2018-08-22, 22:52
Medlem
Fittahoras avatar
Kom att tänka på en sak till.

När skandalen om att Cohen hade spelat in klienter i hemlighet spelades ett enda klipp upp i media, ett samtal mellan Cohen och Trump där Cohen frågar hur Stormy Daniels skulle betalas och Trump svarar med check.

Troligtvis ingen slump att vi fick ta del av just den korta delen av inspelningen. Det bevisar att betalningen kom från Trump.

Återigen, det är en fälla.
Citera
2018-08-23, 00:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ett brott som inte har begåtts (Trump finansierade sin kampanj till 100% ur egen ficka). Däremot ej sagt att brott mot partibidragslagstiftningen inte har begåtts, dock inte av Trump...

Vad Pentagon enas om är oväsentligt. Dom hade en budget att hålla sig till som beslutats av Vita huset.

<hårklyvning>USA är ingen demokrati utan en konstitutionell republik.</hårklyvning>

Nope.

Trump finansierade förvisso mycket stora delar av sin kampanj, men han fick även donationer. Dock är det irrelevant - det är ett brott vilket som...
Trump, unlike a supporter, is not subject to the usual strict per-person contribution limit and could legally make a $130,000 contribution to his own campaign. The failure of Trump to disclose any such “contribution,” however, would make it unlawful
https://blog.harvardlawreview.org/the-coming-storm-hush-money-and-the-federal-election-campaign-act/

Sen är det förstås en annan sak att bevisa allt - om det ens är möjligt att åtala Trump medan han är president. Men olagligt är det lik förbaskat så länge syftet är att främja Trumps chanser i valet - oavsett om utbetalningen sker med en check, banköverföring eller cash - och oavsett om pengarna ursprungligen kom från en supporter eller Trump själv.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-23 kl. 00:57.
Citera
2018-08-23, 01:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Den 1 augusti - efter att tidningarna skrivit om Qanon-fansen på Trumps rally - skrev Q:
You are now mainstream.
Handle w/ care.
The Great Awakening.
Dagarna efter trendade Qanon på google search - från index 22 till ett nytt 100, och gick även upp bland googles 10-i-topsökningar.
Nu - tre veckor senare verkar det dock inte som om uppmärksamheten har ökat intresset det minsta, utan Index är åter nere på 22..
Så det blev inte så mycket av med det där stora uppvaknandet - i alla fall inte denna gång.

Förresten så kan man passa på och fråga sig vad det var Q hintade om dagen efter ovanstående inlägg när han skrev "Something BIG is about to drop"?
Det kan väl knappast ha varit det vi ser utspela sig nu med Cohen och Manafort...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-23 kl. 01:18.
Citera
2018-08-23, 08:39
Medlem
Citat:
FH Därav min slutsats att det är en fälla. Cohen har bevis som trumpadministrationen vill "tvätta" för att kunna användas i pågående utredningar. Allt detta har jag skrivit om tidigare i tråden.
Igår, 18:45

Hittade inte min kommentar om att Cohen tydligen var advokat åt Epstein och HRC och att han var involverad i Epstein Island utredningen.

Finns det någon sanning i det så finns de ju såklart en chans att man använt sig av Stormy affären för att introducera lite fina bevis mot the usual suspects.

Eller så är det precis som det ser ut, Trump betalade Stormy Daniels för att hålla tyst, hon höll inte alls tyst och är väl vid det här laget ganska rik gissar jag?

Hon har nästan en miljon följare på twitter och 100.000 följare kan man väl försörja sig på.

Den stora vinnaren här i alla kategorier är nog stormy
Citera
2018-08-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ett brott som inte har begåtts (Trump finansierade sin kampanj till 100% ur egen ficka).

Nej (dvs inte ett nja utan ett nej a la pants on fire). Trump finansierade i storleksordningen 20% av sin egen kampanj enligt FEC (Valmyndigheten, se exempelvis denna sammanställning: https://www.opensecrets.org/pres16/candidate?id=N00023864)

Och en mycket viktig distinktion i är att det inte är olagligt för en kandidat att betala av någon som kan besudla ens rykte, det som är olagligt är att inte redovisa det. Och för att undvika missförstånd, det har inte redovisats, så därför är det ett olagligt partibidrag (dvs Trump har hjälpt sig själv att vinna valet utan att redovisa det som ett partibidrag). Notera att inte bara pengar har värde, utan även tjänster och liknande.

