2018-07-04, 12:30
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnade på avsnittet från 7:e juni och blev väldigt positivt överraskad av att höra Clara Kristiansen bekänna sig som kristen. Jag kände tidigare inte till någon svensk kristen komiker, så det var roligt att höra. Är hon den enda, eller vet någon om det finns fler?

Felicia Jackson är även hon kristen.
Citera
2018-07-04, 14:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Felicia Jackson är även hon kristen.
Är hon med i AMK Morgon? Tycker att namnet låter bekant.
Citera
2018-07-04, 16:28
Medlem
deyys avatar
Citat:
Är hon med i AMK Morgon? Tycker att namnet låter bekant.

Desto mindre, hon ger inte de andra som är med så mycket "andrum" om man säger så. Dock används flitigt som referens i programmet.
Citera
2018-07-04, 20:09
Medlem
Citat:
Lyssnade på avsnittet från 7:e juni och blev väldigt positivt överraskad av att höra Clara Kristiansen bekänna sig som kristen. Jag kände tidigare inte till någon svensk kristen komiker, så det var roligt att höra. Är hon den enda, eller vet någon om det finns fler?

Förutom nämnda Felicia Jackson så har du ju Jonas Gardell, han är väl Sveriges mest profilerade kristna komiker. Sen finns väl några mindre namn, som Jonas Helgesson och Mackan Andersson och ännu mindre namn som Oskar Arleon och Ulrika Bååth.

Ja, och Branne Pavlovic då, men hur troende han egentligen är vete fåglarna.
Citera
2018-07-30, 15:32
Medlem
sk0gens avatar
När återkommer dom efter sommaren
Citera
2018-08-15, 07:23
Medlem
Nya säsongen drar igång med b-laget både måndag och tisdag. Kemin mellan gästerna är dålig (särskilt märkbart under tisdagens avsnitt) och avsnitten olidligt tråkiga. Förhoppningsvis blir det mindre Isak Jansson och mer Branne, Simon G etc. framöver.
Citera
2018-08-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markel
Nya säsongen drar igång med b-laget både måndag och tisdag. Kemin mellan gästerna är dålig (särskilt märkbart under tisdagens avsnitt) och avsnitten olidligt tråkiga. Förhoppningsvis blir det mindre Isak Jansson och mer Branne, Simon G etc. framöver.

Färre brudar! Förutom Elinor.

Bara jag som är sååå trött på kathryn leroux nu???
Citera
2018-08-16, 18:44
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markel
Tycker både isakarna har varit veckans behållning måste jag säga. Robin Berglund borde alltid vara programledare.
Citera
2018-08-17, 21:50
Medlem
Är det bara jag som tycker att gårdagens avsnitt (20180816) var så jävla king? Simon Gärdenfors som programledare går inte att överträffa enligt mig. Visst jag gillar Martin också men han säger sällan något roligt... han är mer som en Rix FM-programledare.
Citera
2018-08-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Jävligt trött, även sjukt trött på tafatta försök till att prata politik.
Citera
2018-08-18, 09:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Färre brudar! Förutom Elinor.

Har också svårt för Kathryn LeRoux. Tycker mest det var störande hur samtalet växlade över till engelska hela tiden när hon var med. Samtalet flöt sämre, och jag tycker inte hon bidrog med så mycket intressant.

Josefin Sonck gillar jag heller inte. Vad är grejen med hennes fula (fejk)dialekt? I detta klippet som är knappt 3 år gammalt https://www.youtube.com/watch?v=PMa6HQTmG_M pratar hon ju vanlig rikssvenska. 2 år senare låter hon istället så här https://www.facebook.com/SVTHumor/videos/josefin-sonck-sdib/1504664749570894/.

Ska jag välja någon, så tycker jag Albin Olsson är roligast.
Citera
2018-08-18, 15:33
Medlem
Citat:
Har också svårt för Kathryn LeRoux. Tycker mest det var störande hur samtalet växlade över till engelska hela tiden när hon var med. Samtalet flöt sämre, och jag tycker inte hon bidrog med så mycket intressant.

Josefin Sonck gillar jag heller inte. Vad är grejen med hennes fula (fejk)dialekt? I detta klippet som är knappt 3 år gammalt https://www.youtube.com/watch?v=PMa6HQTmG_M pratar hon ju vanlig rikssvenska. 2 år senare låter hon istället så här https://www.facebook.com/SVTHumor/videos/josefin-sonck-sdib/1504664749570894/.

Ska jag välja någon, så tycker jag Albin Olsson är roligast.

Lite pinsamt men antagligen brer hon ut sin finlandssvenska för hon tror att det ska ge mer komisk effekt. Kanske funkar för stora massan, men absolut inte för mig. Tycker hennes standup är usel, och bidrar med ingenting alls i podden helt ärligt.

AMK har snöat in sig för mycket på samma deltagare, antagligen för att Martin är för lat/tappat viljan att utveckla programmet och har mer eller mindre hamnat på autopilot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in