2018-08-22, 22:53
Medlem
Idittfejss avatar
Men isåfall bör och skall dom intervjua Kasselstrand. För det är ju självklart att man intervjuar självaste partiledarna under en granskning. Så tror inte att Afs kommer få uppmärksamheten. Vore ju bisarrt att lägga större vikt på ett parti utan att ens intervjua partiledarn.
Citera
2018-08-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag begriper uppriktigt sagt inte det närmast bottenlösa hatet som man möter från vissa SD shills här på FB.

Här pratar vi sekterism. Lite som hur religiösa grupper som tycker 97-99 procent lika, men ändå hatar och dödar varandra. De vet att AfS är ett bättre alternativ, men de har investerat för mycket tid, energi och kanske pengar i SD, för att inte kunna gå ur. Deras ilska är en manifestation av deras frustration av att bli tvingade gång på gång att bli konfronterade med sanningen: att dagens SD är bajs. Sedan finns det en del stolthet i det hela också.

Obs, nu pratar jag endast om de s.k. "SD-botarna" som verkligen hatar och försöker sabotera för AfS. De flesta SD-väljarna är helt ok.
Senast redigerad av IKN 2018-08-22 kl. 22:57.
Citera
2018-08-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Det är ju helt självklart att alla eller åtminstone majoriteten utav "övriga" är röster på AfS.
En redogörelse över hur "övriga" spalten har varit på yougov : Från 2014 fram till Februari 2017 så låg "övriga" på ett stabilt 1,5-2%~. Sen i mars, då hände något, då gick övriga från 2,4 till 4,1. För att sedan stanna kring nivåerna på 4% för att nu idag hamna på 4,8%.
AfS lär ha minst 2% utav rösterna, förhoppningsvis mer.

AfS hade ju strax över 2% redan i juni när övriga låg på 3,4%. Sedan juni till augusti har SD gått från 28,5% till 24,2% SAMTIDIGT som övriga stapeln under samma period gått från 3,4% till 4,8%. Varken MED eller Piratpartiet har gjort något väsen av sig i debatten så det är tämligen uppenbart att AfS i skrivande stund har någonstans mellan 3-4%.
Citera
2018-08-22, 22:57
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De har filmat med dold kamera. Exakt vad får vi se nästa vecka.

Jo, men nu råkar ju #jagvardär passa ganska bra in på mig. Att det skulle bli något saftigt köttben är helt uteslutet. Fast det beror givetvis på hur man klipper och klistrar, som dräggvänstern brukar kalla det. Blir det halmgubbar och GBA så finns det definitivt material att klippa ihop.

Frågan är mest hur du kommer att bemöta inslaget; Med full påhejning, eller saklig kritik?

Spännande nästa vecka. Då får vi se UG:s objektivitet in action och Regulus "opartiskhet" i kommentarerna.

Dulny kommer på klassiskt ryskbotmanér att öka sin aktivitet på sociala medier med den FOI-säkrade siffran 500%.

Citera
2018-08-22, 22:59
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag tror det blir en kompott. Deg visade bilder på NMR, AfS och någon slags skränande fylltrattar i en lokal.

Jaha, så helt virrpannigt med andra ord. Lite Öberg som bräker, panorera till Dulny och sedan över till en avhoppande sverigedemokrat? Filmtajm med andra ord.
Citera
2018-08-22, 23:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Jo, men nu råkar ju #jagvardär passa ganska bra in på mig. Att det skulle bli något saftigt köttben är helt uteslutet. Fast det beror givetvis på hur man klipper och klistrar, som dräggvänstern brukar kalla det. Blir det halmgubbar och GBA så finns det definitivt material att klippa ihop.

Frågan är mest hur du kommer att bemöta inslaget; Med full påhejning, eller saklig kritik?

Spännande nästa vecka. Då får vi se UG:s objektivitet in action och Regulus "opartiskhet" i kommentarerna.

Dulny kommer på klassiskt ryskbotmanér att öka sin aktivitet på sociala medier med den FOI-säkrade siffran 500%.

Försöker du säga att du kommer vara med i reportaget?
Citera
2018-08-22, 23:01
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Kommer ej ihåg användaren eller namnet, men han/hon bekräftade att man visst kunde göra det, för att han/hon gjorde den riktiga mätningen som skickades ut förra fredagen, som pågick troligen fram till söndagen, och publicerades idag. Exakt samma procedur med samma antal dagar som juli-mätningen. Mätningen som de tidigare gjorde var inte augustimätningen med andra ord. Så på den punkten är det faktiskt lugnt.

Men även OM YouGov eller Metro skulle fula sig i sista stund, räcker det med att kolla "övrigt". Det finns inget parti som kan bidra med att dra upp övrigt-stapeln till nästan 5 procent, annat än AfS. Vi har PP, men de får väl max 2 procent i en undersökning (grovt överskattade). Det vore väl om "övrigt" mystiskt och plötsligt skulle minska rejält, men det är dumt att spekulera (särskilt negativ spekulation). Jag utgår från att YouGov och Metro kommer "spela rent" även i fortsättningen. Och jag räknar med en särredovisning härnäst.