Citat:
Vad Pentagon enas om är oväsentligt. Dom hade en budget att hålla sig till som beslutats av Vita huset.

Nej. Det fungerar inte så, chefen för den verkställande makten (presidenten) har frågat ansvarig myndighet om kostnader och genomförbarhet av en militärparad i DC. Och ansvarig myndighet har inte gett ett officiellt svar.

Citat:
<hårklyvning>USA är ingen demokrati utan en konstitutionell republik.</hårklyvning>

Jag håller nog inte med om den hårklyvningen, skulle säga att demokrati handlar om ett ideal om var makt kommer ifrån, dvs i en demokrati från folket, i en autokrati från diktatorn, i en teologi från "gud" (och praktiskt makt hos präster som "tolkar") etc. Konstitutionell republik är snarare ett makt användningsideal, dvs att folkvalda representanter sätter lager men de är inskränkta från att ändra på eller påverka konstitutionen. Dvs samma nivå som en konstitutionell monarki.

För att undvika förvirring, både USA och Sverige är demokratier, men USA är en konstitutionell republik med president utanför lagstiftande makten (vilket kan särskiljas från en parlamentariskt konstitutionell republik) i så makt används, och Sverige är en konstitutionell monarki i det att vi har ett ärvt stadsöverhuvud med ceremoniell makt som står under lagen.
Citera
2018-08-23, 11:28
Medlem
BushwickBills avatar
Vad är det nu, hundrade gången oppositionen kräver riksrätt? Snart borde dom väl lära sig att man lägger inte hela sin trovärdighet i vågskålen när Trump är motvikt om man inte är EXTREMT säker på sin sak. Dom verkar så jävla stressade över situationen och om detta inte är en fälla, Q hintar åt det, så är det troligtvis den sista dödsryckningen för Mueller-utredningen. Enda som är kvar att försöka sätta dit Trump på är ju mened, vilket han sjukt nog kan fällas för ÄVEN om han talar sanning(!!!), och det ser dom ut att kunna glömma, varken collusion eller obstruction(bisarr anklagelse i det här fallet förresten) är ju aktuellt längre.

En annan kul sak är Trump senaste uttalande under Wv-rallyt om motiveringen att flytta ambassaden i Israel, slänger in min teori och trådens största sanningssägares kommentar som en liten notering över hur usel fantasi och analysförmåga en del truthers har:

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Trump använder klassiska trolltaktiker hela tiden, jag har skrivit om en del av dom. Han har en formel han trollar msm/demokraterna heeeela tiden och jag förstår inte att dom aldrig lär sig.

Vad är Israelernas främsta vapen? Gnäll om antisemitism. Vad ska man då göra för att få tyst på dom? Ge dom en jävla ambassad då och dra oss ur FN-rådet! Vad ska Israelerna gnälla på nu? Helt plötsligt kan man ställa krav på dom utan att dom kan komma med något gnäll om hur orättvist allt är och vilken extrem misär dom lever i.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Man kanske borde avvakta och se om Trump någonsin kommer med några krav på Israel innan man påstår att det är en listig plan...

Citat:
JNS.org – US President Donald Trump said on Tuesday that Israel will have to pay “a higher price” in peace talks with the Palestinians as a result of official US recognition of Jerusalem as Israel’s capital last year.

Speaking at a rally in Charleston, W.V., Trump said it was now the Palestinians’ “turn” to “get something very good” in potential peace talks with Israel.

Trump touted his decision to recognize Israel’s claim over Jerusalem and move the US embassy there, which sparked international condemnation and drew the ire of the Palestinians.

