2018-08-23, 02:34
Medlem
"Logik" enligt #JÄH

Citat:
Micke Andersson De flesta fattar väl att det är Sd själva som utfört detta, för att få sympatier och offerkofta på?

Fetad ovan är medlem i #JÄH, likaså gillas det av andra medlemmar så som Roland Melin, Kenneth Svenring och Christer Karlsson

När man sedan blir tillfrågad vad man har för bevis för denna spekulation/anklagan så kommer det här:

Citat:
Fram med beviset för att det inte är så.

Även detta gillas av #JÄH människor som Christer Karlsson

Så om jag skulle säga att Löfvén diverse massmördare i historien reborn i ett senare liv och ingen kan motbevisa mig så måste ju detta vara sant?!

Hjärndöd logik..

Sedan kommer ett svar på en annan kommentar
Citat:
röstar man på ett parti av den anledningen borde man tappa sin rösträtt

Kommentaren denna kommentar svarade på verkar dock borttagen men är ändå åsikten jag är ute efter i den här kommentaren.
Spelar ingen roll om man är nazist/rasist/kommunist eller någon annan smuts, man har fortfarande rösträtt och detta kan inte tas från en oavsett om andra tycker att man tycker "fel"

Men #JÄH medlemmar som Ingrid Hansen har inga problem med att ta ifrån människor som dessa sin rösträtt
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-23 kl. 02:39.
Citera
2018-08-23, 02:50
Medlem
Citat:
Är man emot mänskliga rättigheter och allas lika värde var folk är ifrån eller har för läggning så får man räkna med att karma kommer tillbaka. Känns dock jäkligt riggat av dem själva

Detta då som svar på en artikel om att SD:s valarbetare fysiskt anfölls.
Man får alltså räkna med att "karma kommer tillbaka" (läs bli överfallen) så länge som dessa människor tycker du har fel åsikt.

Detta är då inga problem att oliktyckande får räkna med att misshandlas om man tycker fel enlight #JÄH medlemmen Leo Erenmalm
Citera
2018-08-23, 03:02
Medlem
Japhys avatar
Är gruppen fortfarande aktiv? Verkar som om folk mest ältar denna fascistiska organisation här på flashback. Ser inte till dem på facebook längre. Har de gett upp? Blev det för mycket "hat"?
Citera
2018-08-23, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Är gruppen fortfarande aktiv? Verkar som om folk mest ältar denna fascistiska organisation här på flashback. Ser inte till dem på facebook längre. Har de gett upp? Blev det för mycket "hat"?

Fortfarande mycket aktiva som grupp, bara att de inte taggar sina inlägg med #JÄH eller liknande så svårare att skilja från mängden om man inte vet vad man ska titta efter.

Men gå in på t.ex Aftonbladet på FB och leta efter valfri artikel om SD så ska du se att kommentarerna där är på ett ungefär "SD är rasister/nazister/kommer ruinera oss/etc och uppvotat av ett otal andra #JÄH medlemmar.

Som länkats tidigare: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citat:
8. Det får inte bli partipolitk. Det enda partiet som någonsin nämns är SD, som vi är uttalat kritiska mot.
Medlemmar kommer ifrån alla andra partier men kan inte föra partipolitk varken i aktionerna eller i kommentarerna.

Dock verkar det även som att dem har något speciellt mot Hanif Bali med då de ofta gå att hitta på inlägg gällande honom med.

Sen är det ju inte till Dennerts fördel heller att hon på sin FB sida uppmanade till olagliga aktioner vid röstlokaler för att uppmuntra folk att rösta rätt.
https://ledarsidorna.se/wp-content/uploads/2018/08/Sk%C3%A4rmavbild-2018-08-03-kl.-06.50.12-436x421.png

Däremot fick hon pudla och tvingas ändra sitt meddelande då detta blev känt.

https://www.facebook.com/mina.dennert/posts/10155705189546547?__tn__=-R
Citat:
OBS! Vi kommer inte att göra några gemensamma aktioner på valdagen. All aktivitet i #mermänskligt kommer att ske INNAN valdagen! Det är vid VALSTUGORNA kampanjen ska gå av stapeln. Dvs under själva valrörelsen på gator och torg.

