Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Regeringen och MP har slagit ett slag för jämställdheten. De har plockat bort alla orden "pojke" och "flicka" ur läroplanen till förskolan, och ersatt med Barn.
Men nu kommer ytterligare en förändring av läroplanen, formulerad av MP. I framtiden måste förskolepersonalen aktivt motarbeta könsnormer och mönster i lek, t.ex att flickor (jädrans, jag måste använda ordet) leker med dockor och killar med bilar. Eller att de inte leker med varann. KD har reserverat sig mot detta och kallar det genusflum.
Därför debatterade Gustav Fridolin mp och Sara Skyttedal KD i Aktuellt på TV igår.
På en rakt fråga till Fridolin från reportern, som var neutral, varför MP vill ändra läroplanen så att pojkars lekar med bilar styrs upp, så svarade Fridolin: "Se på metoo, som visar vuxna mäns beteende mot kvinnor. Det finns väl ingen som anser att dagis inte ska motverka det beteendet?
Min fråga är, har han något på fötterna här? Vad finns det för (feministisk) forskning som visar att pojkars/flickors lek på dagis kan påverka dem att behandla kvinnor/män illa som vuxna?
Och om det inte finns någon sådan forskning, varifrån har Fridolin fått sina ideer? Och är det i så fall verkligen sant att Sverige styrs av människor som inte bryr sig om fakta? Kanske borde man ändra dagis för att slippa personer som tänker som Fridolin?
Ren Bullshitt alltså, kolla upp vilka MP-are som har gått på dagis. Har tex Gustav Fridolin gått på dagis ?
Har Sara Skyttedal gått på dagis ?
Har de gått på dagis så är de väl inte längre kvalificerade att inneha poster i Riksdagen
Om resonemanget skulle vara riktigt, typ...
Att alla dagisbarn är potentiella våldtäktare eller hur ?
Jag menar för man detta resonemanget som Gustav Fridolin gör så gör det ju att hela dagisgenerationer är förlorade och det blir bara ett dystopiskt mörker av hela landet ?
Eller hur ?
Lika bra att byta ut hela Sveriges befolkning emot sådana som är emot allt sådant trams,
just det ja, islamisterna förstås -
Fredens Religion trumfar ju allt,
där har vi lösningen ja...
7K/PK har redan tänkt ut alltihopa ja, hehe...