“If there’s ever going to be peace with the Palestinians, then this was a good thing to have done,” Trump said of his decision.
Citera
2018-08-23, 11:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Vad är det nu, hundrade gången oppositionen kräver riksrätt? Snart borde dom väl lära sig att man lägger inte hela sin trovärdighet i vågskålen när Trump är motvikt om man inte är EXTREMT säker på sin sak. Dom verkar så jävla stressade över situationen och om detta inte är en fälla, Q hintar åt det, så är det troligtvis den sista dödsryckningen för Mueller-utredningen. Enda som är kvar att försöka sätta dit Trump på är ju mened, vilket han sjukt nog kan fällas för ÄVEN om han talar sanning(!!!), och det ser dom ut att kunna glömma, varken collusion eller obstruction(bisarr anklagelse i det här fallet förresten) är ju aktuellt längre.

En annan kul sak är Trump senaste uttalande under Wv-rallyt om motiveringen att flytta ambassaden i Israel, slänger in min teori och trådens största sanningssägares kommentar som en liten notering över hur usel fantasi och analysförmåga en del truthers har:

Man kanske borde avvakta och se om Trump någonsin kommer med några krav på Israel innan man påstår att det är en listig plan...
Eller har du sett några framförda krav på Israel?

Sen vore det förstås toppen om det verkligen kommer sådana krav i fredstrevande syfte - men Trump har ju knappast hålla alla sina löften hittills om man säger så..
Citera
2018-08-23, 11:49
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag håller nog inte med om den hårklyvningen, skulle säga att demokrati handlar om ett ideal om var makt kommer ifrån, dvs i en demokrati från folket, i en autokrati från diktatorn, i en teologi från "gud" (och praktiskt makt hos präster som "tolkar") etc. Konstitutionell republik är snarare ett makt användningsideal, dvs att folkvalda representanter sätter lager men de är inskränkta från att ändra på eller påverka konstitutionen. Dvs samma nivå som en konstitutionell monarki.
Du har ingen aning om vad du talar om.

Demokrati = Majoriteten regerar, även kallat "mob rule".
Konstitutionell republik = Folket har rättigheter definerade i en konstitution.

Anarki (laglöshet) -> Republik -> Demokrati -> Tyranni.

Citat:
Ursprungligen postat av itazon
För att undvika förvirring, både USA och Sverige är demokratier, men USA är en konstitutionell republik med president utanför lagstiftande makten (vilket kan särskiljas från en parlamentariskt konstitutionell republik) i så makt används, och Sverige är en konstitutionell monarki i det att vi har ett ärvt stadsöverhuvud med ceremoniell makt som står under lagen.
För att undvika förvirring bör du sluta gissa.

USA är en konstitutionell republik som Deep State försöker konvertera till en demokrati med slutmålet tyranni. Amerikanska försvaret med hjälp av Donald Trump håller på att förhindra att det sker och återinföra lag och ordning (konstitutionen).

Sverige är en monarki (som är en form av tyranni) i form av skendemokrati. Hur vi än röstar kommer lite eller ingen skillnad att ske.
Citera
2018-08-23, 14:19
Medlem
Citat:
Du har ingen aning om vad du talar om.

Demokrati = Majoriteten regerar, även kallat "mob rule".
Konstitutionell republik = Folket har rättigheter definerade i en konstitution.

Anarki (laglöshet) -> Republik -> Demokrati -> Tyranni.

Nja, jag pratar om demokrati som maktursprungskoncept, inte direktdemokrati som statsskick (i den mån det kan kallas statsskick) vilket verkar vara det du refererar till (dvs folket som oundviklig och direkt suverän). En republik har demokrati som maktursprungskoncept. Nämn en republik där majoriteten av makten inte utgår från folket? (eller borde utgå från folket, det finns ju de som hävdar att de är republiker som praktiskt har autokratisk eller oligarkisk maktfördelning) I ex USA (iaf på pappret) utgår all makt från folket förutom den makt som är fastställd i konstitutionen.

Viktigt distinktion i det jag skriver, på engelska är det inte brukligt men i folkmun används alldeles för ofta (enligt mig, vill inte lägga mina ord i annans mun) "democracy" som ersättare för "direct democracy". Dvs på alla ställen jag har skrivit demokrati menar jag demokrati som maktursprungskoncept, alltså inte skicket eller ordningen direktdemokrati vilket jag tolkar det som att du menar.

