2018-08-24, 15:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Det stämmer inte och det vet du. Bara återvandringsturnen med tillhörande motdemonstrationer, sociala medier och uppmärksamheten i MSM har nått ut till miljoner. Självklart vet folk vilka AfS är. Inte minst de 25-30% som sympatiserar med SD.

De flesta är faktiskt inte särskilt intresserade av politik. Tror du överskattar de ”25-30%” som röstar på SD

Den främsta anledningen till att så många här, troligen du också, så grovt överskattar AfS är att ni lever i en bubbla, där er bild av stödet för AfS baseras på era egna nätverk.

Jag själv har noll vänner på Facebook (av knappt 500) som gillar AfS, och även noll som gillar SD. Men en jävla massa som gillar typ F!, V och MP. Knappast ett snitt av befolkningen det heller, men försöker ta det i beaktande när jag säger att jag tror på en knapp procent för AfS.
Citera
2018-08-24, 15:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Källa?

? Min upplevelse, förstås.
Citera
2018-08-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De flesta är faktiskt inte särskilt intresserade av politik. Tror du överskattar de ”25-30%” som röstar på SD

Den främsta anledningen till att så många här, troligen du också, så grovt överskattar AfS är att ni lever i en bubbla, där er bild av stödet för AfS baseras på era egna nätverk.

Jag själv har noll vänner på Facebook (av knappt 500) som gillar AfS, och även noll som gillar SD. Men en jävla massa som gillar typ F!, V och MP. Knappast ett snitt av befolkningen det heller, men försöker ta det i beaktande när jag säger att jag tror på en knapp procent för AfS.

Ser nu att du är hanrejskommunist, det förklarar varför du har svårt att läsa och förstå vad jag skriver. Sympatiserar är inte detsamma som röstar på. Huruvida någon är intresserad av politik är oväsentligt med tanke på påståendet. Du påstod att drygt 5% inte ens hört talas om AfS och jag påpekade att det var en omöjlighet. Oavsett om de är intresserade av politik eller inte.

Men jag förstår att det svider för er som sympatiserar med kulturmarxismen att ni trots draghjälp från media och hela samhället ändå inte lyckas komma längre än ni gör. AfS är tvärtemot er helt rätt i tiden och det är sannolikt att många av de som röstade SD 2010 kommer rösta AfS i år, samt några nytillkomna.

Brukar dock inte vara er starka sida att ha verklighetsförankring så jag har överseende med din vänsterblivenhet, det finns nog hopp för dig med ska du se.
Senast redigerad av Raynewooney 2018-08-24 kl. 15:40.
Citera
2018-08-24, 16:02
Medlem
Doktor Porks avatar
Händer en hel del i valfonden nu. Plus minst 200 tusen sista dagarna. Donerat en del själv sista dagarna och därför hållit lite koll på. Känns som summorna tagit fart igen efter att ha rört sig rätt sakta upp sista dagarna. Det är ju bra, det väl nog för en 40000 utskick av valsedlar till exempel...
Citera
2018-08-24, 16:06
Medlem
TrickieDickies avatar
Var idag iväg och förtidsröstade. Afs i riksdagen och Sd i landstings och kommunalvalen. Det var lugnt och stilla i vallokalen och alla valsedlar var på plats. Inga konstigheter alltså.
Citera
2018-08-24, 16:11
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Det är långt ifrån 5,7 procent som ens hört talats om AfS.

DN: AfS engagerar mer än S på Facebook https://www.dn.se/nyheter/politik/afs-engagerar-mer-an-s-pa-facebook/

Expressen nämner AfS https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/riksdagen-skulle-ma-bra-om-de-akte-ur/

Total räckvidd på Facebook under maj --> 1.8 miljoner unika användare https://pbs.twimg.com/media/DeRwDVeWAAEGySz.jpg

Artikel på Breakit https://www.breakit.se/artikel/14873/de-vinner-nar-bilarna-brinner-sa-gar-partierna-pa-facebook

Skansen tar avstånd från AfS http://www.friatider.se/skansen-blir-politisk-tar-avst-nd-fr-n-afs

AfS är andra största parti efter SD sett i antal interaktioner på Facebook v33
https://pbs.twimg.com/media/Dk5leD-X4AAwG-y.jpg:large

