Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Är åtal väckt mot terroristfinansiären ännu?

Här följer en sammanställning av kända myndighetsreaktioner avseende familjen Nujens finansiering av terroristen Akilov, svarta löner etc:
0.
Citera
2018-08-19, 14:22
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Här följer en sammanställning av kända myndighetsreaktioner avseende familjen Nujens finansiering av terroristen Akilov, svarta löner etc:
0.
Härligt. Vad förvånad jag blir...
Hade jag som medelålders etnisk svensk man gjort samma sak hade jag suttit i Kumlabunkern.
Citera
2018-08-19, 18:17
Medlem
Citat:
0.

Ja, vi är ett litet gäng "rättshaverister" eller "foliehattar" som hoppas hitta rätt trådar att dra i så att myndigheter börjar agera. Viljan finns inte där men kanske ändå blir de tvungna tillslut om folk är tillräckligt ihärdiga och uppfinningsrika. Jag tänker stå på mig med mitt.

Tillslut tror jag det kan brista hos Özz eftersom gliringarna inte tycks ta slut. Att de ger sig in och hackar på en taxichaffis i Nacka som länkat till Janouch på "Hänt i Nacka"-facebook var ett tecken på att de håller på att tappa förståndet. Det är kanske på den sidan det ballar ut och inte hos myndigheter som mot sin vilja tvingas ta tag i saken?
Citera
2018-08-19, 19:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

0.

Så är det. Klanen Nujen åtnjuter fullständig immunitet. De är fridlysta. Och de vet om det. Det är därför Özz med klan är så oerhört arrogant och bara fortsätter att håna svenskarna och det Sverige som tagit emot hans familj och gjort honom till miljonär på våra skattepengar.

Ingen lyfter ett finger. Någonstans. Oviljan att röra i detta är total.

Förmodligen skulle han komma undan med mord på öppen gata. Så fungerar Sverige idag tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Härligt. Vad förvånad jag blir...
Hade jag som medelålders etnisk svensk man gjort samma sak hade jag suttit i Kumlabunkern.

Klart du hade åkt dit! Jisses!

Du hade på bara några veckor blivit förintad av skattemyndigheten och andra instanser. Som du säger så hade du suttit i fängelse för länge sedan. Du måste inse att det är skillnad på dig som svensk och en sådan som Özz.

Özz Nujen med släkt vrålar av skratt åt detta. Ingenting kommer åt dem.

Försök själv att betala ut 85 000:- svart åt någon och anmäl sedan dig själv till skatteverket och se vad som händer. Givetvis åker du dit så det stänker om det. Snabbt.

Men klanen Özz klarar sig skrattande undan.
Citera
2018-08-20, 11:16
Medlem
Att Rickard Damm gör reklam för Manetos Heat Control som Telia har installerat och samtidigt berättar att även familjen har installerat detta är mycket märkligt luktar bestickning lång väg. Och hur är det med den teliaregistrerade bilen som stod utanför husen på Gotland tjänstebil eller förmånsbil?😎
Citera
2018-08-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorfarGinko
Att Rickard Damm gör reklam för Manetos Heat Control som Telia har installerat och samtidigt berättar att även familjen har installerat detta är mycket märkligt luktar bestickning lång väg. Och hur är det med den teliaregistrerade bilen som stod utanför husen på Gotland tjänstebil eller förmånsbil?😎
Du har rätt i att det är mycket som luktar runt Nujens. Kan det vara alla de där hundarna som de under lång tid har gravat runt sina fastigheter och sina liv?

(det fetade)
Du har lite fel där, för i det här klippet=>
https://www.youtube.com/watch?v=TiZ9JksJbl4
-så säger Teliachefen Rickard Damm, att citat: "JAG har installerat..".
Av det drar jag slutsatsen att lilla frun, asyladvokaten Debbie Nujen, inte riktigt var med i matchen när klimat-/värmekontrollfrågan kom upp på bordet.

