2018-08-24, 10:48
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hur många skall lyssna på mötet i Göteborg?
Tänkte vi kunde försöka få ihop en pluton av tappra krigare, några med flaggor, lite trummor och trumpeter som möts och tågar i samlad trupp?
Helt enkelt lite feststämning.
Vad säger ni killar!?

Om jag inte missminner mig:
På JewTube (i AfS LIVE-chat) finns det också en grupp från Göteborg som planerar att samlas och gå tillsammans till AfS torgmöte i Gbg. Plats och tid angavs t.o.m. i chatten några ggr…Tror det var nicket ”Tussilago” som informerade om det, så:

Förenen Eder Bröder och Systrar –gå samman och ha en roligare fest, samtidigt som ni ger oss en härligt stor hejande välklädd (!) publik att titta på
Citera
2018-08-24, 10:51
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
SD-sionisternas subversiva metoder når nya höjder. Nu låtsas de oroa sig för våra känslor efter valet.

Ni kommer inte lyckas lura någon att kasta bort sin röst på de pissliberala Sionistdemokraterna. Seriöst, vad gör det mig för skillnad om ett invandringsvurmande skitparti får 23% eller 23,0000001% av rösterna? Har man väl sett ljuset går man inte tillbaka till mörkret.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mig stör det inte att AfS plockar röster från SD, så har så att säga inget att ”vinna” på att minska förhoppningarna om AfS.

Men du har rätt i att jag har sagt mitt. Kanske hörs vi igen den 9 september.

Troian – en av flashbacks radikala vänsteranhängare tillika en f.d. Moderator på fb.
V & F! är väl annars de partier som Du fortfarande närmast kommer att rösta på, I presume…
Citera
2018-08-24, 10:52
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Min allra mest pessimistiska gissning är att de landar på 2 procent. Men jag tror verkligen inte att det sker. Min realistiska gissning om det vore val JUST NU inatt, är väl 3 procent. 2,5+ just nu ser jag också som realistiskt, men ändå något som skulle göra mig hyfsat nöjd. Om vi spolar fram till 9 september tror jag på 3-4,5 procent, beroende på hur allt går med särredovisningar, medieutrymme, om SD gör några dumheter, etc.

Och något som gör mig extra positiv är att omval inte alls är så orealistiskt, och om AfS har positionerat sig som det överlägset största invandringskritiska partiet utanför riksdagen nära spärren, så kommer det bli naturligt att folk kommer att stödrösta på dem.
Det som spökar är väl just att det hade varit kul att något mer att gå på än Yougov för att vara säker på läget. Jag håller med om golvet. Jag har svårt att se att man skulle hamna så lågt som SD 2002 med dagens sitution och momentum. Även i valet 2006 var det ju inte direkt så att man blev speciellt exponerad för Sverigedemokraterna om man inte ville om vi säger så. Jag vill dock minnas att de skickade hem valsedlar den gången för jag har inget minne av att ha tagit det i vallokalen. 2 procent är i spannet mellan SD 2002 och 2006 och måste vara rimligt att nå eftersom man bedriver en bättre kampanj än vad SD gjorde då.

Personligen vill jag gärna tro på de högre siffrorna i Yougov och det vore ovärderligt för marknadsföringen, men när det bara är en mätning så finns ju alltid risk för att just den panelen är lite märklig även om möjligheten också är att det är den enda som är bra. Kan ju hända att Piratpartiet är onormalt starka t.ex. och MED rapporterar ju i varje fall om stort intresse i några storstäder, även om jag har svårt att se att de slår i landet genrellt. Finns ju risken att de går relativt bra i Yougov också även om allt talar för att AfS är störst inom övriga och därför borde särredovisas nästa gång. Lyckas man väl övertyga folk om att man ligger över 3 tror jag dock stödröstande och att folk som är fegare vågar ta steget över då gör att man kommer hela vägen fram, så jag tror som tidigare på antingen under 3 procent eller över 4 procent.
Citera
2018-08-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Har aktivisterna lyckats fått ut valsedlar till ALLA vallokaler i landet?
Tänkte ifall man ska misstänka fusk ifall det inte finns några sedlar där.

Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.
Citera
2018-08-24, 10:59
Medlem
Tjyvass avatar
AfS - Det enda alternativet https://www.youtube.com/watch?v=C_pVSz13-IQ
Citera
2018-08-24, 10:59
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.
Men seriöst, det är 2 veckor till valet, byt vallokal då, beställ hem, eller kom tillbaka senare. Det är ju pinsamt om vi ska missa riksdagen bara för att folk låter sig luras av den här typen av billiga knep, och skulle man dessutom komma in riksdagen måste det väl ändå kännas rätt ruttet att ha röstat SD av den här anledningen och inte få vara med fullt ut på festen? Som Gustav och Erik sa i en av de senaste grodan, tänk tillbaka på hur det kommas i efterhand. Jag ville egentligen rösta AfS, men röstade SD för att jag inte vågade. Hur fräscht känns det om man kommer in och gör succé? Lite som att ha fegat ur och röstat moderaterna 2010 kanske?

Apropå billiga knep förresten, så kan man ju lägga just AfS valsedlar framme hos röstmottagarna. Folk måste börja dokumentera sådant här.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1032877372205395968
Citera
2018-08-24, 11:12
Medlem
Tjyvass avatar
Har man hög energi så kan man beställa hem valsedlar och lägga ut om man märker att det saknas i den vallokal man besökt.
Citera
2018-08-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Men seriöst, det är 2 veckor till valet, byt vallokal då, beställ hem, eller kom tillbaka senare. Det är ju pinsamt om vi ska missa riksdagen bara för att folk låter sig luras av den här typen av billiga knep, och skulle man dessutom komma in riksdagen måste det väl ändå kännas rätt ruttet att ha röstat SD av den här anledningen och inte få vara med fullt ut på festen? Som Gustav och Erik sa i en av de senaste grodan, tänk tillbaka på hur det kommas i efterhand. Jag ville egentligen rösta AfS, men röstade SD för att jag inte vågade. Hur fräscht känns det om man kommer in och gör succé? Lite som att ha fegat ur och röstat moderaterna 2010 kanske?

Apropå billiga knep förresten, så kan man ju lägga just AfS valsedlar framme hos röstmottagarna. Folk måste börja dokumentera sådant här.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1032877372205395968

AfS har en hel drös av aktivister, tror att det är över tusen stycken. Borde inte AfS varit så förutseende att att någon aktivist lagt ut valsedlar på de lokaler man förtidsröstar? Allt fler väljare förtidsröstar, och AfS borde ha täckt upp alla ställena i en storstad som Stockholm. Här på Norrmalm hade jag två ställen att välja på, i närheten där jag bor. Den ordinarie vallokalen är för min del Vasa Real.
När jag förtidsröstade tänkte jag så här, att det är bäst att snabba på, man kan ju hinna avlida innan ordinarie röstdag, och då kommer inte min röst att alls räknas.
Citera
2018-08-24, 11:18
Medlem
Jag tror det ska finnas valsedlar utplacerade i nästan samtliga vallokaler nu men det kan ju vara någon antidemokrat som plockar bort valsedlarna eller försöker gömma genom att placera något annat partis lappar framför.

I värsta fall får man skriva för hand: Alternativ för Sverige
Citera
2018-08-24, 11:22
Medlem
Supersoldats avatar
Om det nu inte skulle finnas valsedlar, ta då för fan en lapp och skriv "Alternativ för Sverige" på den, hur jävla svårt ska det va?
Citera
2018-08-24, 11:39
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, den är så underbart dålig så den blir bra. Kassel vet det, men bryr sig inte. Med Kassel i riksdagen skulle alla partiledardebatter bli så enormt mycket roligare, och nyttigare.

"Can´t hassel The Kassel"
Den är ju riktigt bra. Du lyssnar inte på vaporwave vanligtvis va?
Citera
2018-08-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Om det nu inte skulle finnas valsedlar, ta då för fan en lapp och skriv "Alternativ för Sverige" på den, hur jävla svårt ska det va?

Det är jävligt svårt, för hittar valförrättaren något fel på valsedeln som han kan anmärka på så kasseras valsedel. Kan vara en sån skitsak som ett stavfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in