+ Alt-media som hyllar AfS dagligen (alt-media växer så det knakar)
+ Återvandringsturnén där de besöker 50 städer (+livesänder på Youtube, Facebook och Twitter)
+ Lokaltidningar som skriver om AfS när de har besökt deras stad
+ 1400 aktivister som har delar ut en herrans massa flygblad
+ Alla insatta SDare är medvetna om att AfS finns
+ Nästan 30k visningar på denna tråd senaste 2 dagarna

För din egen skull så hoppas jag att du trollar, men man vet ju aldrig
Senast redigerad av robotgura 2018-08-24 kl. 16:24.
Citera
2018-08-24, 16:13
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Vad tror ni kommer hända med AfS när rösterna är räknade och de inte kommer komma i närheten av de runt fyra procent som partiledningen antyder, utan på sin höjd når en procent?

Revanschlusta inför 2022 (eller om det blir omval), splittring(ar), ett borttynande eller kommer man att hävda valfusk?

Förutom att din förkärlek för kontrafaktiska diskussioner är en smula besynnerlig, är dessa per definition ofruktbara och därför ett groteskt slöseri med tid.
Citera
2018-08-24, 16:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
I förvånansvärt många fall så är det dock så att personer med avvikande åsikter faktiskt är det ena eller har det andra. Antingen så är de själva mångkultur eller så har de investerat i mångkulturen. Det är nästan alltid egenintresset som talar.

Javisst, precis så har frågan oftast avgjorts, medelst mobbjustis, här på Flashback.

Standardförfarande:
1. Någon invänder mot rashygienspolitik à la 30-talet.
2. Frågan "Har du thaifru?" alternativt "Är du jude?" dyker upp.
3. Personen i fråga förnekar detta.
4. Dumbo-mobben (som är monstruöst överrepresenterad här) enas om att personen ljuger.

Man måste vara ett efterblivet mongo för att inte fatta hur oerhört korkat detta är - på så många nivåer!
Citera
2018-08-24, 16:38
Medlem
RogerRogers avatar
Det var någon i tråden som nämnde att största väljargruppen för AfS är män, 35 till 54 år. Låter rimligt. Det lär finnas en hel del män i de åldrarna som vuxit upp med ensamstående mödrar och utan manlig förebild, vilket givit en psykologisk återverkning på självförtroendet och gjort att man har svårt att veta riktigt vem man är och vart man är på väg. Det här gäller förstås även de yngre generationerna. Jordan Peterson nämner ofta hur många unga män som tackar honom efter att ha inspirerats till att ta tag i sina liv, efter att ha hört hans budskap ("Stand up straight"; "Clean your room").

Den här svagheten har exploaterats av makthavare i västvärlden i decennier. Man har lyckats bygga på ett sammanbindande sociologiskt lager av skuld ovanpå den psykologiska osäkerheten, vilket har förstärkt och normaliserat vekhet och undfallenhet. Vi har fått höra att vi ska skämmas för att vi har det bra när andra i världen varit "mindre lyckligt lottade". Man har tryckt på hur hemska vi var under andra världskriget. Man har talat illa om vita män och man har matat oss med hur svåra och oturliga liv man har i exempelvis mellanöstern, samt hur diskriminerade utlänningar är här i Sverige. Av oss, förstås. Inget vi gjort tycks ha varit tillräckligt för att blidka eliten. Främst bland alla länder på integrationsåtgärder (jo, faktiskt!)? So what, Svenne är ändå rasist innerst inne! Världsbäst i jämställdhet? Nåja, bli inte kaxig nu Svensson! (Svenska män våldtar också, osv.) Ledande i miljömedvetenhet? Strunt samma, just VI måste göra ännu mycket mer, annars går planeten under!

Det är sådant här som möjliggjort elitens lekstuga med massinvandring, genuscertifieringar och alla andra tokigheter man infört på senare år. Man har inte odlat en stark, positiv bild av det svenska folket, däremot gärna av sig själva och av systemet; bilden av Sverige har varit viktigare än bilden av svensken. Att han har skrattats ut av en del andra grupper, här och annorstädes, har man varit helt likgiltig inför. Man har inte bidragit med det ledarskap och den optimism som många män skulle behöva ha, av det skäl jag nämnde i början. Om det inte finns en personlig förebild i form av en nära anhörig, så behövs det personer som på avstånd kan inympa lite jävlar anamma. Istället har man underblåst dåligt självförtroende hos svenska män, vilket sedan lätt övergår i pessimism och uppgivenhet.

