Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 20:02
  #8005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
De "mesiga" metoderna behöver jag inte förklara, det är bara att läsa där vi är. De tuffare metoderna vill du inte veta.

Då jag frågade om just det så vill jag ju uppenbarligen veta? Vilka metoder vill den här förkämpen för ett "bättre samtalsklimat" och mindre hot, trakasserier och mobbing på nätet använda för att nå dit?
__________________
Senast redigerad av Kallfusion 2018-08-19 kl. 20:26.
Citera
2018-08-19, 20:25
  #8006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Det är hatarna som lagt ribban men jag lägger mig lååångt under den så jag är säker på att mina svar är neutrala på gränsen till för snälla.

Vad är en "hatare"? Är det människor som uttrycker att de hatar något specifikt du för korståg mot? Och hur vet du i så fall att de hatar detta, skriver de uttryckligen att "jag hatar XX" vilket triggar dig? Är det vanligt förekommande att folk skriver att de hatar saker, och varför triggar det dig isåfall så starkt?

Eller är det att människor över huvud taget besitter förmågan till att känna den mänskliga känslan hat du revolterar mot? Det gör ju samtliga människor på jorden, så det blir ju lite svårt för dig att försöka motarbeta. Lever du kanske i föreställningen att människor som skriver något just då befinner sig i en känsla av hat oavsett vad de skriver, vilket får dig att tro att det du läser är ett uttryck för personens "hatiska känslor" fast det i själva verket är en valid åsikt om något som bara råkar gå stick i stäv med din egen åsikt om sakfrågan?
Citera
2018-08-19, 20:34
  #8007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad är en "hatare"? Är det människor som uttrycker att de hatar något specifikt du för korståg mot? Och hur vet du i så fall att de hatar detta, skriver de uttryckligen att "jag hatar XX" vilket triggar dig? Är det vanligt förekommande att folk skriver att de hatar saker, och varför triggar det dig isåfall så starkt?

Eller är det att människor över huvud taget besitter förmågan till att känna den mänskliga känslan hat du revolterar mot? Det gör ju samtliga människor på jorden, så det blir ju lite svårt för dig att försöka motarbeta. Lever du kanske i föreställningen att människor som skriver något just då befinner sig i en känsla av hat oavsett vad de skriver, vilket får dig att tro att det du läser är ett uttryck för personens "hatiska känslor" fast det i själva verket är en valid åsikt om något som bara råkar gå stick i stäv med din egen åsikt om sakfrågan?

Problemet är att kosto inte direkt vill kalla mig näthatare men har inga problem att generalisera mig som en, samtidigt som man påstår:
Citat:
Det är hatarna som lagt ribban men jag lägger mig lååångt under den så jag är säker på att mina svar är neutrala på gränsen till för snälla.

Det spelar väl ingen roll att folk som inte har något med det alls att göra kanske offras på "godhetens" altare? Är ju det som kosto predikar iaf.
Citera
2018-08-19, 21:24
  #8008
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Det är fel att bunta ihop mer än 75.000 personer i ditt försök att diagnosticera när du inte ens klarar det med en enda person.
Vad menar du? Ge exempel. Försök vara konkret.

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Ja, det är som att prata med en vägg eftersom väggar också saknar empati och allt annat knashögern saknar. Men för en tid sedan flyttade jag på en väg från ena sidan till motsatta sidan. Gäller bara att inte ge upp.
Det är nog snarare så att att ni inte lyssnar på era åsiktsmotståndare och blir störda av motargument som ni inte kan hantera intellektuellt. Då svarar ni med trams och personangrepp men får även då motargument som ni inte kan hantera. Ni klarar helt enkelt inte att få svar som ni inte vill ha. Ni anser att ni har rätt och kan inte hantera att verkligheten kan förhålla sig på något annat sätt. Ni är väldigt inskränkta och självgoda.

Du har även fel när det gäller empati. Det är ni som saknar empati eftersom ni saknar förmåga att uppleva och förstå hur de med andra åsikter tänker. Din brist på empati gör att du inte kan föra en saklig diskussion med de som du kallar ”knashögern” (som vanligt utan konkretisering). Jag tror att er självgodhet och inskränkthet omöjliggör empati.
Citera
2018-08-19, 21:40
  #8009
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Det är fel att bunta ihop mer än 75.000 personer i ditt försök att diagnosticera när du inte ens klarar det med en enda person.

Ge mig argument som enbart fungerar när vänstern använder den för 5000!