För mer info se https://ledarsidorna.se/2018/08/aktivisterna-i-jagarhar-uppmanar-till-brott-samt-riskerar-att-provocera-fram-omval/
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-23 kl. 03:28.
Citera
2018-08-23, 07:15
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Många av dom har dubbla konton också som dom sprider sitt hat ifrån.
Citera
2018-08-23, 10:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Som sagt. Din härskarteknik är sämre än en treåring som ska försöka bygga sandslott i öknen.
Jag svarade på din kommentar som du skrev till kosto. Det var i stort sett endast personliga angrepp och en hel del antaganden om person.
Eftersom du anser att VI har ingen förståelse till något och saknar argument och förståelse så varför ens bemöda sig till att ens svara.
Du har gång på gång skrivit om vad du anser händer i samhället och det är tydligen sanningen. De som inte tycker likadant som du så ägnar du dig åt att ställa diverse diagnoser på folk.
Vad i min kommentar är det personangrepp tycker du?
Du är lika tradig och förutsägande som brunfärgen som torkar.(Möjligtvis ett personangrepp då)

Du sammanfattar i slutet hur DU uppfattar det jag skrev men kopierar det jag skrev (4 meningar) från en text på tre stycken.
Och sen ställer 4 frågor

Din uppfattningsförmåga måste vara knivskarp.
Eller?
Ditt inlägg är kännetecknande för det trams som #jagärhär och dess gelikar använder för att störa, förstöra, öka polarisationen och, för att använda era egna ord, sprida hat.

När något upprepas tillräckligt många gånger uppstår ett mönster. Och mönstret när det gäller dig och #jagärhär är solklart, vilket gång på gång visas i denna tråd. Det är fakta – alltså något som har hänt.

Du tycks dock vara oförmögen att förstå skillnaden mellan fakta och åsikt. Fakta är något som har hänt och som kan beläggas på olika sätt. En åsikt handlar om vad någon tycker. Att blanda ihop åsiktsargument med fakta är ett argumentationsfel.

Du är vidare fullständigt oförmögen att svara adekvat ens på mycket enkla frågor och kommer istället med personangrepp (ad hominem-argument):
Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem ("argument mot personen"), är ett osakligt argument då man angriper motståndaren som person istället för dennes sakargument. Det retoriska greppet består i att försöka få motståndaren att som person inte framstå som trovärdig i ämnet eller debatten.
Det är uppenbart att #jagärhär och dess gelikar försvarar en utopisk mångkultur-politik som har förödande konsekvenser för landet. MEN istället för att sakligt diskutera olika sakfrågor angriper ni motståndaren som person.

#Jagärhär och dess gelikar undviker konsekvent alla sakargument och använder istället osakliga åsiktsargument och ad hominem-argument. Det är fakta som kan beläggas av det som visas i denna tråd.
Citera
2018-08-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ditt inlägg är kännetecknande för det trams som #jagärhär och dess gelikar använder för att störa, förstöra, öka polarisationen och, för att använda era egna ord, sprida hat.

När något upprepas tillräckligt många gånger uppstår ett mönster. Och mönstret när det gäller dig och #jagärhär är solklart, vilket gång på gång visas i denna tråd. Det är fakta – alltså något som har hänt.

Du tycks dock vara oförmögen att förstå skillnaden mellan fakta och åsikt. Fakta är något som har hänt och som kan beläggas på olika sätt. En åsikt handlar om vad någon tycker. Att blanda ihop åsiktsargument med fakta är ett argumentationsfel.

Du är vidare fullständigt oförmögen att svara adekvat ens på mycket enkla frågor och kommer istället med personangrepp (ad hominem-argument):
Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem ("argument mot personen"), är ett osakligt argument då man angriper motståndaren som person istället för dennes sakargument. Det retoriska greppet består i att försöka få motståndaren att som person inte framstå som trovärdig i ämnet eller debatten.
Det är uppenbart att #jagärhär och dess gelikar försvarar en utopisk mångkultur-politik som har förödande konsekvenser för landet. MEN istället för att sakligt diskutera olika sakfrågor angriper ni motståndaren som person.

#Jagärhär och dess gelikar undviker konsekvent alla sakargument och använder istället osakliga åsiktsargument och ad hominem-argument. Det är fakta som kan beläggas av det som visas i denna tråd.

