Citat:
Ursprungligen postat av
blofeldt
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.
Men seriöst, det är 2 veckor till valet, byt vallokal då, beställ hem, eller kom tillbaka senare. Det är ju pinsamt om vi ska missa riksdagen bara för att folk låter sig luras av den här typen av billiga knep, och skulle man dessutom komma in riksdagen måste det väl ändå kännas rätt ruttet att ha röstat SD av den här anledningen och inte få vara med fullt ut på festen? Som Gustav och Erik sa i en av de senaste grodan, tänk tillbaka på hur det kommas i efterhand. Jag ville egentligen rösta AfS, men röstade SD för att jag inte vågade. Hur fräscht känns det om man kommer in och gör succé? Lite som att ha fegat ur och röstat moderaterna 2010 kanske?
Apropå billiga knep förresten, så kan man ju lägga just AfS valsedlar framme hos röstmottagarna. Folk måste börja dokumentera sådant här.
https://twitter.com/AfS_riks/status/1032877372205395968