Jeopardyskämt åtsido, sanningen svider när det är fullt okej att diagnostisera alla man ogillars följarbas men inte när samma retorik slår tillbaka?

Väx upp för helvete.
Citera
2018-08-20, 01:32
  #8010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Tycker det är lite intressant ändå hur en admin från #JÄH går ut och försvarar kommunism, tillsammans med flera andra #JÄH användare i detta kommentarsfält.

Prata om SD:s historia tycker dem är relevant hela tiden men:
- Roger Wiklander, admin i JÄH

Detta då angående kommunism i V https://www.facebook.com/expressen/p...22R%2356%22%7D

”Hur funkar det att vara riksdagskandidat och moderator på #jagärhär samtidigt?”

Jiang Millington är moderator på ”politiskt obundna” JÄH och riksdagskandidat för MP.

https://mobile.twitter.com/sagansapo...66880298102784
Citera
2018-08-21, 12:59
  #8011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad menar du? Ge exempel. Försök vara konkret.


Det är nog snarare så att att ni inte lyssnar på era åsiktsmotståndare och blir störda av motargument som ni inte kan hantera intellektuellt. Då svarar ni med trams och personangrepp men får även då motargument som ni inte kan hantera. Ni klarar helt enkelt inte att få svar som ni inte vill ha. Ni anser att ni har rätt och kan inte hantera att verkligheten kan förhålla sig på något annat sätt. Ni är väldigt inskränkta och självgoda.

Du har även fel när det gäller empati. Det är ni som saknar empati eftersom ni saknar förmåga att uppleva och förstå hur de med andra åsikter tänker. Din brist på empati gör att du inte kan föra en saklig diskussion med de som du kallar ”knashögern” (som vanligt utan konkretisering). Jag tror att er självgodhet och inskränkthet omöjliggör empati.

Trams och personangrepp? Nu gör du likadant som mot flera andra, Du diagnostiserar andra och du håller på med personangrepp.
Lägg därtill att vi ska tycka precis det du hävdar, den sanning som du säger existerar idag.
Alltså det du tycker, hänvisade till nån gubbgnäll sida..

Du Totius pratar trams mest hela tiden, du halkar in på systemkollaps ofta.
Din syn på hur samhället är idag är fullständig trams. Så varför ska vi behöva förhålla oss till den synen på samhället?
Du hoppar ofta på personer, gärna med en diagnos. Din härskarteknik är ungefär lika bra som en tvååring är på att gå på pottan.

#jagärhär gruppen har gjort väldigt mycket bra. Du och många andra är bara sura pga att det finns motstånd idag så högern inte kan härja fritt i sociala medier.
Det är kärnan. Det jagas och hängs ut människor offentligt på nassesida.
För att man är med i en facebookgrupp. Enda anledningen för att det görs är att tysta her så många som möjligt.
Rädda små glin bara som inte tar diskussioner utan istället tar till den fega utvägen att hänga ut så många som möjligt. Rädda och fega små glin..
Citera
2018-08-21, 16:03
  #8012
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Trams och personangrepp? Nu gör du likadant som mot flera andra, Du diagnostiserar andra och du håller på med personangrepp.
Lägg därtill att vi ska tycka precis det du hävdar, den sanning som du säger existerar idag.
Alltså det du tycker, hänvisade till nån gubbgnäll sida..

Du Totius pratar trams mest hela tiden, du halkar in på systemkollaps ofta.
Din syn på hur samhället är idag är fullständig trams. Så varför ska vi behöva förhålla oss till den synen på samhället?
Du hoppar ofta på personer, gärna med en diagnos. Din härskarteknik är ungefär lika bra som en tvååring är på att gå på pottan.

