2018-08-23, 22:51
Medlem
hrwdtjs avatar
Ungefär hur många röster krävs för att komma in i riksdagen? Det beror ju lite på hur många det är som röstar totalt sett för att nå 4%.
Citera
2018-08-23, 22:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hur många skall lyssna på mötet i Göteborg?
Tänkte vi kunde försöka få ihop en pluton av tappra krigare, några med flaggor, lite trummor och trumpeter som möts och tågar i samlad trupp?
Helt enkelt lite feststämning.
Vad säger ni killar!?

Vad tänker du dig för musik? Militärisk marsch? Samba?

Och du, med så mycket trummor och trumpeter är ju inte steget långt till vuvuzelor

Kiwi kommer säkert och fixar musiken. Ta kontakt med honom om du är sugen på att lira.
Citera
2018-08-23, 22:52
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Flera decennier av statlig propaganda och hjärntvätt leder till just detta. Man får ta ett steg i taget. SD har gjort allt de kunnat, nu behöver vi höja temperaturen rejält och rösta in AfS till riksdagen. Vad som händer sen återstår att se. Men AfS är helt nödvändigt för att få till en ökad medvetenhet om nationalism, återvandring, etnicitet och globalism.

Du har helt rätt min vän.
Även om jag inte personligen tror att de kommer in detta val så kommer de stärka sin position och komma in i nästa val med en sådan skäll att det ger eko i hela världen.
Kan tillomed vara bra för dem att växa till sig och jävlas lite till. Men naturligtvis hoppas jag på inklivande redan nu.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-08-23, 22:53
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Förutom in och återvandringspolitiken vad tycker ni om AFS andra frågor?

T.ex. kulturpolitiken?

Citat:
Alternativ för Sverige vill:

Införa en nationell strategi för arkitektonisk återuppbyggnad.
Göra det förbjudet för sociala medie-företag att censurera åsiktsyttranden.
Lägga ned SVT och SR och bygga upp en ny public service-organisation från grunden.
Avskaffa presstödet.

1. Ingen åsikt
2. Självklarhet
3. Väldigt viktig och bra punkt
4. Tidningar som inte kan överleva själva borde kunna gå i konkurs (natural selection)
Citera
2018-08-23, 22:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Missade du att alltså 7,4% av alla män anger ”Övrigt” som parti i senaste Yougov? (2,0% av alla kvinnor.) Och då ingår inte ditt parti i den siffran. Denna diskrepans talar starkt för att AfS stiger snabbt och att riksdagen är inom räckhåll.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/wf1hrq7mzi/Opinion_Metro_YouGov_Aug2018.pdf

Nej, det missade jag inte. Men jag underkänner Yougov vad gäller kategorin ”Övriga partier” i allmänhet och AfS i synnerhet.
Citera
2018-08-23, 22:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag håller med AFS i de flesta av deras frågor det är bara de tvångsmässiga utvisningarna av svenska medborgare jag inte stödjer. Fast det råkar vara deras kärnfråga.

Äsch, häng inte upp dig på kärnfrågan.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Du kom in här i tråden för 2h sedan och sa samma sak. Du har fått 10-tals svar som motbevisar dina defaitistiska påståenden, schas nu.

Mig stör det inte att AfS plockar röster från SD, så har så att säga inget att ”vinna” på att minska förhoppningarna om AfS.

Men du har rätt i att jag har sagt mitt. Kanske hörs vi igen den 9 september.
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som intresserad av arkitektur så är punkt 1 klockren för mig i deras kulturprogram.
Citera
2018-08-23, 22:55
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Förutom in och återvandringspolitiken vad tycker ni om AFS andra frågor?

T.ex. kulturpolitiken?
Platt skatt är en bra fråga som de driver.

Även kulturpoliken där de vill lägga ned "public service" och ersätt med ett riktigt allmännyttigt program för såväl TV och Radio. Jag gillar även deras engagemang för en snyggare arkitektur på Sveriges gator och torg (hus och parker etc.).

Jag är även svag för minskningen av Riksdagen även om jag själv skulle vilja gå längre och minska till 101 platser med ett tillägg att riksdagsspärren skulle ändras till 1%.
Citera
2018-08-24, 01:04
Medlem
robotguras avatar
Flashbacks servrar blev överbelastade efter att AfS länkade tråden
https://twitter.com/AfS_riks/status/1032733173531246592
Citera
2018-08-24, 01:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Samtidigt är AfS troligen (ety jag har inte studerat i detalj) inte mer "extremt" än valfritt västeuropeiskt konservativt parti pre -68.
Diskursen - som Jonsson redogör för pedagogiskt - har ju de senaste decennierna vridits åt ett kulturradikalt håll. Det som skiljer de stora höger och vänsterpartierna är sifferexercis om skatter. Obs - inte hos väljarna! Och jag vågar påstå att en majoritet av s-väljare, utan att själva veta om det, sympatiserar med AfS, utom i fråga om platt skatt - missunsamheten och avundsjukan sitter nog djupare.
Om polletten trillar ner hos fler moderatväljare (Berglund f d moderat) kan AfS växa betydligt.

Jag tycker f ö de kunde använda Japan och Finland som referens ang invandringen. Hahne t ex. Enkla ögonöppnare.

Ja precis! AfS är det mest normala partiet av alla. Vissa här - som sedan länge internaliserat sin självbild som ytterlighetsanhängare - blir provocerade när man påpekar det (case in point: jämförelser med Fälldin).

Men då bör man tänka om. För det är just att AfS är så väldigt normala, och inte alls extrema, som inger hopp. Det är just därför de har förmågan att segra i den metapolitiska kampen och vinna över folket på sin sida, och därmed få igenom sin politik.
Citera
2018-08-24, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Flashbacks servrar blev överbelastade efter att AfS länkade tråden
https://twitter.com/AfS_riks/status/1032733173531246592

Jag tyckte väl att det var precis typiskt när de vill göra reklam för sig själva så kraschar servrarna alternativt att det var något planerat underhåll. Hann och se Borlänge mötet under tiden där Kasselstrand läxar upp Zoo Zoo Zoomalier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in