Det var därför som Trump fick ett sådant genomslag (fenomenet jag diskuterar har ju förekommit över hela västvärlden). Här hade vi någon som lyssnade på vanligt folk och som gick sin egen väg, helt utan självförebråelse och skuldmedvetenhet. Han visade vägen. Makten må tro att de kan styra oss som de vill genom att vifta finger och fördöma. Men det biter inte längre. Av vad jag sett och hört från Kasselstrand & Co. så är de goda arvtagare till Trump. Självsäkra och positiva utan att bli självgoda och arroganta (okej, här är de kanske bättre än Trump ). De tycks vara precis vad många svenska män behöver för att kunna se sig själva i spegeln och tänka, "nu tar jag tag i mitt liv och min omgivning och jag tänker stå för mina åsikter om vad jag ser som ett bra liv och ett gott samhälle". Om det tänket kan sprida sig står vi inför en formlig revolution. Om svenskarnas skuldmedvetande upplöses så har makthavarnas främsta vapen gått förlorat.
Senast redigerad av RogerRoger 2018-08-24 kl. 16:41. Anledning: förtydligande
Citera
2018-08-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om partiet börjar förespråka legalisering av förslöande droger så är det rimligtvis bara för att plocka röster från yngre män som skyr verkligheten och det vore inte seriöst. Det finns liksom andra lösningar än legalisering men detta är off-topic och absolut inte något som någon bör lägga energi på just nu. Människor som ser detta som den viktigaste frågan i årets val är sinnesslöa.

Givetvis inte min största valfråga, men den är ändå intressant för min del då jag inte dricker alkohol och slänger ut kuken i vädret eller går ut för att slåss efter jag druckit 6 öl. Jag vill kunna röka cannabis, vara påverkad i 2-3timmar och sen kunna fungera normalt igen utan att bli ansedd som slö/kriminell etc. Titta bara på Portugal, det handlar inte om att ragga röster ifrån yngre, utan röster ifrån folk som inte gått på propagandan! Pengarna som detta skulle ge, skulle kunna bekosta rehab och andra relaterade sjukhuskostnader flera gånger om samt att staten ändå skulle gå plus på det.

Summasumarum : Afs bryter ändå ny mark med sin framhållning och varför inte smaska på ännu större med detta? Ännu mer rubriker,ännu mer publicitet
Citera
2018-08-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Givetvis inte min största valfråga, men den är ändå intressant för min del då jag inte dricker alkohol och slänger ut kuken i vädret eller går ut för att slåss efter jag druckit 6 öl. Jag vill kunna röka cannabis, vara påverkad i 2-3timmar och sen kunna fungera normalt igen utan att bli ansedd som slö/kriminell etc. Titta bara på Portugal, det handlar inte om att ragga röster ifrån yngre, utan röster ifrån folk som inte gått på propagandan! Pengarna som detta skulle ge, skulle kunna bekosta rehab och andra relaterade sjukhuskostnader flera gånger om samt att staten ändå skulle gå plus på det.

Summasumarum : Afs bryter ändå ny mark med sin framhållning och varför inte smaska på ännu större med detta? Ännu mer rubriker,ännu mer publicitet

Dekadent leverne och verklighetsflykt är inget som bygger ett starkt samhälle och bör uppmuntras.
Citera
2018-08-24, 16:53
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Korrekt.

Den officiella linjen är att man inte bryr sig och inte ska lägga sig i. Kasselstrand har pratat om tvåstatslösning (fast han lägger ingen tyngd bakom detta, poängen är att inte bry sig). Jeff Ahl (och jag) menar att prat om en tvåstatslösning trots allt är ett sätt att lägga sig i. Det är som sagt högt i tak inom partiet

Det här är väldigt befriande, för denna fråga tycker jag får alldeles för stort utrymme i svensk politik. Får man makten måste man säkert inta en tydligare position, men förhoppningsvis skulle man bibehålla sin grundinställning och inte försöka plocka poäng hos någon part utan bara redogöra mer ingående för sin neutralitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in