Kan nämna att klippet nu setts 927 ggr. Måste vara rekord för en så usel marknadsföring av en produkt.
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-20 kl. 17:03.
Citera
2018-08-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har rätt i att det är mycket som luktar runt Nujens. Kan det vara alla de där hundarna som de under lång tid har gravat runt sina fastigheter och sina liv?

(det fetade)
Du har lite fel där, för i det här klippet=>
https://www.youtube.com/watch?v=TiZ9JksJbl4
-så säger Teliachefen Rickard Damm, att citat: "JAG har installerat..".
Av det drar jag slutsatsen att lilla frun, asyladvokaten Debbie Nujen, inte riktigt var med i matchen när klimat-/värmekontrollfrågan kom upp på bordet.

Kan nämna att klippet nu setts 927 ggr. Måste vara rekord för en så usel marknadsföring av en produkt.
Äsch, jag var slarvig när jag ur minnet citerade vad Rickard Damm säger i klippet. Så här blir det riktigare och också ännu mer tydligt att frun, Debbie Nujen, inte är med på banan:

"..och har köpt en Manetos till mig själv hemma"

Vad gör egentligen Rickard med sig själv med sin Manetos därhemma i villan i Nacka?
Citera
2018-08-22, 17:23
Medlem
Fick just ett PM.

Tydligen har följande sänts till SKV "Tipsa om misstänkt fusk"

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html

Debbie Dariane Devrim Nujen,P.nr. 740817-XXXX,
Nujen, Loran Azad, P.nr 750620-XXXX och
Nujen Media Aktiebolag, Org.nr 556677-XXX äger Gotland Tingstäde Nystugu 1:142, Gotland Tingstäde Nystugu 1:135 och Gotland Tingstäde Furbjärs 1:26.

De tre fastigheterna har förvärvats mellan 2012 och 2015. Samtliga tre fastigheter har genomgått omfattande renovering. Bland har åtta badrum installerats i Gotland Tingstäde Furbjärs 1:26 som tidigare varit ett militärförråd.

Bedömare uppskattar att i vart fall fyra miljoner nedlagts i renoveringskostnader.

På en eller flera fastigheter har den kände terroristen, Akilov, (Drottninggatan) erhållit 85 000 kr direkt från Debbie Nujen och Rickard Damms gemensamma konto. 10 000 kr av beloppet har betalts direkt till Akilov av Debbies far Mamoste.

Enligt Nujen, Loran Azad så har han i TV-programmet Uppdrag Granskning redogjort för att byggherren för renoveringarna är Rickard Damm (Rickard Claes David Damm , P.nr. 770812-XXXX). Det skall alltså vara Rickard i egenskap av byggherre som beslutat att betala belopp (delkostnad av renoveringen) direkt till Akilov. Vidare framgår av Advokatsamfundets utredning kring Debbie Nujen att betalningar skett till ett företag som saknar F-skattsedel. Arbetsgivaransvaret skall därmed flyttas från företaget i fråga till byggherren alternativ Debbie Nujen och Rickard Damm gemensamt. Vidare kan arbetsgivaransvar även föreligga för Nujen Media AB och för Loran Azad Nujen.

Se länken kring Advokatsamfundets uppgifter.

https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/beslut-i-disciplinarenden/ingen_medverkan_till-betalningar_ingen_atgard.pdf

Det finns goda skäl att tro att svart arbetskraft anlitats för flera miljoner kr vilket SKV bör utreda.

EBM har också ett ärende i denna fråga (diarienummer EB 695-18).

Vidare har vissa renoveringar skett på fastigheter utan att bygglov erhållits. Detta har anmälts till Gotlands kommun som f.n. har att utreda frågan.
Citera
2018-08-22, 23:21
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Fick just ett PM.

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html

Nujen Media Aktiebolag, Org.nr 556677-XXX äger Gotland Tingstäde Nystugu 1:142, Gotland Tingstäde Nystugu 1:135 och Gotland Tingstäde Furbjärs 1:26.

