Citat:
Ursprungligen postat av
Smultr0n
Då röstar jag på HD, kallsinnigt inlägg med "mysig grillkväll" nån dag efter att semesterplanerna till USA gick i stöpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smultr0n
Det slår mig att JG om någon borde listas i sällskapet förutom SD och övriga geocachare. Han var tidigt ute med kondoleanser trots att det officellt inte var bekräftat att den funna kroppen var LWs. Motiv? SDwannabe som fick nobben.
JG och SD ter sig som ler och långhalm, JG kan inte varit ovetande om deras förhållande. Han kanske också ville ha LW men fick nej. JG upptäcker att LW och SD fortfarande har kontakt, sinnet rinner över och han dödar. Som en extra touch är han barmhärtig samarit när SD behandlas som paria och ställer upp med både skjuts och boende. Samtidigt tacksam för misstankarna mot SD eftersom det tar fokus från JG.
Eller samarbete? Överlagt från start? SD lockar ut LW till plank med digital kontakt, där väntar JG. Med eller utan HDs vetskap/assistans.
Obs, spekulationer, mina tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smultr0n
Jag är övertygad om att inte bara en vet vad som hänt, tror GM haft hjälp efteråt och jag funderar lite på om GM inte hade hjälp innan också? Skulle det kunna vara överlagt? Trots att jag själv tidigare avskrivit det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smultr0n
En teori jag funderat på är om någon planerat döda Lena och ge SD skulden? Två flugor i en smäll så att säga.
Motivet kan då vara otroheten, antingen någon direkt berörd av den (HD/annan intresserad) eller någon som anser det vara så förkastligt att pastorn och mannen hon vigde hade ett förhållande att de ska straffas, hon maximalt, han få leva med konsekvenserna.
Denne någon dök upp i mitt huvud efter MVs uppgifter att nån stått utanför Lenas bostad. Kan det vara nån med lite vriden verklighetsuppfattning med kyrklig anknytning? Kombinationen är inte ovanlig, Jesus finns reinkarnerad på många psykosavdelningar. Dessutom, om jag tittar på tråden, verkar det finnas ett frenetiskt engagemang som känns något osunt.
HD/annan intresserad ser jag inte så troligt - de verkar gått vidare utan blodspill.
Nu blev jag så förvirrad ikväll då det ju är två smultron med i sylten så jag var tvungen att gå tillbaka och läsa lite då jag hade för mig att Smultr0n skrivit så intressant flera gånger varvid jag ville fräscha upp minnet. Jag tar mig friheten att aktualisera dessa tankar från dig igen Smultr0n då dessa olika citat även sammanfaller med hur mina tankar gått i sommar vilka fick lite ny luft under vingarna med anledning av pluralformen av ordet "
gripanden" i artikeln som diskuterats under kvällen. Det nämns alltså inte ett
gripande utan
gripanden som Honan6 uppmärksammat oss på. Kan vara slarvigt skrivet då artikeln i övrigt hade en del sådana tecken på hast men det kan också vara en avsedd pluralform.
Även om du Smultr0n kanske lämnat HD som trolig så står hon ännu högt upp på min lista och jag tänker att något som kan försvåra för polisens utredning, eller iaf göra att den tar tid utöver analys av fynd, kan väl också vara att skapa sig en rätt bild av
vem som verkligen står bakom mordet ifall flera kockar var inblandade, alla/båda med olika del och ansvar? Om uttalandet i artikeln stämmer, att det kan komma att bli
flera gripanden och man ännu ser SD som skäligen misstänkt så blir väl den absolut närmsta möjliga man kan tänka sig HD eller den hjälpsamme JG? Det är iaf de personer han verkat tillbringa sommaren med. Men om det är en av dessa med hjälp av en eller fler till som polisen kan göra gripanden av... vad talar för att det är säkert att det är SD och inte HD som ville detta? Tänker också på hur SD, som verkar vara stort fan av Lundells texter, citerar en sång i sommar om en kvinna som han väljer att tro på fastän hon är galen. Nå, nu skenar väl fantasin iväg med mig igen men jag finner det inte alls omöjligt att GM haft hjälp och är det SD så som sagt...