Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De uteslöts ju för att de tog strid mot moderpartiet.

SD-ledningen fick damp när SDU publicerade en opartisk och nykter artikel om att de var för en tvåstatslösning vad gäller Israel-Palestina, vilket var helt "oförlåtligt" för de fanatiska sionistpajaserna i SD-ledningen. Om något var det SD-ledningen som tog strid mot SDU om något. Åkesson gick själv från SDU-ordförande till SD-ledare "över en natt", och SDU-toppen var betydligt mer kompetent och bättre utbildade uppfattades som ett hot från SD-ledningen. Särskilt när de inte är hjärndöda sionistlakejer som förespråkar "öppen svenskhet" för svenskar, men ett judiskt Israel för judar. Det var en fråga om maktkamp, allt annat är naivt att tro. SD-ledningen har knappt några högskoleutbildningar eller yrkeserfarenheter värt namnet, och de har ingenstans att ta vägen om de en dag skulle förlora sina positioner i SD, så de gör av med potentiella "konkurrenter". AfS-ledningen och deras riksdagslista lyser i kontrast med kompetens, höga utbildningar och yrkeserfarenhet.
Citera
2018-08-23, 22:11
Avslutad
AfS har nu fått min röst, sen blev det SD i kommun och landsting. Nu kör vi!
Citera
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag håller med AFS i de flesta av deras frågor det är bara de tvångsmässiga utvisningarna av svenska medborgare jag inte stödjer. Fast det råkar vara deras kärnfråga.

Samtliga partier, förutom V och MP, vill också ''tvångsmässigt'' utvisa invandrare med svenskt medborgarskap. Skillnaden mellan AfS och de andra är vart linjen dras. De andra vill utvisa fler våldtäktsmän, mördare osv. Medan AfS tycker man ska utvisa de som har ljugit sig till uppehållstillstånd, de som parasiterar på våran generösa välfärd utan att ha jobbat en dag i Sverige också.

Jag kan inte komma på någon anledning till varför man skulle ha kvar dem, har du något argument?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Jag pratar om riksdagsvalet den 9 september.

Hur fördelningen i gruppen ”Övriga” i Yougovs undersökning ser ut är en annan fråga, och enligt mig mindre intressant. Men visst, det är inte osannolikt att AfS har uppåt tre procentenheter eller så. De har skördat stora framgångar på Facebook, och det har förmodligen mobiliserat en hel del av sina sympatisörer till att delta i Yougovs mätningar.

Du kanske ska läsa på lite?

Citat:
Att man anmäler sig till panelen innebär dock inte nödvändigtvis att man blir uttagen till undersökningar. YouGov styr helt och hållet uttagning till respektive undersökning och den enskilde respondenten kan inte välja vilka undersökningar man har möjlighet att besvara.
Citat:
Kvoturval är en metod som YouGov har använt och förfinat sedan starten år 2000 och som inneburit att vi lyckats förutspå valresultat med mycket hög precision i många länder, t ex England, USA och Danmark. Det är samma metod vi använder i Sverige.
https://yougov.se/news/2015/08/21/om-onlinepaneler-och-tillforlitligheten/
Citera
2018-08-23, 22:12
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Nej jag menar att svenskarna är ett folk med ett unikt DNA värt att bevara men jag vill inte ha tvångsmässiga utvisningar av svenska medborgare.
Medborgarskap är mycket lättare att annullera än vad de flesta tror. Läs t ex vad FN egentligen skriver och hur t ex USA och Danmark gör.
Citera
Medlem
Citat:
Absolut. Men F! har jag för mig överskattandes, och jag tror att det idag finns fler partier än 2014 som kommit på att utnyttja självrekryterade paneler. Men det är mest en gissning.

I undersökningar från Ipsos, Demoskop med flera ligger ”Övriga” betydligt lägre.

