2018-08-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är märkligt att det dyker upp sådana fakta först EFTER att de suttit 4 år i regeringsställning. Man kan tycka att MP borde varit genomlysta av media nu.

Å andra sidan så bashas MP ganska öppet nuförtiden som det elitisktiska urbana lyxparti det egentligen är. Fairtrade Christianiacyklar och ekologisk lyxmat åt alla.

https://www.expressen.se/debatt/partiet-som-gor-allt-for-att-forstora-for-bonderna/

https://www.expressen.se/debatt/partiet-for-proppmatta-de-som-redan-har-allt/

Weidmo Uvells artikel (andra länken) är utmärkt, hade läst den tidigare, men det är en debattartikel och hon är en outlier i svensk debatt. På nyhetsplats och bland krönikörer och betalda åsiktsproffs omhuldas mp av MSM lika starkt som för fem år sedan.
Citera
2018-08-23, 11:29
Medlem
flaskborstes avatar
De flesta hälsosamma kulturer har olika riter för att bli en man, pojkar uppfostras till att bli män och kvinnor till kvinnor. Detta har fungerat för mänskligheten i hundra tusentals år. De experiment som nu görs oftast då riktade till pojkar och män kommer att leda till att vi får könlösa homosexuella män som inte kan reproducera sig.

Detta kan vi redan se vad gäller fruktbarheten hos män och i Synnerhet Svenska män.
Sverige måste importera fertila män då de unga männen i dagens Sverige har förvandlats till homosexuella kastrater och avkönade pojkar. En medveten kastrering och utrotning av Svenska unga män. När detta inte fungerar så matas de unga männen med SSRI preparat för att de INTE skall kunna föröka sig i någon högre utsträckning.

Det som kommer hända då är att Svensken som definition utrotas ut världens genpool och de för Sverige främmande männen tar över.

Detta är MP och socialdemokraternas medvetna strategi. Att Sverige har haft många framstående vetenskapsmän, idrottare och annat på den lilla befolkning vi faktiskt är anses som en fara kan man tro. Att ex muslimska länder inte ens kommit i närheten av Svenskarnas bragder genom tiderna är ett faktum. Detsamma gäller de mörkhyade från Afrika.

Så det är naturligtvis säkrast för MP och deras planer att fylla landet med annan befolkning att då utrota de Svenska generna.
Citera
2018-08-23, 12:23
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Men treåriga barn i slöja är inte ett problem
Citera
2018-08-23, 12:47
Medlem
RedXs avatar
Den här artikeln tar upp ämnet:

https://www.theatlantic.com/sexes/archive/2012/12/you-can-give-a-boy-a-doll-but-you-cant-make-him-play-with-it/265977/
Citera
2018-08-23, 13:14
Medlem
Jag såg inte denna intervju med Fridolin.
men! låt mig gissa att Fridolin INTE menade att just lek med liten lastbil ger ---> våldtäktsmän.
utan mer syftar på den större bilden av könsnormer.
Citera
2018-08-23, 13:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte läst forskningen, men Gustav är väl utbildad inom det? Han är väl lärare? Så jag antar att han vet det bättre än jag. Jag skulle aldrig sätta mina barn på dagis över huvud taget.

Kolla på NRK:s dokumentär som krossar svenska genusforskningen. Kommer inte ihåg namnet men googla men där har de ett gediget arbete.
Citera
2018-08-23, 13:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag såg inte denna intervju med Fridolin.
men! låt mig gissa att Fridolin INTE menade att just lek med liten lastbil ger ---> våldtäktsmän.
utan mer syftar på den större bilden av könsnormer.
Det är exakt den sortens samband han försöker göra.
När Fridolin säger "respekt" menar han att män ska ge plats för kvinnor.
Och med det underförstått att kvinnor annars inte kan konkurrera med män.
Citera
2018-08-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kolla på NRK:s dokumentär som krossar svenska genusforskningen. Kommer inte ihåg namnet men googla men där har de ett gediget arbete.

"Hjernevask" av Harald Eia på NRK
Citera
2018-08-23, 13:24
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Min fråga är, har han något på fötterna här? Vad finns det för (feministisk) forskning som visar att pojkars/flickors lek på dagis kan påverka dem att behandla kvinnor/män illa som vuxna?

Och om det inte finns någon sådan forskning, varifrån har Fridolin fått sina ideer? Och är det i så fall verkligen sant att Sverige styrs av människor som inte bryr sig om fakta? Kanske borde man ändra dagis för att slippa personer som tänker som Fridolin?

Enligt forskningen är svenska pojkar snällast i världen:

Citat:
Världens snällaste pojkar finns i Sverige, enligt en studie om våld bland barn i nio länder. 19 procent av de svenska pojkarna hade brukat fysiskt eller psykiskt våld den senaste månaden. Sammantaget gör det dem mindre aggressiva än svenska flickor, vars våldsnivå låg på 21 procent. Men om man bara ser till fysiskt våld är svenska flickor snällare.

Våldsammast i jämförelsen var barnen i Kenya. Där uppgav 38 procent av flickorna och 46 procent av pojkarna att de hade använt fysiskt eller psykiskt våld.

https://fof.se/artikel/svenska-pojkar-snallast

Edit: Med tanke på gårddagens UG så vore det antagligen mer effektivt att INTE driva Miljöpartiets invandringspolitk. Om man vill göra något för jämställdhet och mot sexuella övergrepp.
Senast redigerad av tryggtochbra 2018-08-23 kl. 13:38.
Citera
2018-08-23, 13:26
Medlem
Citat:
Regeringen och MP har slagit ett slag för jämställdheten. De har plockat bort alla orden "pojke" och "flicka" ur läroplanen till förskolan, och ersatt med Barn.

Men nu kommer ytterligare en förändring av läroplanen, formulerad av MP. I framtiden måste förskolepersonalen aktivt motarbeta könsnormer och mönster i lek, t.ex att flickor (jädrans, jag måste använda ordet) leker med dockor och killar med bilar. Eller att de inte leker med varann. KD har reserverat sig mot detta och kallar det genusflum.

Därför debatterade Gustav Fridolin mp och Sara Skyttedal KD i Aktuellt på TV igår.

På en rakt fråga till Fridolin från reportern, som var neutral, varför MP vill ändra läroplanen så att pojkars lekar med bilar styrs upp, så svarade Fridolin: "Se på metoo, som visar vuxna mäns beteende mot kvinnor. Det finns väl ingen som anser att dagis inte ska motverka det beteendet?

Min fråga är, har han något på fötterna här? Vad finns det för (feministisk) forskning som visar att pojkars/flickors lek på dagis kan påverka dem att behandla kvinnor/män illa som vuxna?

Och om det inte finns någon sådan forskning, varifrån har Fridolin fått sina ideer? Och är det i så fall verkligen sant att Sverige styrs av människor som inte bryr sig om fakta? Kanske borde man ändra dagis för att slippa personer som tänker som Fridolin?

Tycker han har rätt i denna fråga. Så jävla många barn som är helt könsplacerade. Tycker det är tufft nu när flickor och pojkar kan leka samma lekar, spela samma spel tillsammans. Hör aldrig något om tjejbaciller och annat idag. Tycker detta är bra, tycker det är ganska kasst att pojkar och flickor skapar separata grupper tidigt.
Senast redigerad av sampanl 2018-08-23 kl. 13:30.
Citera
2018-08-23, 13:38
Medlem
Igni-ferroques avatar
Men att ge uppehållstillstånd till några tusen afghaner som saknar asylskäl och är uppväxta i en av världens mest kvinnofientliga kulturer? Som SVT nyligen visade har en skyhög representation i våldtäktsstatistiken?

Om man följer Fridolins egen logik så borde han vara fullkomligt livrädd för varenda afghan. Mp har en politik som är väldigt väldigt svår att förstå.
Citera
2018-08-23, 13:38
Medlem
Ironiskt att det var mest "Metoo-män" som håll så varmt om sådana genus frågor som tas upp av Fridolin. Han har inte tänkt att detta verkar ha motsatt effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in