2018-08-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vadå? Skall inte pojkar få leka med bilar längre? Frigolitmannen är farlig. Helt ärligt.
Vad är det för jäkla Sovjetsamhälle han vill ha?

Hoppas MP inte ens får 4% i valet. Dom är galna.

Visst är de bindgalna och doktrinära, men just nu pekar opinionsmätningarna på att de kan hamna ungefär där de låg förra valet. Detta efter fyra års totalt misslyckad insats i regeringen.

Med uppbackning från massmedia klarar man skivan i alla fall.
Citera
2018-08-23, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Forskning finns. Men vad är resultatet av forskningen? Kan du länka till någon sida som styrker/avstyrker Fridolins uttalande i Aktuellt?

...denna s k forskning visar nog helt riktigt att man kan stöpa bar i vilken form man vill. Barn är per definition ett oförädlat resultat av sitt arv och sin miljö, så om man startar tidigt kan man nog få dem att bli eller identifiera sig som/med i princip vad som helst. Låter du ett barn växa upp i en grotta med en varg (Romulus/Remus) så tror barnet sannolikt att det är en varg till det möjligen möter människor för första gången (Mowgli)... Så om Fridolin vill göra hen av alla små pojkar så kan han det genom att tvinga dem att klä sig i flickkläder, leka flicklekar och hela tiden intala dem att de är flickor. Om dessa pojkar senare i livet börjar märka att något skaver är en annan potatis... Man kan nog få ett barn att bli fullblodsnazist, kommunist eller djupt frireligiös md samma lätthet och indoktrineringsagenda. Men den stora frågan är varför Fridolin vill det? Vill han inte att pojkar skall vara pojkar och flickor vara flickor utan skall alla känna sig otillräckliga och sexuellt frustrerade och osäkra när de växer vidare? Inte tillhöra något man kan identifiera sig med och gå vidare i livet utan alla skall få könsidentitetsproblem när de växer upp och därmed sannolikt må dåligt psykiskt efterhand (vilket ett stort antal inom HBTQ förefaller göra).
Citera
2018-08-23, 11:00
Medlem
Citat:
Om du orkat läsa de 20 inläggen i tråden (TLDR) så ser du att inte en enda länk fungerar?

Nja personen hade bara två länkar som var bakom vanliga universitetsbetalväggar. Hur som kan du iaf läsa abstract genom att bara googla på titlarna.

Eller maila uni så skickar de pappret till dig.
Citera
2018-08-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte läst forskningen, men Gustav är väl utbildad inom det? Han är väl lärare? Så jag antar att han vet det bättre än jag. Jag skulle aldrig sätta mina barn på dagis över huvud taget.

Nej, han är inte lärare. Han har någon form av sådan utbildning dock, verkar dock vars riktat mot vuxna. Detta är dock inte en universitetsutbildning.

Han har aldrig yrkesarbetat, av vad jag kan se.

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/utbildningsdepartementet/gustav-fridolin/cv-gustav-fridolin/
Citera
2018-08-23, 11:02
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Okeeej, har du läst någon av de ca 15 artiklarna och böckerna som du rapade upp? Vet du alls vad de handlar om och vilka empiriska slutsatser som dragits i dem?

Fridolin har mig veterligen jobbat ett par år som lärare på en folkhögskola. Själv har jag både släkt och vänner i yrket. Är inte lika säker som du på att genuspedagogik för förskolan har ingått i allas utbildning, men ska gärna fråga vid tillfälle.

Jag väntar spänt på forskning som visar att Virtanens, Lars Ohlys m.fl sexuella trakasserier har sin grund i att de tilläts leka krig som småpojkar. Till dess fortsätter jag att tycka att MP (och F!) är flummiga pajasar.

(Har f.ö själv haft barn på dagis. Alla har inte möjlighet att låta bli. Var glad att du tydligen har helt andra resurser än de allra flesta andra.)

Nej det har jag inte, är som sagt helt ointresserad då jag väljer (och ja jag är tacksam, men det är samtidigt ett val som krävt enorma uppoffringar inte minst ekonomiskt) att uppfostra mina barn själv, hemma.
Citera
2018-08-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Nej, han är inte lärare. Han har någon form av sådan utbildning dock, verkar dock vars riktat mot vuxna. Detta är dock inte en universitetsutbildning.

Han har aldrig yrkesarbetat, av vad jag kan se.

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/utbildningsdepartementet/gustav-fridolin/cv-gustav-fridolin/

Hans parhäst Maria Ferm har en liknande tramsutbildning med fokus på snack (om migration, förstås) och har heller aldrig haft ett riktigt jobb som försörjt henne utanför politiken.

Det är den typen som dras till mp numera.
Citera
2018-08-23, 11:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Det är en faktor som kanske inte Fridolin-tänkare funderat på? Att en del människor som är emot Human engineering kanske slutar med att sätta barn på dagis?

Mp vill att kvinnor (och män) ska ut i arbetslivet så fort som möjligt. Helst direkt efter förlossningen. Mp motsätter sig indirekt att mamman ammar, att mamman får läka och vila efter graviditet/förlossning, att föräldrarna är hemma tillsammans eller att familjen kan få sambeskattning. Mp vill tvinga tillbaka mamman till arbetslivet genom att tvinga föräldrarna att dela upp sina dagar.

KD vill istället ge en föräldralön som underlättar för en förälder att vara hem med sitt barn. Denna skulle dessutom vara pensionsgrundande.

