2018-08-18, 17:11
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helloafrica
Är det bara jag som tycker att gårdagens avsnitt (20180816) var så jävla king? Simon Gärdenfors som programledare går inte att överträffa enligt mig. Visst jag gillar Martin också men han säger sällan något roligt... han är mer som en Rix FM-programledare.
Tycker Martin kommer med mycket roliga instick men håller med om att torsdagens avsnitt var riktigt bra. Det är ju gästerna som gör det.
Citera
2018-08-20, 21:45
Medlem
Run3s avatar
Dagens avsnitt var väl bra? Bortsett från Kathryn LeRoux då, som jag börjar undra vad hon ens gör där. Eller är det någon mer som folk ogillar?
Citera
2018-08-21, 07:52
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Dagens avsnitt var väl bra? Bortsett från Kathryn LeRoux då, som jag börjar undra vad hon ens gör där. Eller är det någon mer som folk ogillar?
Tycker att Kathryn tillför noll och ingenting. Dessutom tar hon över hela showen när hon är med.
Citera
2018-08-21, 15:29
Medlem
Fredrik Bolte verkar hur härlig som helst att umgås med men jag tål inte han. Superkommunist men byggt sig en rikedom på att vara kapitalist. Köper hus och hyr ut dessa, säkerligen med ockerhyror... Vandrande hycklare.

Och att Hanif Bali, den enda politiker som står med på en vallista som faktiskt har humor, lägger ut ett skämt på sociala medier och blir vänstermupparna samt komiker plötsligt autistiska..

Då börjar det skrikas om att han behöver uppmärksamhet och är dum i huvudet som poserar med vapen i en skola. Kanske en bakgrundshistoria till varför hade vart intressant? Hade det vart vilken vänstertomte som helst som hade samma "krig" med DN hade den politikern blivit höjd till skyarna av champagnekommunisten Bolte och Soneby. Varje gång AMK börjar prata politik börjar man tänka över rösträtten.

Annars så blir bara Aurell bättre och bättre för varje program han är med i. Hade riktigt svårt för han i början när han börja gästa, men man märker att han blir mer och mer bekväm i studon.
Senast redigerad av egenvilja 2018-08-21 kl. 15:33.
Citera
2018-08-21, 20:25
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Tycker att Kathryn tillför noll och ingenting. Dessutom tar hon över hela showen när hon är med.

Min tanke oxå! Känns lite som att hon är samma typ som Tomas Eriksson var i början, innan han tog till sig av kritiken. Tror Kathryn behöver läsa lite (tex här) och bara tagga ned. Störde mig så otroligt mycket på T.E. första halvåret, sen fattade han att han bara behövde lugna ned sig lite (plus att han inte är med lika mkt nu som förr). Nu tycker jag T.E. är riktigt bra när han är med.
Citera
2018-08-22, 18:38
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Min tanke oxå! Känns lite som att hon är samma typ som Tomas Eriksson var i början, innan han tog till sig av kritiken. Tror Kathryn behöver läsa lite (tex här) och bara tagga ned. Störde mig så otroligt mycket på T.E. första halvåret, sen fattade han att han bara behövde lugna ned sig lite (plus att han inte är med lika mkt nu som förr). Nu tycker jag T.E. är riktigt bra när han är med.

Exakt! Thomas Eriksson har lugnat ner sig och blivit hundra gånger bättre att lyssna på än han var när han var för nått år sen. Förhoppningsvis kan Kathryn få samma utveckling...
Kirsty Armstrong tycker jag annars är ett positivt kvinnligt inslag i programmet.
Citera
2018-08-23, 08:51
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Lite pinsamt men antagligen brer hon ut sin finlandssvenska för hon tror att det ska ge mer komisk effekt. Kanske funkar för stora massan, men absolut inte för mig. Tycker hennes standup är usel, och bidrar med ingenting alls i podden helt ärligt.

AMK har snöat in sig för mycket på samma deltagare, antagligen för att Martin är för lat/tappat viljan att utveckla programmet och har mer eller mindre hamnat på autopilot.

Tror inte att han är lat men säkert svårt att få in folk som kan vid den tiden, sen trivs han väl med dom som är där.

Lat är fel, mer bekväm.

På tal om vilka jag gillar så tycker jag det är synd att Branne och Simon G inte är så frekventa som förr, helt klart bäst!
Även Markus Tapper säger så sjukt roliga saker.
Citera
2018-08-23, 10:07
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Exakt! Thomas Eriksson har lugnat ner sig och blivit hundra gånger bättre att lyssna på än han var när han var för nått år sen. Förhoppningsvis kan Kathryn få samma utveckling...

Lite jobbigt med hans överdrivna skratt bara
Citera
2018-08-29, 13:52
Bannlyst
Lyssnade på gårdagens avsnitt.
Hade betalat för att höra den osläppta fyllepodden på Finlandskryssningen för 6år sen..
Grymt bra avsnitt annars!
Senast redigerad av biker81 2018-08-29 kl. 13:55.
Citera
2018-08-29, 13:53
Medlem
Kewks avatar
Suck..dom bör hålla sig ifrån att prata politik. Riktigt pinsamt vad dålig koll dom har.
Citera
2018-08-29, 18:57
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Suck..dom bör hålla sig ifrån att prata politik. Riktigt pinsamt vad dålig koll dom har.

Haha, ja ibland. Men lite okej när det ändå är val snart, det är aktuellt. Men en del är riktigt dryga.
Speciellt Martin sedan sommaruppehållet. Hans spammande av "fascisterna" där han ändrar sin röst för just det ordet fa-sci-sterna, suck, sedan är det är noll analys, resten är han tyst, han vet inte varför han ser de som fascister. Han tog del av det i stormedia när de använde den misslyckade taktiken för att försöka motarbeta SD, 15-10 år sedan(!), och verkar tro att det fortfarande är the shit.
Lite pinsamt.

Har själv stått och vinglat mellan SD och ett annat parti ganska länge, men lutat väldigt kraftigt mot det andra partiet sista månaden. Men är fan så jag funderar på att rösta på SD bara för att jävlas med Martin.
Citera
2018-08-29, 19:24
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Lyssnade på gårdagens avsnitt.
Hade betalat för att höra den osläppta fyllepodden på Finlandskryssningen för 6år sen..
Grymt bra avsnitt annars!

Du behöver inte ens betala, för den släpptes visst:
https://www.acast.com/tsknas/extrasodefinlandsfylla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in