#jagärhär gruppen har gjort väldigt mycket bra. Du och många andra är bara sura pga att det finns motstånd idag så högern inte kan härja fritt i sociala medier.
Det är kärnan. Det jagas och hängs ut människor offentligt på nassesida.
För att man är med i en facebookgrupp. Enda anledningen för att det görs är att tysta her så många som möjligt.
Rädda små glin bara som inte tar diskussioner utan istället tar till den fega utvägen att hänga ut så många som möjligt. Rädda och fega små glin..
Du svarar ÅTER med personangrepp men det är intressant att du resonerat dig fram till en ”kärna”. Jag tackar seriöst för din analys. Sammanfattningsvis uppfattar jag din analys på följande sätt:
Totius syn på samhället är trams. Totius försök till analys är härskarteknik lika bra som en tvååring är på att gå på pottan. Gruppen #jagärhär har gjort väldigt mycket bra. Totius och många andra är bara sura för att de möter på motstånd.
Det är en bra början på en analys Sotnosens men den når inte riktigt fram när det gäller #jagärhär. Bra om du kan utveckla följande:
  1. VAD är trams i den politiska diskurs som #jagärhär ogillar?
  2. VAD menar du är härskarteknik?
  3. VAD har #jagärhär gjort KONKRET som är bra?
  4. VAD är det för ”motstånd” du menar?
Citera
2018-08-21, 22:04
  #8013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du svarar ÅTER med personangrepp men det är intressant att du resonerat dig fram till en ”kärna”. Jag tackar seriöst för din analys. Sammanfattningsvis uppfattar jag din analys på följande sätt:
Totius syn på samhället är trams. Totius försök till analys är härskarteknik lika bra som en tvååring är på att gå på pottan. Gruppen #jagärhär har gjort väldigt mycket bra. Totius och många andra är bara sura för att de möter på motstånd.
Det är en bra början på en analys Sotnosens men den når inte riktigt fram när det gäller #jagärhär. Bra om du kan utveckla följande:
  1. VAD är trams i den politiska diskurs som #jagärhär ogillar?
  2. VAD menar du är härskarteknik?
  3. VAD har #jagärhär gjort KONKRET som är bra?
  4. VAD är det för ”motstånd” du menar?

Som sagt. Din härskarteknik är sämre än en treåring som ska försöka bygga sandslott i öknen.
Jag svarade på din kommentar som du skrev till kosto. Det var i stort sett endast personliga angrepp och en hel del antaganden om person.
Eftersom du anser att VI har ingen förståelse till något och saknar argument och förståelse så varför ens bemöda sig till att ens svara.
Du har gång på gång skrivit om vad du anser händer i samhället och det är tydligen sanningen. De som inte tycker likadant som du så ägnar du dig åt att ställa diverse diagnoser på folk.
Vad i min kommentar är det personangrepp tycker du?
Du är lika tradig och förutsägande som brunfärgen som torkar.(Möjligtvis ett personangrepp då)

Du sammanfattar i slutet hur DU uppfattar det jag skrev men kopierar det jag skrev (4 meningar) från en text på tre stycken.
Och sen ställer 4 frågor

Din uppfattningsförmåga måste vara knivskarp.
Eller?
Citera
2018-08-21, 22:35
  #8014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
#jagärhär gruppen har gjort väldigt mycket bra. Du och många andra är bara sura pga att det finns motstånd idag så högern inte kan härja fritt i sociala medier.

Högern? Menar du och #JÄH alltså att "ohyfset" och det dåliga debattklimatet på nätet som gruppen säger sig vilja kämpa mot är begränsat till människor som röstar i en viss politisk riktning?
Citera
2018-08-21, 22:46
  #8015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
1. VAD är trams i den politiska diskurs som #jagärhär ogillar?
2. VAD menar du är härskarteknik?
3. VAD har #jagärhär gjort KONKRET som är bra?
4. VAD är det för ”motstånd” du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Du sammanfattar i slutet hur DU uppfattar det jag skrev men kopierar det jag skrev (4 meningar) från en text på tre stycken.
Och sen ställer 4 frågor

Det ska bli trevligt att läsa dina svar på de fyra frågorna Sotnosens!
Citera
2018-08-22, 16:03
  #8016
Medlem
"God ton" från #JÄH

Citat:
Lasse Svensson Ta nu inte Timbro, högerns springsjasar på allvar! Dom försöker bara fixa så att företagarna ska klara sej utan avgifter för miljön!

XXXXX XXXXXXXXXX Har du tillgång till miljöns postgiro/org. nummer?
Hur hjälper skatter/avgifter miljön?

Lasse Svensson XXXXX XXXXXXXXXX Dumskalle, kom tillbaks när du är torr bakom öronen snorunge!

XXXXX XXXXXX Lasse Svensson Mogen kommentar från en mogen...Eller omogen... eller var det fallfrukt? "människa". Vad vann du med den infantila kommentaren - förutom ovänner?
Fick du rätt? NEJ.
Blev någon klokare? NEJ.
Skaffade du fler väljare till "ditt" parti? NEJ.

Lasse Svensson XXXXXX XXXXXX Ja han fick det svar han förtjänade! Jag är ingen valarbetare, var fan fick du det ifrån?


Känns denna argumentationsteknik igen från personer som t.ex "sotnosens"? Istället för att svara på frågan så hånar man motparten och slänger diverse nedvärderande epitet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback