2023-12-28, 11:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Intressant diskussion.

Vad ska ledningen annars leva på? Är du beredd att agera chaufför med din egen bil?
Jag är ungefär lika beredd att agera chaufför åt Dan som jag är att inleda diskussioner med judiska internettroll.
Citera
2023-12-28, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är ungefär lika beredd att agera chaufför åt Dan som jag är att inleda diskussioner med judiska internettroll.

Du kan alltså inte svara på vad ledningen ska leva på, och hur de ska transportera sig själva?

Apropå ditt exempel tidigare i tråden om en medlem i DFS som inte är ideologiskt renlärig nog enligt din standard, så räcker det att ledningen förstått hur saker funkar och att den inte släpper upp någon i ledande position som inte förstått.

Seså spring nu iväg och fortsätt demonstrera för palestiniernas rättigheter du.
Senast redigerad av Sinestro 2023-12-28 kl. 11:48.
Citera
2023-12-28, 12:15
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Har ingen kommentar vad eller hur det kostar, du kanske tycker mitt billån är orimligt med? vad jag gör med mina pengar är min ensak vad han gör med sina är hans ensak, som jag skrev tidigare måste folk växa ifrån sitt eviga pengagnäll inte ens våra fiender är så småsinta vi äter upp oss själva med detta

Oj vilken dum jämförelse… Du betalar ditt billån med din inkomst antar jag? Dan har sin inkomst men får föreningen att utöver det bekosta en bil för 200.000 samt hans bensinkostnader. Du ser inte skillnaden?
Citera
2023-12-28, 12:16
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Du kan alltså inte svara på vad ledningen ska leva på, och hur de ska transportera sig själva?

Apropå ditt exempel tidigare i tråden om en medlem i DFS som inte är ideologiskt renlärig nog enligt din standard, så räcker det att ledningen förstått hur saker funkar och att den inte släpper upp någon i ledande position som inte förstått.

Seså spring nu iväg och fortsätt demonstrera för palestiniernas rättigheter du.

Dom skulle kunna transportera sig själva på samma sätt som alla andra arbetare gör, med hjälp av inkomsten dom redan har. Galen idé kanske..
Citera
2023-12-28, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Dom skulle kunna transportera sig själva på samma sätt som alla andra arbetare gör, med hjälp av inkomsten dom redan har. Galen idé kanske..

Har de annan inkomst?

Inte lätt för nationalister att hitta och behålla jobb.

(Jag är inte själv nationalist utan med i diskussionen pga att strukturen som DFS baserar sig på intresserar mig.)
Citera
2023-12-28, 12:31
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Har ingen kommentar vad eller hur det kostar, du kanske tycker mitt billån är orimligt med? vad jag gör med mina pengar är min ensak vad han gör med sina är hans ensak, som jag skrev tidigare måste folk växa ifrån sitt eviga pengagnäll inte ens våra fiender är så småsinta vi äter upp oss själva med detta
Hur mycket tror du man skulle dra in om man startade en separat insamling till en bil till föreningen som endast Dan skulle ha tillgång till? Tyvärr får vi inte veta det då den obotligt skamlöse Dan Corleone löste det på annat sätt.
Citera
2023-12-28, 13:00
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Har de annan inkomst?

Inte lätt för nationalister att hitta och behålla jobb.

(Jag är inte själv nationalist utan med i diskussionen pga att strukturen som DFS baserar sig på intresserar mig.)

Ja, dom fakturerar föreningen.
Citera
2023-12-28, 13:11
Avslutad
Citat:
Ja, dom fakturerar föreningen.

De tar alltså ut lön från föreningen? De har alltså ingen annan inkomst?

Då upprepar jag frågan: Vad ska ledningen leva på och transportera sig med om de inte får ta ut lön och köpa fordon med medel från föreningen?
Citera
2023-12-28, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur mycket tror du man skulle dra in om man startade en separat insamling till en bil till föreningen som endast Dan skulle ha tillgång till? Tyvärr får vi inte veta det då den obotligt skamlöse Dan Corleone löste det på annat sätt.

Hur skulle de ha löst problematiken menar du?
Citera
2023-12-28, 13:44
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
De tar alltså ut lön från föreningen? De har alltså ingen annan inkomst?

Då upprepar jag frågan: Vad ska ledningen leva på och transportera sig med om de inte får ta ut lön och köpa fordon med medel från föreningen?

Jag ser inget problem med att dom tar ut lön. Men varför ska föreningen, utöver lönen, också betala för ordförandens bil och transportkostnader? Borde vara något han använder sin inkomst till, du vet som vanligt folk? Borde finnas bättre saker att lägga över 100.000kr/år på.
Citera
2023-12-28, 14:16
Avslutad
Citat:
Jag ser inget problem med att dom tar ut lön. Men varför ska föreningen, utöver lönen, också betala för ordförandens bil och transportkostnader? Borde vara något han använder sin inkomst till, du vet som vanligt folk? Borde finnas bättre saker att lägga över 100.000kr/år på.

De har förmodligen räknat på det och kommit fram till att det är förmånligare för föreningen skattemässigt att ledningen köper en bil via föreningen, istället för att ledningen tar ut högre lön för att kunna köpa en bil och betala diverse transportkostnader.

Det låter maffigt med BMW, men en bil för 200K är allt annat än maffig.
Citera
2023-12-28, 16:50
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
De har förmodligen räknat på det och kommit fram till att det är förmånligare för föreningen skattemässigt att ledningen köper en bil via föreningen, istället för att ledningen tar ut högre lön för att kunna köpa en bil och betala diverse transportkostnader.

Det låter maffigt med BMW, men en bil för 200K är allt annat än maffig.

200.000kr är fortfarande en helt orimlig summa att köpa en bil för, för föreningens pengar.

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/volkswagen_passat_variant_1_4_tsi_ecofuel_euro_5_e n_agare/1400200083

Här är en bil 3 gånger billigare och som ser riktigt fräsch ut, med endast 1 ägare. Men VW kanske inte utstrålar lika mycket självförtroende som en bil från Bayerische Motoren Werke, och den fete herr Eriksson måste ju få åka i ett prestigemärke när man är självaste ordförande. Vad skulle grannskapet tro annars, att Dan är en fattiglapp?

För övrigt så är BMW rena skiten. Har ägt en näst intill ny BMW F01 en gång i tiden. Maken till bil att alltid strula med något. Skyhöga kostnader för service och bara allmänt dyr att äga. Ingen trevlig bil att meka med själv heller. Dan har valt en dyr bil och fel bil, och detta kommer kosta medlemmarna i ytterligare utgifter längre fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in