2018-08-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Det är jävligt svårt, för hittar valförrättaren något fel på valsedeln som han kan anmärka på så kasseras valsedel. Kan vara en sån skitsak som ett stavfel.

Varför kan han inte bara kassera valsedeln helt godtyckligt?
Citera
2018-08-24, 11:55
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.
Vafan vad klent. Men du kan ändra din röst på valdagen. Se till att göra det!
Citera
2018-08-24, 11:55
Medlem
Citat:
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.

Beställ hem valsedlar från AfS och rösta på valdagen. Man kan "ångra" sin förtidsröst genom att rösta på valdagen. https://alternativforsverige.se/val/
Citera
2018-08-24, 11:59
Medlem
Citat:
AfS har en hel drös av aktivister, tror att det är över tusen stycken. Borde inte AfS varit så förutseende att att någon aktivist lagt ut valsedlar på de lokaler man förtidsröstar? Allt fler väljare förtidsröstar, och AfS borde ha täckt upp alla ställena i en storstad som Stockholm. Här på Norrmalm hade jag två ställen att välja på, i närheten där jag bor. Den ordinarie vallokalen är för min del Vasa Real.
När jag förtidsröstade tänkte jag så här, att det är bäst att snabba på, man kan ju hinna avlida innan ordinarie röstdag, och då kommer inte min röst att alls räknas.

Det kan komma någon och plocka bort valsedlarna 10 minuter efter att man lagt ut dem, det är inget man kan göra något åt. Det absolut säkraste är att BESTÄLLA HEM VALSEDLAR kostnadsfritt. Man får hem dem i ett anonymt kuvert så det är ingen som kan se vad som är i kuvertet eller vem det är ifrån. Det borde inte vara så svårt.

Här beställer man valsedlar: https://alternativforsverige.se/val/
Citera
2018-08-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PP känns som heldöda. 0,2-0,4 procent?

Ska jag gissa tror jag MED är något större än AfS, men troligen når ingen av dem mer än en procent.

Tror du AfS får tre procent så kommer du bli besviken.

Det var en usel gissning. Min gissning är 3% om det vore val idag. MED kan vara större än många tror eftersom de lockar både män, kvinnor och homofiler. AfS väljarbas är snäv, 80% grabbar.

AfS2018+SD lokalt
Citera
2018-08-24, 12:02
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Det är jävligt svårt, för hittar valförrättaren något fel på valsedeln som han kan anmärka på så kasseras valsedel. Kan vara en sån skitsak som ett stavfel.

Här visar AfS vad som är giltigt eller ogiltigt https://imgur.com/a/2v7Exce

F.ö. så blir inte din röst ogiltig om du gör ett stavfel, så länge det framgår vad du menar.
Senast redigerad av robotgura 2018-08-24 kl. 12:05.
Citera
2018-08-24, 12:06
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
AfS - Det enda alternativet https://www.youtube.com/watch?v=C_pVSz13-IQ
Den där filmen är riktigt bra. Känslosam med musiken och bilderna till trots att man bara klippt ut en del ur talet, det finns väl en anledning till att ingen sitter och gör sådana här filmer från t.ex. Löfvéns tal till nationen. Inte riktigt fått spridning än men vi får väl göra den viral.
Citera
2018-08-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vore intressant om någon AFS-anhängare här kan nämna några offentliga svenskar med utländskt påbrå som de tycker bör få stanna i Sverige.

Vad sägs om Marcus Oscarsson statsvetaren?

Eller Hanif Bali?

Man kan ju behålla svenskarna som majoritet i Sverige utan att kasta ut alla icke svenskar.

Frivillig återvandring är bäst.
Frivillig återvandring är smärtfriast och lyckligaste lösningen för alla inblandade parter. Men det kommer inte räcka med frivillig återvandring för att nå målet med ett homogent Sverige (Jeff Ahls def.)

Mina förslag förutom allt som redan presenterats i AfS Partiprogram
Alla som lever segregerat i utländsk kultur bör utvisas oavsett rötter i Sverige. ('Rinkebysvenskar', svenska muslimska konvertiter)
Alla, även etniska svenskar, som lever på bidrag, bor i fängelse eller saknar bostad ska förlora sin rösträtt.
Citera
2018-08-24, 12:49
Medlem
Kongruensbojds avatar
Kasselstrand är en rakt igenom fantastisk talare. Det finns anledning att se om talet vid partilanseringen i mars för den mannen gör exakt noll fel och allting rätt där. https://www.youtube.com/watch?v=U5mNARMAhho&bpctr=1535109060

Här föddes även ”exaaakt!”

Gustav var fenomenal i Falun och Borlänge igår där han först dissade sossar i allmänhet och senare skitsnackande somalier i synnerhet.
Citera
2018-08-24, 13:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Kasselstrand är en rakt igenom fantastisk talare. Det finns anledning att se om talet vid partilanseringen i mars för den mannen gör exakt noll fel och allting rätt där. https://www.youtube.com/watch?v=U5mNARMAhho&bpctr=1535109060

Här föddes även ”exaaakt!”

Gustav var fenomenal i Falun och Borlänge igår där han först dissade sossar i allmänhet och senare skitsnackande somalier i synnerhet.
Ja, han är en oerhört skicklig talare: kroppsspråket (visar med händerna, leendet, lagom många steg etc.), ej manusbunden, brett ordförråd, beredd att plötsligt plocka upp något som svar på attack, lagom retfull, med mera. Bara av den anledningen skulle jag vilja se honom i partiledardebatter. Ganska tragiskt ändå, att jag tycker han är så duktig, det han säger är ju egentligen helt självklara saker (det mesta) och på ren vanlig svenska...
Citera
2018-08-24, 13:14
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Om jag inte missminner mig:
På JewTube (i AfS LIVE-chat) finns det också en grupp från Göteborg som planerar att samlas och gå tillsammans till AfS torgmöte i Gbg. Plats och tid angavs t.o.m. i chatten några ggr…Tror det var nicket ”Tussilago” som informerade om det, så:

Förenen Eder Bröder och Systrar –gå samman och ha en roligare fest, samtidigt som ni ger oss en härligt stor hejande välklädd (!) publik att titta på

Toppen!
Jag hänger på.
Citera
2018-08-24, 13:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad tänker du dig för musik? Militärisk marsch? Samba?

Och du, med så mycket trummor och trumpeter är ju inte steget långt till vuvuzelor

Kiwi kommer säkert och fixar musiken. Ta kontakt med honom om du är sugen på att lira.

Militärisk samba.

Perfekt! Kontaktar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in