Sedär. Nu kör du samma sak igen som till alla andra som inte tycker som du. Oförmögen. Flera ggr upprepar du det. Vad är det med dig. Du slänger dig med fina ord men upprepar dig som en papegoja. , sen kommer du igen med trams om utopisk mångkultur-politik där DU anser att det är förödande för landet.
DET jag menar, DU anser något, då ska alla tycka som du. Annars ställer du diverse diagnoser på personerna istället.
Tyvärr Totius. Du har tappat all trovärdighet i att ens diskutera. Om jag inte tycker som du så har jag ex antal diagnoser istället.

Det du borde göra är att hålla dig till systemkollapstråden som du envist hänvisar till.

Du kan och ens bör diskutera något annat än det.
Tänk om nån i den tråden säger att det inte är systemkollaps. Vilka diagnoser ställer du då?

Dina fakta? Gubbgnällsida? Eller?
Citera
2018-08-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det ska bli trevligt att läsa dina svar på de fyra frågorna Sotnosens!

Totius svamlar bara som vanligt. Förutom olika diagnoser han ställer på folk så är det hans så kallade fakta om hur hans framtid ser ut som gäller.
Att man inte håller med så är man oförmögen på många plan tydligen eftersom han upprepar det flera ggr.
I frågor om hur det ses på att alla i jäh hängs ut offentligt på nassesidan numera elker häxjakt på admins i jäh så är det relativt tyst.
Eftersom det är enda chansen att tysta ned gruppen, vilket har misslyckats helt, är det inget som tycker det är fel.
Har man ett fb konto så är man officiell. Det är eran inställning. Att sen upprätta ett register med namn, foto, tele, adress mm och har haft kopplingar till nassarna länge är det ingen som säger emot här..

Det är fan i mig tragiskt. Undrar hur många här som faktiskt anser att det är avskyvärt..
Verkar inte vara många.
Citera
2018-08-24, 01:42
Medlem
Citat:
Totius svamlar bara som vanligt. Förutom olika diagnoser han ställer på folk så är det hans så kallade fakta om hur hans framtid ser ut som gäller.
Att man inte håller med så är man oförmögen på många plan tydligen eftersom han upprepar det flera ggr.
I frågor om hur det ses på att alla i jäh hängs ut offentligt på nassesidan numera elker häxjakt på admins i jäh så är det relativt tyst.
Eftersom det är enda chansen att tysta ned gruppen, vilket har misslyckats helt, är det inget som tycker det är fel.
Har man ett fb konto så är man officiell. Det är eran inställning. Att sen upprätta ett register med namn, foto, tele, adress mm och har haft kopplingar till nassarna länge är det ingen som säger emot här..

Det är fan i mig tragiskt. Undrar hur många här som faktiskt anser att det är avskyvärt..
Verkar inte vara många.

Hmm nu ska vi se... nej, det där var nog inte svar på ens någon enda av de högst pedagogiskt uppräknade frågorna.
Citera
2018-08-24, 01:44
Medlem
Citat:
#jagärhär gruppen har gjort väldigt mycket bra. Du och många andra är bara sura pga att det finns motstånd idag så högern inte kan härja fritt i sociala medier.

Högern? Menar du och #JÄH alltså att "ohyfset" och det dåliga debattklimatet på nätet som gruppen säger sig vilja kämpa mot är begränsat till människor som röstar i en viss politisk riktning?
Citera
2018-08-24, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Så nu medger du att du generaliserade och därigenom kallade mig för en näthatare men för att andra är värre så tycker du detta är okej.

Vem bryr sig om "collateral damage" när man är ute som godhetskrigare för att sätta dit alla som tycker fel, eller hur?!
Förstår inte vad du talar om!
Jag är emot näthat och jobbar för det goda ordet på nätet. Vad jag vet har jag inte kallat dig för näthatare.
Citera
2018-08-24, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Då jag frågade om just det så vill jag ju uppenbarligen veta? Vilka metoder vill den här förkämpen för ett "bättre samtalsklimat" och mindre hot, trakasserier och mobbing på nätet använda för att nå dit?
Vi tar det en annan gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in