Citat:
Ursprungligen postat av
Fashwave
Käkar du upp kallingarna du har på dig om de får över 2,5%?
lol? Vad finns det att vara orolig över? Jag hade inte ens "käkat upp mina kallingar" om NMR kom in.
Det hade faktiskt varit bra om AfS kom in, då hade de kunnat agera stödparti åt SD. AfS har ärligt talat en del vettiga frågor (i vissa frågor, vettigare än SD faktiskt). Däremot tror jag inte att de kommer att komma in, och jag är skeptisk till att de ens kommer få 1%. Sedan delar jag inte heller din och andras entusiasm kring AfS. Jag betraktar dem inte som det perfekta partiet och jag ser realistiskt på deras chanser att komma in i det här valet, baserat på lite olika faktorer som t.ex. alla opinionsundersökningar (istället för att alltså stirra sig blind på YouGov och tro att AfS utgör hela övrigt, som vissa här gör).
Notera att jag t.ex. inte sitter och anti-semitism stämplar AfS, som Regulus gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
BravePessimism
Vad är egentligen poängen med AfS om de inte kommer belysa judarnas brott och inflytande? SD finns ju redan i riksdagen.
Till skillnad från vad deras väljare här på Flashback tror, så är AfS, SD2. SD har bara en lite annorlunda taktik, vilket AfS så småningom också kommer att anamma, eftersom de helt enkelt måste när de väl är inne i rosenbad. Och då kommer vi ha ett nytt AfS-liknande parti 2022 som deras anhängare hypar upp som värsta rasradikala etnonationalism osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Enhet är ett trettio år gammalt flumparti som går till val på något slags new age-dravel. De bedriver ingen valrörelse. Alternativ för Sverige är ett nytt parti som går till val med ett radikalt program i vår tids mest brännande fråga, det vill säga invandringen. De bedriver en professionell valrörelse och har duktiga företrädare. AfS har nyhetsvärde och väcker intresse hos läsare, medan Enhet inte gör det. Din jämförelse är följaktligen idiotisk.
Är du lättkränkt? Jag förstår att det är förnedrande att jämföras med Enhet, men jag tog bara Enhet som exempel. Min jämförelse som tydligen var över din IQ nivå, är att MSM inte skriver om småpartier, av en orsak, och den orsaken har inte direkt att göra med anti-semitism eller inte anti-semitism. Man skulle kunna säga att MSM har något avtal under bordet med sjuklövern, att inte hypa upp småpartier (som alla är potentiella konkurrenter till sjuklövern). Detta gäller inte bara AfS, utan precis alla småpartier, med undantaget F! och kanske Piratpartiet också. Sjuklövern vill inte ha konkurrenter och så länge sjuklövern håller sig inom MSM:s agenda, så ger MSM inte potentiella konkurrenter bland småpartierna någon 15 minutes of fame. Detsamma gäller faktiskt SD; varför tror du SD försöker förbättra relationerna med MSM och förbjuder sina medlemmar att länka till alternativ media? Fundera på den du.
Men även utan något sådant hemligt avtal med sjuklövern, så hade det ju varit konstigt om MSM hela tiden skrev om AfS. Särskilt om det nu faktiskt är så (vilket mycket talar för det), att AfS kommer få mindre än 1% av rösterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
FranzXavierWernz
Håller med helt och hållet. Kring 50 000 röstar max. Blir det mer än så, så är det en stor sensation och hatten av för ett framgångsrikt val för Kasselstrand och gänget.
Bara att instämma.
Angående "anti-semitism", så är det inte Kasselstrand's största felkalkylering att inte utesluta Hagwall, som vissa i den här tråden tycks tro. Hans största felkalkylering är tid. Om Kasselstrand hade startat AfS direkt efter uteslutningen från SD, alltså 2015, då hade han och hans parti haft en mycket bättre chans att komma över 4%. Även då hade det varit svårt, men i dagsläget är det extremt svårt.