Citat:
Ursprungligen postat av
Darwinist
Genushjärntvätten har inte fått män och kvinnor att välja samma utbildningar och ha samna intressen men den har lyckats övertyga många om att det enbart beror på uppfostran och förlegade könsnormer.
Och resultatet av att påtvinga människor lekar eller arbeten som de egentligen inte vill ha, eller kan sköta fysiskt eller psykiskt, är rimligen sjukskrivning och depressioner.
Det finns inget i mitt liv som jag är mer tacksam för, jag är född på 1960-talet, än att jag hade fullständig frihet under hela min skoltid att göra det jag ville göra, umgås med vem jag ville, läsa de ämnen jag ville, äta mat när jag ville osv. Hela mitt vuxna liv är påverkat av detta. Och det har inte gått särskilt illa för mig.
Jag uppfostrar mina 5 barn i samma fotsteg. Men det motarbetas tyvärr dagligen i skolan. Glömmer aldrig hur jag såg min äldsta dotter gå med klassen till sitt första Lucia-tåg i Mellanhedsskolan, bästa skolan i Malmö. Barnen gick över skolgården som ett gäng straffångar från 1930-talet, med böjda huvuden, två och två varannan tjej/kille, utan att prata. Det var inte genusdebatt då ca 2005, det var mer att man måste vara kompis med alla, inte uppträda störande osv. Det sociala drillandet tog så stor tid i Malmös skolor att de aldrig hann lära sig matte. Så hela familjen fick fly till Lund.
Dagis har dock varit fredad zon från ideologiskt styrt drillande, vad jag sett. Än så länge.