Om de flesta undersökningar är urusla på att mäta SDs verkliga stöd, vi talar här om en skillnad uppemot hela 10 procentenheter vad gäller SDs stöd... vad får dig att tro att det skulle vara annorlunda eller lättare med mindre och än mer kontroversiella partier i övrigt-kategorin? Naturligtvis blir det mycket svårare att mäta mindre partier än större. SD är i samma kategori som AfS, därför blir YouGov i synnerhet intressant att följa.
Senast redigerad av IKN 2018-08-23 kl. 22:15.
Citera
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag kommer rösta AfS. Har t.o.m. funderat på att bli medlem, de behöver kvinnligt stöd också för att visa att vi står enade mot sionismen.
Vi har alla blivit lurade att islam är det största hotet, men vilka är det bakom?

Den som börjar forska i det "råkar ofta illa ut". Socialt, ekonomiskt, eller bara "råkar illa ut".
Försvinner, hittas "rånad" flytande i vattnet vid stadskajen med plånboken i handväskan.

Folk måste börja öppna ögonen innan det är försent.
Islamism är ett j-a skit, men för att utrota en maskros måste man gräva upp roten.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-08-23, 22:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ja. Alltså, manegen kunde ha varit krattad - kanske - OM de hade övergivit sin övertygelse och böjt sig för partipiskan. Men jag uppfattar dessa unga män som allt annat än opportunister. Lyssna på Kasselstrands torgmötestal - ofta går han till angrepp mot just skamlösa och opportunistiska politiker!

Ja, jag håller med dig. Och det är därför jag i någon mening respekterar Kasselstrand. Det är inte som karriäristerna som utgör basen i riksdagspartierna, eller för den delen NMR-folket som redan innan sitt engagemang var losers och inte har så mycket att förlora.
Citera
2018-08-23, 22:13
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag kommer rösta AfS. Har t.o.m. funderat på att bli medlem, de behöver kvinnligt stöd också för att visa att vi står enade mot sionismen.
Vi har alla blivit lurade att islam är det största hotet, men vilka är det bakom?

Den som börjar forska i det "råkar ofta illa ut". Socialt, ekonomiskt, eller bara "råkar illa ut".
Försvinner, hittas "rånad" flytande i vattnet vid stadskajen med plånboken i handväskan.

Folk måste börja öppna ögonen innan det är försent.
Islamism är ett j-a skit, men för att utrota en maskros måste man gräva upp roten.

MVH/Gnomegirl.

Du har röstat på fel parti. NMR är ditt om nu sionism och antisemitism är din grej.
Citera
2018-08-23, 22:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag håller med om att det finns många medborgare som säkert förtjänar att utvisas men det är principen som är farlig att rucka på.

Vem vet när du själv blir utvisad som sverigevän av sjuklövern?

Fast det är klart då gäller det att hinna först till att få majoritet mot sina motståndare.

Om AFS skulle vara nära att få igenom sin politik någon gång i framtiden så skulle nog motståndarna svara med samma mynt och försöka utvisa AFS medlemmar.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-08-23 kl. 22:21.
Citera
2018-08-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Varför ser du regeringsbildningen som ohanterlig? Varför skulle sannolikheten vara hög för att regeringen spricker inom ett år? Oavsett om AfS kommer in och SD blir största parti 9/9, utgår jag ifrån att SD kommer att isoleras. Regeringen blir en DÖ 2.0-variant, sannolikt med Lööf som statsminister. C-S-Mp-regering. Raise to the bottom...
Jag är nog långt ifrån ensam att tro att regeringsfrågan blir oerhört komplicerad. Om man ska utgå från de besked partierna gett så kommer det inte ens gå att bilda en regering, så därför kan man inte utgå från deras uttalanden före valet utan man måste försöka leva sig in i hur de kommer att resonera när valresultatet finns på plats.

Då kan man tänka sig en S, MP, C, L-regering som vilar på stöd från V. Det säger sig självt att en sådan regering får enorma problem och sannolikt faller inom ett år.
Citera
2018-08-23, 22:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Du kanske ska läsa på lite?

https://yougov.se/news/2015/08/21/om-onlinepaneler-och-tillforlitligheten/

Jaja, vi får väl se den 9 september. Det är ingen hemlighet att jag är motståndare till AfS, men jag vågar nog påstå att hängivna sympatisörer snarare tenderar att vara överoptimistiska om sitt valresultat än motståndare underskattar det samma.

Med det sagt vore 0,5 procent egentligen inte så dåligt resultat det heller.9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in