad av Stabskapten 2018-08-24 kl. 18:05.
Citera
2018-08-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det var någon i tråden som nämnde att största väljargruppen för AfS är män, 35 till 54 år. Låter rimligt. Det lär finnas en hel del män i de åldrarna som vuxit upp med ensamstående mödrar och utan manlig förebild, vilket givit en psykologisk återverkning på självförtroendet och gjort att man har svårt att veta riktigt vem man är och vart man är på väg. Det här gäller förstås även de yngre generationerna. Jordan Peterson nämner ofta hur många unga män som tackar honom efter att ha inspirerats till att ta tag i sina liv, efter att ha hört hans budskap ("Stand up straight"; "Clean your room").

Den här svagheten har exploaterats av makthavare i västvärlden i decennier. Man har lyckats bygga på ett sammanbindande sociologiskt lager av skuld ovanpå den psykologiska osäkerheten, vilket har förstärkt och normaliserat vekhet och undfallenhet. Vi har fått höra att vi ska skämmas för att vi har det bra när andra i världen varit "mindre lyckligt lottade". Man har tryckt på hur hemska vi var under andra världskriget. Man har talat illa om vita män och man har matat oss med hur svåra och oturliga liv man har i exempelvis mellanöstern, samt hur diskriminerade utlänningar är här i Sverige. Av oss, förstås. Inget vi gjort tycks ha varit tillräckligt för att blidka eliten. Främst bland alla länder på integrationsåtgärder (jo, faktiskt!)? So what, Svenne är ändå rasist innerst inne! Världsbäst i jämställdhet? Nåja, bli inte kaxig nu Svensson! (Svenska män våldtar också, osv.) Ledande i miljömedvetenhet? Strunt samma, just VI måste göra ännu mycket mer, annars går planeten under!

Det är sådant här som möjliggjort elitens lekstuga med massinvandring, genuscertifieringar och alla andra tokigheter man infört på senare år. Man har inte odlat en stark, positiv bild av det svenska folket, däremot gärna av sig själva och av systemet; bilden av Sverige har varit viktigare än bilden av svensken. Att han har skrattats ut av en del andra grupper, här och annorstädes, har man varit helt likgiltig inför. Man har inte bidragit med det ledarskap och den optimism som många män skulle behöva ha, av det skäl jag nämnde i början. Om det inte finns en personlig förebild i form av en nära anhörig, så behövs det personer som på avstånd kan inympa lite jävlar anamma. Istället har man underblåst dåligt självförtroende hos svenska män, vilket sedan lätt övergår i pessimism och uppgivenhet.

Det var därför som Trump fick ett sådant genomslag (fenomenet jag diskuterar har ju förekommit över hela västvärlden). Här hade vi någon som lyssnade på vanligt folk och som gick sin egen väg, helt utan självförebråelse och skuldmedvetenhet. Han visade vägen. Makten må tro att de kan styra oss som de vill genom att vifta finger och fördöma. Men det biter inte längre. Av vad jag sett och hört från Kasselstrand & Co. så är de goda arvtagare till Trump. Självsäkra och positiva utan att bli självgoda och arroganta (okej, här är de kanske bättre än Trump ). De tycks vara precis vad många svenska män behöver för att kunna se sig själva i spegeln och tänka, "nu tar jag tag i mitt liv och min omgivning och jag tänker stå för mina åsikter om vad jag ser som ett bra liv och ett gott samhälle". Om det tänket kan sprida sig står vi inför en formlig revolution. Om svenskarnas skuldmedvetande upplöses så har makthavarnas främsta vapen gått förlorat.

Du har helt rätt. Det som händer just nu i Sverige är en pånyttfödelse av det svenska folket.
Etablissemanget, massmedia och deras nyttiga idioter skrattar åt oss i sin arrogans. Men det kommer komma en dag, där de inte skrattar längre. Där vi, folket, är de som skrattar. Och transporterar den värsta sorten med en enkelbiljett till Finspång.

Det man ska ha i åtanke är att förrädare i Sverige är inte bara förrädare mot svenskarna, utan mot mänskligheten i sin helhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in