De tre fastigheterna har förvärvats mellan 2012 och 2015. Samtliga tre fastigheter har genomgått omfattande renovering. Bland har åtta badrum installerats i Gotland Tingstäde Furbjärs 1:26 som tidigare varit ett militärförråd.

Bedömare uppskattar att i vart fall fyra miljoner nedlagts i renoveringskostnader.

På en eller flera fastigheter har den kände terroristen, Akilov, (Drottninggatan) erhållit 85 000 kr direkt från Debbie Nujen och Rickard Damms gemensamma konto. 10 000 kr av beloppet har betalts direkt till Akilov av Debbies far Mamoste.

Enligt Nujen, Loran Azad så har han i TV-programmet Uppdrag Granskning redogjort för att byggherren för renoveringarna är Rickard Damm (Rickard Claes David Damm , P.nr. 770812-XXXX). Det skall alltså vara Rickard i egenskap av byggherre som beslutat att betala belopp (delkostnad av renoveringen) direkt till Akilov. Vidare framgår av Advokatsamfundets utredning kring Debbie Nujen att betalningar skett till ett företag som saknar F-skattsedel. Arbetsgivaransvaret skall därmed flyttas från företaget i fråga till byggherren alternativ Debbie Nujen och Rickard Damm gemensamt. Vidare kan arbetsgivaransvar även föreligga för Nujen Media AB och för Loran Azad Nujen.

https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/beslut-i-disciplinarenden/ingen_medverkan_till-betalningar_ingen_atgard.pdf

Det finns goda skäl att tro att svart arbetskraft anlitats för flera miljoner kr vilket SKV bör utreda.

Vidare har vissa renoveringar skett på fastigheter utan att bygglov erhållits. Detta har anmälts till Gotlands kommun som f.n. har att utreda frågan.

Tummen upp! Alla insatser för att detta slutligen landar i domstol bör hyllas. Tack den som gjort insatsen ovan.
Citera
2018-08-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Tummen upp! Alla insatser för att detta slutligen landar i domstol bör hyllas. Tack den som gjort insatsen ovan.

Optimist.

Inget kommer hända om inte media granskar. I kväll hade Uppdrag Granskning granskat sexualbrottslingar från tredje världen. En bra början. Nu tigs inte vissa invandrargruppers brottslighet ihjäl beträffande sexualbrott. Tänk att det i Sverige tolkas som rasism att framföra att klaner ska betala samma skatt som andra medborgare. Det lustiga är hur "förvånade" vissa politiker är över att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Det är dags att de på UG granskar ekonomisk brottslighet också.
Citera
2018-08-23, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Hade inte tillfälle att gå ikväll. Men nån måste ju ha varit där, på Norra Brunn.

Det jag personligen tycker mest illa om när det gäller Nujen-klanen är deras obefintliga samhällsansvar, deras oförmåga att följa regelverket.

Är det någon som varit och lyssnat på Özz stand up senaste tiden ?? Är det något häcklande eller är det bara ryggdunk ??
Citera
2018-08-23, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Fick just ett PM.

Stöta på och fråga vill jag också uppmana gotlänningar att göra om ni känner utländska företagare, särdeles sådana som är assyrier eller turkar, om det finns rykten om att ALMI gynnar kurder här på Gotland. Öss bror jobbar ju faktiskt på ALMI somm spelar stor roll för nyföretagande.

Det där var ett välformulerat tips och det är bra att det blir offentligt. Antagligen har det kommit fler sådana och även till andra myndigheter.

Här på Gotland finns det en framstående moderat, Patrik Thored, som vidarebefodrat Özz-Akilov-skriverier när det var som mest aktuellt på facebook men även nämnt fifflar-Özz flera gånger helt nyligen. Om någon gotlänning känner honom - stöt på!
Senast redigerad av hannes.muller 2018-08-23 kl. 07:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in