Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Nej jag menar att svenskarna är ett folk med ett unikt DNA värt att bevara men jag vill inte ha tvångsmässiga utvisningar av svenska medborgare.

Om dessa har fått sina medborgarskap genom att ljuga sig till dem, eller misskött sig det första de gjort i samband med att de fått dem (våldtäkter, parasitism, kasta sten på ambulans och brandbilspersonal, etc) så ska man med rätta kunna ta dessa ifrån dem. Svenska medborgarskap ges bort som ingenting idag, och det är en stor skymf mot alla som har svenska medborgarskap på korrekta grunder (främst etniska svenskar).

"Frivillig återvandring" är helt jävla tandlöst och kostsamt. Rösta du på ditt intetsägande och veka SD, men AfS gör helt rätt med sin aktiva återvandringspolitik. Det är så många som bara ska ut med huvudet före, sedan kan ni gråta hur mycket ni vill.
Citera
2018-08-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag imponeras av både Kasselstrand och Hahne, och Jessica Ohlson. Manegen i SD var krattad, och de hade båda utan problem blivit invalda med en lön på 60K+.

Med AfS offrar de en hel del, inklusive civila karriärer. Men de fortsätter kämpa för det de tror på.

Vad pratar du om? Manegen var inte krattad för Kasselstrand och Hahne. De uteslöts ju jämte de flesta SDU-medlemmarna. Och inga civila karriärer offras. Du är okunnig.
Citera
2018-08-23, 22:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Fi var exkluderade från Övriga med 4.8%, så nu vet jag inte om du har en agenda och låtsats vara dum.

Jag pratar om riksdagsvalet den 9 september.

Hur fördelningen i gruppen ”Övriga” i Yougovs undersökning ser ut är en annan fråga, och enligt mig mindre intressant. Men visst, det är inte osannolikt att AfS har uppåt tre procentenheter eller så. De har skördat stora framgångar på Facebook, och det har förmodligen mobiliserat en hel del av sina sympatisörer till att delta i Yougovs mätningar.
Citera
2018-08-23, 22:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Vad pratar du om? Manegen var inte krattad för Kasselstrand och Hahne. De uteslöts ju jämte de flesta SDU-medlemmarna. Och inga civila karriärer offras. Du är okunnig.

De uteslöts ju för att de tog strid mot moderpartiet.
Citera
2018-08-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Det är ju inte svenskar som skall bevisa varför främmande biologiska element bör stanna, det är främmande biologiska element som bör bevisa varför vi inte skall annullera deras medborgarskap. Du låter som en SD-Boomer som svalt allt detta med öppen svenskhet tyvärr. Nu är jag med rätta fördomsfull, har du en thaifru?

Precis. Alla hjärntvättade stackare vänder alltid på allting. Det som är intressant för oss är ju vad som faktiskt är bäst för oss. Vad som är bäst eller bra för dom, de andra, är inte vad politiker som representerar oss ska fundera över eller bry sig om.
Citera
2018-08-23, 22:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag håller med AFS i de flesta av deras frågor det är bara de tvångsmässiga utvisningarna av svenska medborgare jag inte stödjer. Fast det råkar vara deras kärnfråga.

Citera
2018-08-23, 22:03
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Hur fördelningen i gruppen ”Övriga” i Yougovs undersökning ser ut är en annan fråga, och enligt mig mindre intressant. Men visst, det är inte osannolikt att AfS har uppåt tre procentenheter eller så. De har skördat stora framgångar på Facebook, och det har förmodligen mobiliserat en hel del av sina sympatisörer till att delta i Yougovs mätningar.

Glöm inte bort att YouGov är de som har varit närmast de faktiska valresultaten, inte minst SD som har underskattats av de andra.
Citera
2018-08-23, 22:07
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Det kan hända att jag överskattar MED, men håller med dig om vilka som stöder dem. Finns dock en och annan missnöjd moderat...

Grejen man måste ha i beaktande är att AfS lyckats mycket väl på sociala medier. Det är troligt att den framgången också spillt över i opinionsmätningar som baseras på självrekryterade paneler.

Samtidigt är AfS troligen (ety jag har inte studerat i detalj) inte mer "extremt" än valfritt västeuropeiskt konservativt parti pre -68.
Diskursen - som Jonsson redogör för pedagogiskt - har ju de senaste decennierna vridits åt ett kulturradikalt håll. Det som skiljer de stora höger och vänsterpartierna är sifferexercis om skatter. Obs - inte hos väljarna! Och jag vågar påstå att en majoritet av s-väljare, utan att själva veta om det, sympatiserar med AfS, utom i fråga om platt skatt - missunsamheten och avundsjukan sitter nog djupare.
Om polletten trillar ner hos fler moderatväljare (Berglund f d moderat) kan AfS växa betydligt.

Jag tycker f ö de kunde använda Japan och Finland som referens ang invandringen. Hahne t ex. Enkla ögonöppnare.
Citera
Bannlyst
Citat:

Kan vara så, så länge AFS fortsätter maler fram så som de gjort och lyckats kuppa till sig ännu mer publicitet lever jag med det Vita Pillret och tror de kommer in. Som jag skrivit tidigare, de måste själva tror på det osannolika kan inträffa och visa det i allt de gör utan minsta tvekan tills de inte kan göra mer. Hybris kan vara bra för AFS, ett tåg utan bromsar! Valet är inte avgjort även om AFS skulle vara inne för stunden så kan de tappa det om de inte håller lågan intakt! AFS behöver fullklara totalt krig mot regimen tills sista sekunden och blodsdroppen. TOTALT KRIG NU!
Citera
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag håller med AFS i de flesta av deras frågor det är bara de tvångsmässiga utvisningarna av svenska medborgare jag inte stödjer. Fast det råkar vara deras kärnfråga.

Återvandringen gäller först och främst de med uppehållstillstånd, såväl temporära som permanenta.

Sedan är det klart att svenska folket (om ej AfS i sig) vill se en återvandring av bilbrännare eller pensionärsrånare oavsett om det har "medborgarskap" eller ej.

Medborgerlig samling finns om du svänger vänster. Var god dröj.
Citera
2018-08-23, 22:08
Medlem
Citat:
De uteslöts ju för att de tog strid mot moderpartiet.

Ja. Alltså, manegen kunde ha varit krattad - kanske - OM de hade övergivit sin övertygelse och böjt sig för partipiskan. Men jag uppfattar dessa unga män som allt annat än opportunister. Lyssna på Kasselstrands torgmötestal - ofta går han till angrepp mot just skamlösa och opportunistiska politiker!
Citera
2018-08-23, 22:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Glöm inte bort att YouGov är de som har varit närmast de faktiska valresultaten, inte minst SD som har underskattats av de andra.

Absolut. Men F! har jag för mig överskattandes, och jag tror att det idag finns fler partier än 2014 som kommit på att utnyttja självrekryterade paneler. Men det är mest en gissning.

I undersökningar från Ipsos, Demoskop med flera ligger ”Övriga” betydligt lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in