PedofilPiraterna fick inte ens 1% förra valet:
https://www.val.se/valresultat/riksdag-landsting-och-kommun/2014/valresultat.html

PedofilPiraterna och Junilistan (minns någon ens dessa? De fick 14,47 % 2004) var dagsländor.

Övriga fick bara 0,97% förra valet 2014. FI fick 3,12%
Nu ligger de på 2,1% för att feminazisterna försöker rädda kvar MP.
PedofilPiraterna är slut som parti, de var slut redan för 4 år sedan.
De kan du räkna bort helt, NMR kan du räkna bort, de grabbarna kommer rösta typ Riksdag: AfS Landsting: NMR Kommun: NMR

Vad var vi kvar? MED som är samma skit som Alliansen men med SDs lättmjölksinvandringspolitik, dvs. sjukt otillräcklig. De är knappast över 1%. Min gissning är att MED har runt 0,2% finns för många libtardpartier att välja på.

AfS är nära 4%. De har minst 3%. Sen har vi alla de som är osäkra, det lär krylla av folk som står och tvekar mellan SD och AfS som inte alls gillar SDs öppna svenskhet. Fan är det för idiotiskt påfund? Öppen svenskhet, dummaste jag hört talas om på mycket länge. Säkert något som Babyhulls Mattias och Justin Bieler kommit på när de legat och kopulerat.
SD behöver sparka i stort sett hela ledningen, vilka jävla sågspån.
Citera
2018-08-22, 23:06
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De kunde ju frågat nån annan adopterad kvinna istället, typ Camilla Jonasson. Undrar om hon blev lika rädd av foldern?

https://twitter.com/MissStormkast/status/1027576436029304833

😂 pk-syntax error. Sweet!
Citera
2018-08-22, 23:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Försöker du säga att du kommer vara med i reportaget?

Det är inte helt uteslutet, nej. Men det beror ju på vilket material de kommer med. Vet redan att jag finns på bild från ett antal demos. Vi kaosade aldrig, såvida man inte tar Aftonbladets rubrik för sanning.

Som intervjuobjekt är det inte intressant. För att jag inte är tillräckligt intressant som intervjuobjekt, även om jag har medverkat i både intervjuer samt studieunderlag i Norge.
Citera
2018-08-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, precis. Tror knappast att svenska folket efter programmet säger: nej nu tar vi gruppvåldtäkter, bilbränder och skjutningar istället, bara för att någon vill hänga Reinfeldt eller sagt neBer.

Alla vet ju Alternativ för Sverige gillar Nyheter Idag, Fria Tider, Flashback, Samhällsnytt, Granskning Sverige, Nya Dagbladet, Nya Tider och Tidningen Svegot. Partiet gör ju reklam för det på Twitter.

https://twitter.com/search?q=Alternativ%20media&src=typd

Jag vet inte riktigt vad Uppdrag Granskning skall säga? Att någon har sagt något rasistiskt? Att någon har sagt något positivt om Nordiska Motståndsrörelsen? Att någon gillar och är bekanta med Nordisk Ungdom? Någon har sagt att den inte tror på förintelsen? Det finns liksom ingenting att avslöja. Alla vet att Alternativ för Sverige förespråkar etnisk nationalism och att deras medlemmar, aktivister och företrädare står långt ut till höger.

Tydligen var någon lirare i deras parti som har satt upp en näsa på någon M-märkt reklamskylt och DN ringde upp och krävde svar från Gustav Kasselstand. Kasselstrand svarade att han hade viktigare saker att göra och så blev inte så mycket mer med det. Problemet med den här typen av granskningar är att de letar fula ord, fyllesnack och den typen av skandaler när de egentligen borde granska Alternativ för Sveriges politik. De enda som kommer hylla det här reportaget är Dagens Nyheter och liberal media men vad spelar det för roll? De som röstar på Alternativ för Sverige gillar ju inte liberaler och läser inte DN.
Citera
2018-08-22, 23:13
Medlem
Finns det någon som kan lägga upp trailern från UG? Har inte hittat den någonstans på nätet
Citera
2018-08-22, 23:14
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
AfS i Uppdrag Granskning?

Såg just trailern för nästa veckas UG som ska handla om våld och rasism i den svenska alt-högern, som UG filmat med dold kamera.

I klippet (37 s före slutet) såg man vad som såg ut att vara ett torgmöte med AfS där en man i blå kavaj (Jeff Ahl? - huvudet syntes inte) stod i talarstolen.

Kommer nästa UG att handla om AfS, och vilken effekt kan det i så fall få på valet?
Kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in