Citat:
Ursprungligen postat av
Vredenseld
Ifall det är så lätt som du påstår, hur kommer det sig att ingen har gjort det?
(Jag har försökt få ett tio-tal närstående nationella att göra något liknande, men det var fan omöjligt. För många viljor, när det handlar om pengar är det alltid svårt. Fråga några vänner som har startat företag tillsammans)
Vad menar du med "ingen har gjort det"?
Det sker i det tysta hela tiden.
Folk bosätter sig med folk de litar på och som ser om varandra.
Jaktlicens och vapen finns säkerligen på plats.
Att man inte går ut i media eller på Facebook och basunerar ut detta säger sig självt...
Förstår inte hur du kan tycka att det skulle vara "lättare" om allt skall köpas och hanterats av en bedragare som Dan (som passar på att lyfta heltidslön med polarna och starta webbtidning på vägen)...😂
Kan vi göra det här i USA (och uppenbarligen i Tyskland) så kan väl ni göra det med?
Jag bosatte mig i ett community med svenskättlingar. Vi ser om varandras familjer och hus. Mina barn kan bo här och slippa gå i våldtäktsskolan i Sverige under skolåren.
Skulle någon utomstående försöka göra inbrott, trakassera mina döttrar eller dyl. så går det som det gör för vederbörande..
Ingen här har organiserat någon förening eller driver tidning med parasiter som lyfter lön.
Bara sunda, konservativa människor som bryr sig om sitt community.
När jag bröt armen fixade grannarna självklart snöskottning, körde ungarna till träningar etc.
Är fullständigt övertygad om att dessa samhällen finns i Sverige med.
Kan tyskarna och jänkarna ska väl för fan ni kunna med.
Vägrar tro att dugliga, stolta svenskar behöver Domän-hajen och Spel-Conrad för att ordna sitt boende!