Citat:
USA är en konstitutionell republik som Deep State försöker konvertera till en demokrati med slutmålet tyranni. Amerikanska försvaret med hjälp av Donald Trump håller på att förhindra att det sker och återinföra lag och ordning (konstitutionen).

Sverige är en monarki (som är en form av tyranni) i form av skendemokrati. Hur vi än röstar kommer lite eller ingen skillnad att ske.

Jag är inte med på vad du menar här. Använder du tyranni som paraplybegrepp för ordningar där Deep State bestämmer?

Att vår röst spelar liten roll i Sverige är en konsekvens av att svenskar är dåliga på att organisera sig i sammanslutning som går att rösta på, inte ordningen som sådan. Och Sverige är inte en monarki då vi inte har monarken som suverän, däremot är vi en konstitutionell monarki med ceremoniellt stadsöverhuvud.

Sen kan jag hålla med om att den demokratiska implementation i Sverige kan förbättras, exempelvis att vi har en artificiell spärr till fullmäktige och riksdag som gör att man praktiskt blir av med sin röst. Exempelvis Schultze-metoden skulle råda bot på mycket upplevd "förutbestämdhet".
Citera
2018-08-23, 17:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Anonymous 5 Nov 2017 - 6:55:46 AM
...
Was POTUS in LV that night?
Yes/no?
Why was he there?
...
Q
LV = Las Vegas.
Citera
2018-08-23, 18:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
LV = Las Vegas.

Citat:
Anonymous 5 Nov 2017 - 6:55:46 AM
...
Was POTUS in LV that night?
Yes/no?
Why was he there?
...
Q

No...

President Donald Trump’s Schedule for Sunday, October 1, 2017

2:20 PM Depart Bedminster, NJ en route to Jersey City, NJ – Trump National Golf Club Bedminster
2:50 PM Depart Liberty State Park Landing Zone en route to Liberty National Golf Club
3:00 PM Participates in the Presidents Cup Golf Tournament – Commissioners Suite Liberty National Golf Club
6:00 PM Participate in the Presidents Cup Golf Tournament trophy presentation – 18th Green Liberty National Golf Club
6:15 PM Depart Liberty National Golf Club en route to Liberty State Park Landing Zone – Liberty National Golf Club
6:30 PM Depart Jersey City, NJ en route to Morristown, NJ – Liberty State Park Landing Zone
6:55 PM Depart Morristown, NJ en route to Washington, D.C.
8:05 PM Arrive at the White House – South Lawn

https://www.conservativedailynews.com/2017/10/president-donald-trumps-schedule-wednesday-october-11-2017/
https://www.whitehousedossier.com/2017/10/01/trump-schedule-sunday-october-1-2017/
Citera
2018-08-23, 18:27
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
På samma vis var/är det egendomligt att han står så nära Israel och flyttade ambassaden till Jerusalem, men även här kommer väl svaret uppenbara sig för oss tids nog.
Trump har själv sagt att anledningen till flytten av ambassaden är att fredsförhandlingar mellan Palestina och Israel alltid fallerar på frågan om Jerusalem som Israles huvudstad. Hur en flytt av en ambassad påverkar legitimiteten av en huvudstad som anspråkas av två nationer är för mig högst oklart.

Jag köper som bekant inte den förklaringen.

Citat:
Min teori/förhoppning: Trumpadministrationen flyttade ambassaden från Tel Aviv, en stad grundad av judar och innan Israels uppkomst av judarna betraktad som deras huvudstad.

Jerusalem var Palestinas huvudstad innan britterna intog staden 1917. Jerusalem anspråkas av Palestina, som anser det vara sin huvudstad, liksom av Israel efter grundandet 1948.

Många är dom som inte erkänner Israel som stat och min teroi/förhoppning är att det i planen ingår att staten Israel skall upplösas och dess mark återges till tidigare ägare. Om det sker är USAs ambassad lokaliserad i Palestinas huvudstad Jerusalem och inte i judarnas huvudstad Tel Aviv.
Citat:
We are saving Israel for last.
Very specific reason not mentioned a single time.
Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in