Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Är du lättkränkt?
Alls inte, jag konstaterar bara att din analys är felaktig.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Jag förstår att det är förnedrande att jämföras med Enhet, men jag tog bara Enhet som exempel. Min jämförelse som tydligen var över din IQ nivå, är att MSM inte skriver om småpartier, av en orsak, och den orsaken har inte direkt att göra med anti-semitism eller inte anti-semitism. Man skulle kunna säga att MSM har något avtal under bordet med sjuklövern, att inte hypa upp småpartier (som alla är potentiella konkurrenter till sjuklövern). Detta gäller inte bara AfS, utan precis alla småpartier, med undantaget F! och kanske Piratpartiet också. Sjuklövern vill inte ha konkurrenter och så länge sjuklövern håller sig inom MSM:s agenda, så ger MSM inte potentiella konkurrenter bland småpartierna någon 15 minutes of fame. Detsamma gäller faktiskt SD; varför tror du SD försöker förbättra relationerna med MSM och förbjuder sina medlemmar att länka till alternativ media? Fundera på den du.
Men även utan något sådant hemligt avtal med sjuklövern, så hade det ju varit konstigt om MSM hela tiden skrev om AfS. Särskilt om det nu faktiskt är så (vilket mycket talar för det), att AfS kommer få mindre än 1% av rösterna.
Så här funkar det. Media vill inte gynna partier som på allvar kan utmana etablissemanget. Man vill i lugn och ro gå vidare på den inslagna vägen med fortsatt massinvandring, djupare integration i EU, NATO-medlemskap, anslutning till EMU, och så vidare. På lite sikt innebär det att Sverige upphör att existera som självständig nation, vilket är målet.
SD har liberaliserats och utgör inte längre något hot mot den ovan beskrivna agendan. Från etablissemangets sida är man nöjd med att SD suger upp systemkritiska väljare och kanaliserar deras missnöje i en ofarlig riktning. Det är därför vi numera får se helt okritiska
mysintervjuer med Jimmie Åkesson i Expressen.
Med Alternativ för Sverige förhåller det sig annorlunda. De utmanar etablissemanget på punkt efter punkt och visar till skillnad från SD inga tecken på att vilja rätta in sig i ledet. Partiet är seriöst, kompetent och har ett budskap som går hem hos många svenskar. Om man ger AfS mediauppmärksamhet riskerar man att "skriva in partiet i riksdagen", precis som man gjorde med Ny Demokrati 1991. Därför tiger man.
Ur rent affärsmässig synvinkel hade det naturligtvis varit lätt att locka läsare genom att skriva om det radikala uppstickarpartiet som utmanar Åkesson från höger. Det hade det inte gått att göra med Enhet, som du lyfte fram som exempel. Skälet till att man inte skriver om AfS är inte att partiet saknar nyhetsvärde, utan att det bedöms utgöra ett hot.