SD vill införa frivillig sambeskattning.

Båda dessa partier underlättar för barnfamiljer som vill ge sina barn tryggaste och bästa uppväxten.

Det är Miljöpartiets dröm att föräldrarna lämnar barnen på genusdagis så fort de lämnat BB.

De allra allra flesta mammor vill vara hemma med sitt barn längre än ett år. De vill inte tillbaka till låglönejobb och slita medan barnen indoktrineras på dagis. De som kämpar mest för uppdelad föräldrapenning och skit är såklart de som röstar mp: kultureliten i Stockholms innerstad med mediejobb, bloggar och andra roliga jobb på kontor. Klart som fan de vill tillbaka till jobbet och dricka latte medan någon annan byter blöjan på deras ungar.
Senast redigerad av Hamsterboll 2018-08-23 kl. 11:12.
Citera
2018-08-23, 11:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Nja personen hade bara två länkar som var bakom vanliga universitetsbetalväggar. Hur som kan du iaf läsa abstract genom att bara googla på titlarna.

Eller maila uni så skickar de pappret till dig.
Det finns ingen anledning, den som skrev inlägget har inte heller läst dem. Sannolikt har ingen läst dem, inte heller Fridolin. Och om man frågar om ett bevis i matematik på FB så är svaret Forska själv ett svar som faller inom TLDR.

Detta är en utmärkt tråd OM någon vet NÅGOT om ämnet och vill utveckla sig.
Citera
2018-08-23, 11:12
Medlem
Genusvetenskap = Pseudovetenskap.

Måtte MP hamna under 4%. Det är oroande hur lättvindigt Fridolin kan tänka sig börja experimentera med barn.
Citera
2018-08-23, 11:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Mp vill att kvinnor (och män) ska ut i arbetslivet så fort som möjligt. Helst direkt efter förlossningen. Mp motsätter sig indirekt att mamman ammar, att mamman får läka och vila efter graviditet/förlossning, att föräldrarna är hemma tillsammans eller att familjen kan få sambeskattning. Mp vill tvinga tillbaka mamman till arbetslivet genom att tvinga föräldrarna att dela upp sina dagar.

Det är Miljöpartiets dröm att föräldrarna lämnar barnen på genusdagis så fort de lämnat BB.
Det är märkligt att det dyker upp sådana fakta först EFTER att de suttit 4 år i regeringsställning. Man kan tycka att MP borde varit genomlysta av media nu.

Å andra sidan så bashas MP ganska öppet nuförtiden som det elitisktiska urbana lyxparti det egentligen är. Fairtrade Christianiacyklar och ekologisk lyxmat åt alla.

https://www.expressen.se/debatt/partiet-som-gor-allt-for-att-forstora-for-bonderna/

https://www.expressen.se/debatt/partiet-for-proppmatta-de-som-redan-har-allt/
Citera
2018-08-23, 11:16
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Det finns ingen anledning, den som skrev inlägget har inte heller läst dem. Sannolikt har ingen läst dem, inte heller Fridolin. Och om man frågar om ett bevis i matematik på FB så är svaret Forska själv ett svar som faller inom TLDR.

Detta är en utmärkt tråd OM någon vet NÅGOT om ämnet och vill utveckla sig.

Här är lite forskning på ämnet som visar hur barnen påverkas av genus.

”Anette Hellman (2010) har studerat könsidentiteter i förskolan och fokuserat på huruvida pojkighet är förhandlingsbart eller inte, och hur pojkighet görs av pojkar i olika vardagliga situationer i förskolan så som vid lunch, vid toabesök, vid lek och samling samt när det gäller hur ålder gör en viss sorts pojkighet. Så här beskriver hon en del av resultatet av sin avhandling:

Att vara ”bråkig” – i betydelsen att utföra dominanta och aggressiva handlingar – blir i denna studie att vara pojke, vilket kommer att få konsekvenser också för flickor. En position som ”bråkig pojke” som handlade om dominans, utåtagerande, okontrollerad aggressivitet eller okontrollerade handlingar, tillskrevs pojkar. Då flickor intog den blev de ofta oförståeliga, osynliga eller gjordes avvikande. Pojkar blev synliga, tillrättavisade och fullständigt igenkända.

Hellman visar upp ett särskilt intressant resultat gällande könspraktik i förskolan där hon visar att visa typer av könspositioner som utgår ifrån socialt beteende ger högre eller lägre status bland personal och andra barn. Det kan innebära att barnet, om barnet intar en exempelvis ”typisk pojke”-position ”ges låg grad av inflytande i sociala rum både mellan barn och mellan pedagoger och barn.” (Hellman, 2010, s. 215)”

https://www.genus.se/kunskap-om-genus/fordjupning-skola/forskola/
Citera
2018-08-23, 11:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Det är märkligt att det dyker upp sådana fakta först EFTER att de suttit 4 år i regeringsställning. Man kan tycka att MP borde varit genomlysta av media nu.

Å andra sidan så bashas MP ganska öppet nuförtiden som det elitisktiska urbana lyxparti det egentligen är. Fairtrade Christianiacyklar och ekologisk lyxmat åt alla.

https://www.expressen.se/debatt/partiet-som-gor-allt-for-att-forstora-for-bonderna/

https://www.expressen.se/debatt/partiet-for-proppmatta-de-som-redan-har-allt/

Exakt så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in